Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Cleanlight: das endlossung?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cleanlight: das endlossung?

    Korting op 420shop
    de makers

    Als dit werkelijk zou werken zou het een uitkomst kunnen zijn voor (bio) kwekers.
    Wel heb ik zelf het gevoel in de maling genomen te worden als ik het volgende filmpje bekijk..

    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Cleanlight: das endlossung?

    Ik heb altijd UV in m'n hok.

    Maar buiten is natuurlijk non sense. En als Botrytis eenmaal diep in de plant zit komt er ook geen UV meer bij.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Cleanlight: das endlossung?

      Ik ook , iedere week een paar uur de UV lamp aan !

      Comment


        #4
        Re: Cleanlight: das endlossung?

        Filmpje doet me nu ook niet meteen bestelling plaatsen ...

        niets mis met de theorie erachter, maar dit ziet me der wel eerder 'tell-sell' materiaal uit

        Comment


          #5
          Re: Cleanlight: das endlossung?

          @HJM en @Budha54, Vraagje, hoe moet ik me dat voorstellen bij jullie, die uv lamp in jullie hok? Gewoon een tl lamp bv? En dan op een vaste plek in je hok? (Lijkt me haast niet) Ook dacht ik te begrijpen dat je met bv. die cleanlight gewoon even langs je planten moet strijken, zodat ze maar een seconde of 5 belicht worden. Weet even niet of dat dan dagelijks of wekelijks zou moeten. En blijkbaar verschilt dat ook gezien Budha het over 1x in de week een paar uur aaneen heeft.
          Ik dacht alleen gelezen te hebben dat teveel, te lang? , uv-c licht juist nadelig werkt: de plant zelf kapot maakt en niet alleen maar schimmels of virussen.
          Rough! Rough! Arrrr..

          Comment


            #6
            Re: Cleanlight: das endlossung?

            Men neme een gezichtsbruiner van de 2e hands winkel.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Cleanlight: das endlossung?

              In zonnenbanken komt toch geen uv-c licht voor? En dus naar ik aanneem net zo goed voor gezichtsbruiners geldt.

              UV-A, UV-B en UV-C
              De UV samenstelling van zonnebanklampen wordt meestal in een percentage UV-B van het UV-A weergegeven bijvoorbeeld 1,3%. Deze alom gebruikte aanduiding zegt iets over de sterkte van een bruiningslamp omdat bij de meeste zonnebanklampen het UV-A gehalte ongeveer even groot is. Dus hoe hoger het percentage UV-B hoe sterker de lamp. Het UV-C komt niet voor in bruiningslampen behalve in de HPA 400 S lampen (voor Philips Sunmobile) maar dit wordt geheel weggefilterd door de filterglasplaat van de Philips Sunmobile.
              Bron: http://www.kapsalonhairsjop.nl/zonne...onnelampen.php

              Wiki over uv lampen maakt ook onderscheidt tussen uv lampen in zonnebanken en uv (-c) lampen t.b.v. desinfectie.

              Want daar zou t mij om gaan: preventief desinfecteren om bv. Tmv virus te voorkomen. Heb ooit wel eens een filmpje gezien van een paar Amerikanen die een soort zelfgemaakte lans van een uv-c tl lamp hadden gemaakt, nog net niet uit starwars.

              Maar voor hetzelfde geld is dit oud nieuws voor je en rest mij de vraag: Waar gebruik jij die voormalige gezichtsbruiner dan wel voor? Extra thc aanmaak gewoon? Iets meer de natuur trachten te simuleren?
              Last edited by dr00p; 13 April 2014, 01:36.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment


                #8
                Re: Cleanlight: das endlossung?

                UV-C is slecht voor je plant.
                Een gezichtsbruiner kan je rustig een uur per dag voor/boven je planten zetten.

                Als je huidkanker wil hebben kan je er zo een zoeken:
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: Cleanlight: das endlossung?

                  Uhu, t doodt niet alleen slechte maar ook goeie cellen, net als bij ons. Een preventieve behandeling van een paar (5 max) seconden per week of per dag, hou me ten goede, zou t matje zijn. Puur om schimmels of virussen te doden. Alsmede, als ik t goed onthouden heb, wat extra thc aanmaak om de 1 of andere reden, maar dat was eerder een leuke bijkomstigheid dan het doel.

                  Jouw niet-uv-c licht knal je gewoon uren aan naast je reguliere lamp om...? "Buiten" te simuleren?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Wel een tof ding trouwens Beetje een fall-out ding.
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #10
                    Re: Cleanlight: das endlossung?

                    UV-C lampen kan je vinden in luchtzuiveraars.

                    UV-C is wel heel gevaarlijk, in kijken veroorzaakt blindheid
                    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                    Say Cheese !!



                    Comment


                      #11
                      Re: Cleanlight: das endlossung?

                      De HPS lamp is ontwikkeld voor kassen, en daar komt natuurlijk ook UV licht binnen.
                      In onze hokjes hebben we dat niet.
                      Daardoor strekt een plant meer en hebben schimmels snel de overhand.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Cleanlight: das endlossung?

                        Alright thanks! Duidelijk.

                        Staarde me misschien iets te blind op de desinfectie functie van dat uv-c licht.

                        Dat dat inderdaad de ongelooflijk gevaarlijke is dat was me bekend. Niet op je huid en niet in je ogen krijgen.
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          #13
                          Re: Cleanlight: das endlossung?

                          Dat ding wat ik liet zien gebruik ik wel na de oogst.
                          Dan boen ik de boel met Dettol en laat dan die quartz buis een uurtje de boel bestralen.
                          Maar daar blijf ik niet bij staan natuurlijk

                          Ik denk erover om UVA led-band op de rand van m'n reflector te plakken.
                          http://www.aliexpress.com/item/365-3...16359.html?s=p
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Cleanlight: das endlossung?

                            Dat is een hele toffe add-on!! Misschien heb je die 70w/led-combo ook wel eens voorbij zien komen in een shop. Daar moet ik effe aan denken.

                            Wel een foto als je m opgeplakt heb he! En dank voor de info.
                            Rough! Rough! Arrrr..

                            Comment


                              #15
                              Re: Cleanlight: das endlossung?

                              Maar, je hebt het allemaal niet nodig als je een gezonde resistente plant hebt! En daar ga ik zelf wel altijd voor.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X