Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tmv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tmv?

    Korting op 420shop
    Hey,

    ik denk dat een van mijn GHS caboose plantjes TMV heeft het is 10 dagen oud en staat onder een 150 watt MH en zit in gewoone compo aarde.
    als een van jullie mij zou kunnen zeggen wat dit heeft.

    Grtz.QuintenIMG_0756.jpg

    #2
    Re: Tmv?

    TMV lijkt me vooralsnog het meest gelijkend. Maar het kan ook een ander virus zijn. Het probleem is alleen: het tekent zich niet in een bepaald patroon af.
    TMV staat erom bekend dat het een mozaiek lijkt. Dus vaak heeft het een duidelijkere vorm dan dit 'kriebelig' gestreepte.
    Ik zou het even afwachten, als je duidelijke groeiachterstand opmerkt, en het probleem verdwijnt niet, dan zul je een oplossing mogen bedenken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Tmv?

      hmm, tmv weet ik niet zeker, meestal zie je dat aan pigmentvlekken (echt geel) en een scheef blad. Dat heeft dit plantje niet.
      Wat jij daar hebt zie ik soms ook wel eens op een zaailing zitten op de eerste paar bladeren, maar niet zo overheersend.

      Ik denk dat het geen kwaad kan en de nieuwe nodes wel weer normaal worden.

      Comment


        #4
        Re: Tmv?

        Tmv...alweer
        er zijn diverse topics hierover...

        ik vind de growers opvandaag erg onervaren helaas.....

        het juiste antwoord is,
        nee er bestaat geen bestrijding voor,
        als je de plant binnekweekt houw de tempratuur altijd 21graden,zo presteert ze het beste.

        maar je zal nooit de topoogst halen als met een plantje die geen tmv heeft,

        ga je ermee verder houw die temp continu 21graden,
        ga je buiten verder onthoud dat je niet de oogst haalt als dat je denkt,maar een matigere,
        is het je dit niet waard zet dan een niewe.

        staff

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Tmv?

            Heb je meer van deze soort staan en zien die er wel goed uit ?
            Dan kan het misschien toch een virus zijn, of een foutje in de genetica, maar inderdaad geen TMV.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Tmv?

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Heb je meer van deze soort staan en zien die er wel goed uit ?
              Dan kan het misschien toch een virus zijn, of een foutje in de genetica, maar inderdaad geen TMV.
              een foto van haar zusje :p
              IMG_0758.jpg

              Comment


                #8
                Re: Tmv?

                Ik zie er ook geen TMV in?? Bladeren vervormen dan toch en krullen uit het center..?

                Ik heb het in ieder geval ook al is gehad die vage plekken, maar niet in zo'n erge vorm.

                Bij de volgende nodes was het ook verdwenen , het was enkel bij de eerste en 2de dus het kan inderdaad een tijdelijk probleem geweest zijn....

                Comment


                  #9
                  Re: Tmv?

                  er zijn een paar vormen van tmv,
                  en dit is er weldegelijk 1 wat hij op de foto laat zien,
                  laat maar weten als die plant een groei, en later een bloei achterstand heeft tegenover die anderen (y)

                  staff

                  Comment


                    #10
                    Re: Tmv?

                    Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                    er zijn een paar vormen van tmv,
                    en dit is er weldegelijk 1 wat hij op de foto laat zien,
                    laat maar weten als die plant een groei, en later een bloei achterstand heeft tegenover die anderen (y)

                    staff
                    zal ik doen

                    Comment


                      #11
                      Re: Tmv?

                      Niet meer roken in of bij je hok & je handen wassen voor je aan je planten zit!!

                      Nadat ik last had van TMV de allereerste keer dat ik met planten speelde, heb ik daar een goeie gewoonte van gemaakt.
                      Zal niet alles uitsluiten, daarvoor zou je (ik) moeten stoppen met tabak. Maar in mijn geval doet het vooralsnog werken.

                      M'n opbrengst was toen niet eens zo verkeerd trouwens: 180g onder een 400w vandaan. En erg lekker!
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment

                      Bezig...
                      X