Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

toprot tijdens het drogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: toprot tijdens het drogen?

    Ik dacht het al wel dat ik dit spul er eigenlijk best niet meer op kon spuiten aangezien ik al geoogst heb...
    Maar het probleem is dat al mijn toppen zijn aangetast door de spint :s maar dan bedoel ik dus ook echt al mijn toppen.

    Ik dacht als ik ze niet meer kan oproken door die spint kan ik ze met dit spul misschien weghalen om ze dan nog een paar weken te laten drogen of te watercuren ofzo en dat zo dus ook het spul uit mijn toppen gaat. Of heeft dit allemaal geen zin meer?

    @kill3r008 uiteraard staat er niets bij over hoe het te gebruiken bij wietplanten maar overal staat een veiligheidstermijn voor de oogst bij. Zo moet je het bij aardbeien minstens 3 dagen voor de oogst doen etc. Maar denken jullie dan dat dit spul niet meer weg te krijgen als ik ze nu nog zou besproeien?
    Want ja, anders moet ik nu gewoon alles al weggooien... wat natuurlijk wel zonde zou zijn

    Comment


      #17
      Re: toprot tijdens het drogen?

      Ik zou het met vergif echt niet meer gebruiken.. ik denk echt dat het te gevaarlijk is, ook als je het dan nog een paar weken laat drogen etc.
      Je moet niet je gezondheid in gevaar brengen voor je zelfgeteelde wietje..

      Als je echt nog wil dat die spint weggaat.. misschien helpt roofmijt http://ecogrow.nl/roofmijt-tegen-spint-1000-stuks.html
      Maar ik weet niet of dat na de oogst wel gaat helpen. Misschien weten anderen dat.

      Comment


        #18
        Re: toprot tijdens het drogen?

        Brood met schimmel da schraap je er toch ook niet van af en eet het dan op
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: toprot tijdens het drogen?

          +1
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #20
            Re: toprot tijdens het drogen?

            Rode spint?! Dat is gewoon schimmel. Hier ook gehad, hele oogst weg kunnen gooien in 2007.
            Te vochtige ruimte, dan krijg je schimmel. Cannabis en THC zijn vrij goed gewapend tegen schimmelinfecties, maar als de omstandigheden warm en vochtig (en donker) zijn, dan wilt het prima groeien! Ik gebruik sinds een paar jaar een fruitdroogmachine. Werkt als een tiet! Veel mensen vinden van niet, maar die hebben het niet geprobeerd. Dus hoe ze bij dat idee komen, weet ik niet. 3x per dag op 30 graden voor 2 uur. 3 dagen herhalen. De rest aan de lucht laten drogen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: toprot tijdens het drogen?

              Dit zou ook oogstmijt kunnen zijn. Ik zou even een duidelijke foto willen zien.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

              Comment


                #22
                Re: toprot tijdens het drogen?

                @Belladonna als ik schimmel op men brood zie dan knip ik de schimmel weg en eet de rest van het brood nog op hoor.

                @LR2 Rode spint bestaat wel degelijk. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...hus-urticae%29
                ik dacht het eerst dat het schimmel was tot ik dan die 2 rode beestjes zag zitten. En op verschillende plekken kleine pluiswebben.

                Kan het nu wel zijn dat ze maar met 2 waren? Want ik had gelezen dat ze hun eitjes aan de onderkant van de bladeren hangen maar bij mij zijn er uiteraard geen bladeren meer, alleen topjes.

                @rezpiet ik heb net nog even gecheckt op meer beestjes maar geen meer gevonden. Ook heb ik snel met de stofzuiger de kleine pluiswebjes tussen men toppen gaan wegzuigen. Ik zal morgen nog is kijken of er terug nieuwe webben zijn en of ik terug beestjes kan vinden.

                Comment


                  #23
                  Re: toprot tijdens het drogen?

                  foto's!!

                  Comment


                    #24
                    Re: toprot tijdens het drogen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobje View Post
                    foto's!!
                    @Bobje awel ja die zal ik morgen trekken als ik terug nieuwe webben of beestjes zie, want nu zien de toppen er allemaal terug vrij normaal uit nadat ik ze gestofzuigd heb :p

                    Comment

                    Bezig...
                    X