Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw

    Korting op 420shop
    IMG_20150913_201924244.jpgIMG_20150913_201943704.jpg

    Dit is een topje met redelijk veel meeldauw, sommige toppen hebben zo goed als niets.

    IMG_20150913_183509456[1].jpg

    De hoofdtop

    #2
    Re: Meeldauw

    zonde... rookse nog als dit strakjes mooi gecured is
    K-007
    Kishan's kijkdoosje

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw

      Geen probleem, meeldauw is niet giftig maar wel vies.

      Volgende ronde kaliwaterglas gebruiken. Dat werkt redelijk en is niet giftig.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw

        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
        Geen probleem, meeldauw is niet giftig maar wel vies.

        Volgende ronde kaliwaterglas gebruiken. Dat werkt redelijk en is niet giftig.
        Hoe weet je dat zo zeker? Op het internet kom ik vaak tegen dat het wel schadelijk is om te roken.

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw

          Oorspronkelijk geplaatst door vleuwy View Post
          Hoe weet je dat zo zeker? Op het internet kom ik vaak tegen dat het wel schadelijk is om te roken.
          Het lijkt me sowieso niet verstandig om die te roken aangezien het schimmel is. Enkel na een watercure kun je het roken.
          HEt wordt dan alsnog 'vies' want watercuren neemt veel smaak weg.
          Verslag - 3x Bubba Kush AF

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw

            Van de sporen van meeldauw kan je idd longproblemen krijgen...

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
            Friends call me Johan

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw

              Meeldauw is in mijn ogen een soort schimmel ik rook het niet maar goooi het gewoon in de groen bak
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw

                Die top op foto 3 zou ik gewoon in de waterpijp stoppen, ik zie daar niks mis aan, maar voor de zekerheid via waterpijp.

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                    Die top op foto 3 zou ik gewoon in de waterpijp stoppen, ik zie daar niks mis aan, maar voor de zekerheid via waterpijp.
                    Die top had maar een klein beetje last van meeldauw, dat is de hoofdtop. Na urenlang mijn toppen te inspecteren en meeldauw weg te knippen zien nu al mijn toppen er meeldauwvrij uit hoor. Deze hangen sinds gisterenavond te drogen aan touwtjes in een kartonnen doos waar een licht briesje op waait van een ventilator op lage stand, en ze zien er allemaal perfect normaal uit nu.

                    Nu vraag ik me nog steeds af of dit dan nog ongezond is om te roken, als er geen zichtbare meeldauw meer is. Eventueel zit er in een paar topjes nog een klein stukje binnenin, maar dat lijkt me geen probleem toch?

                    Ik heb ook nog wat verder opgezocht en blijkbaar is powdery mildew een schimmel die enkel op planten voorkomt, en inderdaad niet giftig is, maar wel allergenisch is. Het kan dus een allergische reactie veroorzaken bij mensen die hier gevoelig aan zijn. Andere schimmels maken mycotoxines aan die wel giftig zijn.

                    http://www.diffen.com/difference/Mildew_vs_Mold
                    https://www.youtube.com/watch?v=TRQGtdxGQwg

                    De meeste reacties van mensen op andere forums veralgemenen de powdery mildew tot een schimmel zoals toprot, die wel giftig is.

                    Het zou gewoon een zonde zijn moest ik mijn hele oogst weggooien hierdoor, ik heb al een sample geproefd van een eerder geoogst topje en smaakte echt enorm lekker, plus mijn oogst is groot genoeg om een jaar mee toe te komen. Misschien dan nog beter toppen roken met zeer weinig meeldauw dan bespoten en verzwaarde toppen van die dealers..
                    Last edited by vleuwy; 14 September 2015, 18:12.

                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw

                      Ik heb ook nog wat verder opgezocht en blijkbaar is powdery mildew een schimmel die enkel op planten voorkomt, en inderdaad niet giftig is, maar wel allergenisch is. Het kan dus een allergische reactie veroorzaken bij mensen die hier gevoelig aan zijn. Andere schimmels maken mycotoxines aan die wel giftig zijn.
                      Niet giftig bij orale inname, daarmee bedoelen ze eten. Steengruis, kauwgum, glasscherven en sommige plastics zijn ook onschadelijk als je ze eet. Maar als je ze verdampt of inademt dan kun je best serieuze problemen oplopen.
                      Een allergene reactie hangt vaak af van de plaats van blootstelling; die wordt vaak niet getest op inademing, maar op de huid. Daar mag de dosis honderden of duizenden malen hoger zijn.

                      Ik geef eerlijk toe; ik heb vroeger ook topjes gerookt waar wat meeldauw op zat. En ik ben (nog) gezond. Maar omdat hier ook medische gebruikers zitten, met een verlaagd immuunsysteem bijvoorbeeld, is het beter om geen risico te nemen.
                      Een goede analogie (ga ik weer) is de volgende:
                      Zou je rotte vis uit je vijver gaan eten als het sushirestaurant om de hoek de prijs met 50 euro verhoogt?
                      Zou je beschimmelde wiet uit je tuin gaan roken als de wiet in de shop te duur is?

                      Mij niet meer gezien. Ik plant wat extra zaden, en ik gooi tegenwoordig alles weg waar mogelijk risico aan zit. Mijn gezondheid is me meer waard dan een jointje.
                      De kans dat je een vervelende reactie krijgt is klein, en als je alle meeldauw ruim hebt weggeknipt kun je best vertrouwen op je eigen lichaam en dat er geen schade zal ontstaan. Maar in de stonerwereld wordt toch vaak met honderd verschillende maten gemeten, en soms worden de kantjes er vanaf gelopen qua veiligheid. Vandaar dat ik er zo happig op ben om mensen te waarschuwen.
                      Er zijn tientallen voorbeelden van mensen die hun wiet met toprot toch wegpaffen. Vaak gebeurt er niets, maar je zal net die ene zijn. Dat is weer een turf-streepje erbij op de 'zie je wel wiet is slecht' lijst. Dat gun ik de politici niet
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Meeldauw

                        Ik zie mezelf die topjes echt niet weggooien dus ga ze toch oproken denk ik, als ik er iets van ondervind zal ik het laten weten
                        Bedankt voor de reacties!

                        Comment


                          #13
                          En vervolgens hebben we niets meer vernomen van vleuwy Zal hij toch ... ?? ​​​​​​

                          Comment

                          Bezig...
                          X