Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn babyplant sterft :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn babyplant sterft :(

    Korting op 420shop
    Hi mensen,

    ik ben nieuw lid. Heb vorige zomer een plantje gehad en ik heb momenteel 4 baby's.
    Mijn huismerk Super silver haze is net een week boven de grond.
    Na het ontkiemen heb ik hem in stekgrond gestopt.
    Hij stond eerst in de vensterbank en is gaan strekken, staat inmiddels onder een lampje binnen
    tot ze sterk genoeg is om naar buiten te gaan half/eind mei.

    Na een dag of 5 heb ik de stekgrond op advies van een vriend die zelf al jaren kweekt aangevuld
    met potgrond. Vanmorgen lag de baby krom, omgeknakt op de rand van zijn potje :'(
    Ze is waarschijnlijk aan de stengel door de potgrond gaan rotten.
    De andere 3 zien er perfect uit. 1 daarvan is even jong, andere soort, Kryptonite...

    Heeft iemand enig idee of dit ene plantje nog te redden valt?
    Begin van de stengel is erg dun, maar zit nog vast in de grond.
    Heb haar gespalkt met sateprikkers.
    Alvast erg bedankt voor jullie advies!

    #2
    Re: Mijn babyplant sterft

    Dat is door een te natte bodem gebeurd dan. Niet door de potgrond zelf.
    Waarschijnlijk is het stengeltje flink gekrompen en bruin gekleurd, dikke kans dat de blaadjes verschrompelen. Dan is het te laat. Je mag opnieuw beginnen.
    Houd je rekening met de bloeitijden van die haze? Het klinkt allemaal lekker en geweldig, maar het is een heel lange bloeier. Met mazzel is die rond eind december een keer klaar. Als hij niet rond half oktober al door de rot bezweken is.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Mijn babyplant sterft



      Maarre...die ene zal wel einde verhaal zijn.
      Newbs, niet gehinderd door enige kennis, geven hun plantjes bijna allemaal teveel water, dus dat zal 't zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X