Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

preventief spuiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    preventief spuiten

    Korting op 420shop
    buiten.jpgIk heb 6 planten buiten staan. Ze zitten nog niet in de bloei. Eind september zijn ze klaar denk ik.
    Enkele bladeren hebben roestvorming. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

    Vorig jaar heb ik veel last van toprot en meeldauw gehad. Overigens wel gedeeltelijk aangetaste delen gedroogd en opgerookt.
    Of ik een enge ziekte krijg, tja dat zien we dan wel weer. Beetje te laat om spijt te hebben. Maar ja, nu wil ik voorkomen dat er weer meeldauw komt.
    Ik ga morgen Exact van Bayer kopen. Helpt dit tegen roest? En helpt dit preventief tegen meeldauw? En mag je dit spul ook tijdens de bloei spuiten?
    Of kan ik beter tijdens de bloei preventief knoflookthee of iets dergelijks sprayen. Want ik ben eerlijk gezegd toch wel op mijn hoede.
    Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Alvast bedankt!

    Marjolein
    Last edited by mayootje; 3 July 2012, 22:45.

    #2
    Re: preventief spuiten

    Ik zou nooit preventief spuiten
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: preventief spuiten

      http://www.bayergarden.nl/data/Produ...uitzwavel.aspx
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: preventief spuiten

        maar helpt het tegen roest? weet iemand dat?

        Comment


          #5
          Re: preventief spuiten

          Heb je die roest niet gewoon gekregen omdat ze te nat stonden, of een of ander tekort hadden ?
          Tegen meeldauw ben ik ook meer voor de Microsulfo van angel777, maar dat zou ik in een wat later stadium gebruiken.
          Een versterking van het blad dmv nevelen met een waterglas-oplossing, of uit het tuincentrum Ecostyle Vital, werkt ook goed preventief.

          De planten staan ook wel lekker ingebouwd daar.
          Je hebt erg weinig ventilatie waardoor de kans op toprot en meeldauw natuurlijk veel groter is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X