Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Top Schimmel bij drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Top Schimmel bij drogen

    Korting op 420shop
    De wiet was eerst gezond maar de plek die ik had uitgezocht om de toppen te drogen bleek na 1 week veel te vochtig te zijn!
    Er zit in meerdere toppen deze wit kleurige schimmel. Moet ik ze apart halen, weggooien of gewoon door drogen?
    IMG_0737[1].jpg

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Top Schimmel bij drogen

    Wat denk je zelf als je de schimmeltopics eens doorleest? Zie je ergens het advies: gewoon doordrogen en oproken? Zo nee, daar heb je je antwoord.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Top Schimmel bij drogen

      Toch is me het niet helemaal duidelijk, na de beschrijvingen van de verschillende schimmels te hebben gelezen, zie ik daaronder een bericht staan waarin specifiek wordt gezegd dat witte schimmel in sommige gevallen niet schadelijk hoeft te zijn. Ik heb de toppen nu allemaal netjes opgehangen in een warme ruimte. Wat kan ik nu het beste doen, even aanzien of direct alle toppen waar schimmel in zit weggooien.

      Comment


        #4
        Re: Top Schimmel bij drogen

        overal waar die schimmel in zit weg halen en weg gooien schimmel eet je niet en rook je niet of je moet ziek willen worden
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Top Schimmel bij drogen

          Als je geen sporenonderzoek kunt doen, weet je simpelweg niet welke schimmel het is tot de paddestoel erop staat.. Zelfs dan is het gissen. Speel op veilig: bruine rot, witte rot, rotte rot, ongerotte rot? Dan alles wegpleuren. Liever wat minder te roken, dan je leven lang aan de medicijnen, vind ik. Maar je moet het zelf weten. Ik raad je aan om eens te bedenken: beschimmeld brood, rot fruit en dode dieren, zou je dat in je longen willen stoppen? Ook al is er de kans dat het niet schadelijk is, het ziet er hetzelfde uit als de mogelijk onschadelijke schimmel op wiet? Een schimmel blijft een schimmel, en wij moeten het raden met een foto.. Als je niet 100% zeker weet dat het onschadelijk is: weggooien. Zonder pardon. Doet pijn, ik weet het, zoveel wiet in de kliko. Maar liever de wiet dan jijzelf.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Top Schimmel bij drogen

            bahbah
            Zo kun je toch op het eind je wiet nog verknoeien dus.
            Jammer hoor.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Top Schimmel bij drogen

              als je wiet droogt verdampt er veel water dus altijd zorgen voor ventilatie, voldoende warmte of zorgen dat ruimte voldoende groot is.

              in ieder geval je hebt weer iets bijgeleerd dat een goede droogplek ook belangrijk is

              Comment


                #8
                Re: Top Schimmel bij drogen

                alle stukken waar er schimmel zit weg knippen en maken dat echt al het schimmel weg is want dat verspreid zich rap de rest kan je laten drogen
                maar ik zie op die foto dat er aan de bovenkant van die top toprot is
                je zou best eens alle toppen goed bekijken voor het te laat is beter een deel wegsmijten dan je hele oogst te verkloten

                Comment


                  #9
                  Re: Top Schimmel bij drogen

                  Volgende keer sneller drogen en dan cure-en

                  Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

                  Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Top Schimmel bij drogen

                    Inderdaad, hoorde ook zoiets dat curen prima tegen schimmel werkt. 100% zeker weet ik niet.
                    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                    Comment


                      #11
                      Re: Top Schimmel bij drogen

                      Beetje schimmel ga je niet dood van, k heb er bakken van weggerookt in mn puberjaren.. Weggooien is ook zonde eh..

                      Zolang er schimmels in kaas zitten en die nog duurder zijn ook moet je er bij mij niet mee aankomen dat een beetje schimmel op je topje ongezond zou zijn..
                      Lekker is anders maar beter beetje schimmel dan PK of vertimec resten dunkt me. Om over al die rotzooi die ze door je vreten mixen maar te zwijgen eh.

                      Of je t wel of niet rookt hang dus met name van je voorraad af..

                      If it doesn't kill you it will only make you stronger eh..

                      Comment


                        #12
                        Re: Top Schimmel bij drogen

                        ik kwam de organic plant protector op het internet tegen (biologischkweken.nl), hier vermelden ze dat deze lamp ook schimmels op een biologische manier kan bestrijden tijdens het droog proces..
                        als dit het geval is zou het een fantastische oplossing zijn voor de schimmels die ontstaan bij het drogen, iemand al ervaring?

                        pura vida!

                        Comment


                          #13
                          Re: Top Schimmel bij drogen

                          Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
                          Inderdaad, hoorde ook zoiets dat curen prima tegen schimmel werkt. 100% zeker weet ik niet.

                          Watercure bedoel je zeker. Heb ik ook eens gedaan. Schimmel wegknippen en de handel 7 - 10 dagen in het water pleuren. 2x/dag water verversen en zorgen dat je weedje steeds onder water ligt. Na 7 - 10 dagen alles snel drogen, mooi open leggen op een handdoek en wat fans erover laten blazen in een warme ruimte gaat meestal wel lekker. Weedje is dan redelijk smakeloos, maar wel vrij van ongezonde stoffen. Je eindgewicht ligt lager maar het % werkzame stoffen is hoger. Bijkomend voordeel is dat je de rest van je oogst behoed om verder te beschimmelen.
                          Last edited by Fruitboer; 3 December 2012, 15:22.
                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                          Comment

                          Bezig...
                          X