Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit toprot ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit toprot ?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben voor de eerste keer wiet aan het kweken en heb gekozen voor autoflowers (Big Bang).
    De 2 plantjes zijn ontkiemd begin april, en zijn dan later uitgeplant in grotere potten.
    Sinds half mei staan de plantjes dag en nacht in onze serre.

    Nu merk ik sinds deze week dat de ene plant (die al volop aan het bloeien is) hier en daar bruin begint te worden.
    Zou dit toprot kunnen zijn of een andere schimmel ? Of is dit normaal en hoort dit bij het hele proces ?
    Ik heb een heel klein stukje van de top weg geknipt, en op de stengel is volgens mij ook een soort schimmel aanwezig. (zie foto)

    Indien het een ziekte is, wat kan ik eraan doen ? Of zou ik de plant nu moeten oogsten om schade te beperken ?

    Alvast bedankt voor je reactie !
    Attached Files

    #2
    Re: Is dit toprot ?

    rot wegknippen en weggooien... niet me je besmette vingers gezonde plantdelen aanraken want het slaat over.
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Is dit toprot ?

      Dat is niet enkel toprot, ook stamrot zie ik.

      Comment


        #4
        Re: Is dit toprot ?

        Stamrot en toprot op moment dat je het aan raakt vliegt het over al je planten heen
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Is dit toprot ?

          Kliko!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Is dit toprot ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
            Dat is niet enkel toprot, ook stamrot zie ik.
            Ai, klinkt helemaal niet zo best
            Het is gewoon te vochtig geweest in de tuinkas door het slechte weer >>> LV +80%

            Is de plant nog te redden ?
            Misschien de hoofdstam eruit knippen ? Op de zijstammen is er nog geen probleem.
            Of eerder de hele plant oogsten en het rot eruit knippen ? (gaat wel een zeer magere opbrengst zijn)

            Comment


              #7
              Re: Is dit toprot ?

              je plant is rijp voor de kliko! bloeiende planten in een kas zetten met luchtvochtigheid 80% is ook niet zo slim he volgende keer beter !

              Comment


                #8
                Re: Is dit toprot ?

                Het rot in je toppen wegknippen, het rot op de stam afschrapen en dan je stam een laagje kaarsvet
                opleggen, zorgen dat alles mooi dicht is en afwachten.
                Oorspronkelijk geplaatst door rizlah View Post
                Ai, klinkt helemaal niet zo best
                Het is gewoon te vochtig geweest in de tuinkas door het slechte weer >>> LV +80%

                Is de plant nog te redden ?
                Misschien de hoofdstam eruit knippen ? Op de zijstammen is er nog geen probleem.
                Of eerder de hele plant oogsten en het rot eruit knippen ? (gaat wel een zeer magere opbrengst zijn)

                Comment


                  #9
                  Re: Is dit toprot ?

                  Mij hebben ze verteld dat je al het rot ruimschoots moet weghalen. Daarna de overgebleven stam insmeren met dikke groene zeep. Ik heb dit een paar keer gedaan en het ging daar niet verder. Wel wordt de stam daar donker van, maar niet rot.

                  Maar ik moet zeggen dat de tip van Ganjax ook goed klinkt.
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Is dit toprot ?

                    Er valt genoeg te redden, alleen niet de rotte toppen. Die dus wegknippen. Insmeren met vaseline kan ook in plaats van groene zeep of kaarsvet. Als het mogelijk is: UV stralen geven! Dus op een zonnige dag buiten zetten, schimmels houden niet van UV-stralen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Is dit toprot ?

                      met watercuren zijn toppen met toprot gewoon te roken hoor, alleen de smaak is een beetje minder
                      Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                      Comment


                        #12
                        Zonde zeg. Ik had er vorig jaar ook last van. Gelukkig niet zo veel.
                        Watercuren en dan is het erg goed te roken. Suc6

                        Comment


                          #13
                          Re: Is dit toprot ?

                          buiten heb je altijd een beetje rot, geen drama, gewoon rotte delen verwijderen en komt goed, tenzij het slechter weer wordt en ze nat staan. maar je kan rekenen dat je altijd 10% aan rot hebt op een plantje, zeker opletten tijdens de bloei.

                          Comment


                            #14
                            Re: Is dit toprot ?

                            Zal ondertussen wel gelukt zijn eh ?
                            2 maanden geleden, ghehe

                            Toprot roken is voor sloebers, bah. Wegknippen, kliko.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X