Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP soort witte pluim in 1 top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP soort witte pluim in 1 top

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik kijk net bij de kinders en ontdek een soort witte pluim in 1 van de toppen
    Wat zou dit kunnen zijn?
    Ik zie nergens kleine beestjes of iets ook niet met een vergrootglas. Ik zat te denken aan toprot maar het is niet grijs of bruin eronder maar gewoon netjes groen.
    Verder ga ik de takken morgen proberen op te binden aangezien de takken gaan hangen door het gewicht van de toppen.
    Iemand nog goeie tips zodat ik het 1 en ander kan verbeteren?!
    Als ik naar de trichomen kijk moeten ze nog een paar weekies voordat ze klaar zijn. Zit nu op dag 60 van de bloei.20160530_175307.jpg20160530_175445.jpg20160530_175419.jpg

    Alvast bedankt

    #2
    Re: HELP soort witte pluim in 1 top

    waarom geen foto van die witte pluim vraag ik me dan af. Denk je dat we helder- of verziend zijn?

    Comment


      #3
      Re: HELP soort witte pluim in 1 top

      20160530_183246.jpg20160530_183226.jpg
      Was erg slecht te zien op de eerder geplaatste foto idd. Hoop dat het nu beter te zien is!

      Comment


        #4
        Re: HELP soort witte pluim in 1 top

        Hoi Brian
        Sorry maar ook op de foto's met led aan is het weer slecht te zien
        Probeer is een foto te maken met daglicht dan zal het een stuk duidelijker te zien zijn

        Comment


          #5
          Re: HELP soort witte pluim in 1 top

          Ja het is met dat paarse licht lastig te zien,ikcheb geen daglicht aangezien het een dichte ruimte is maar heb geprobeert met ander licht een foto te maken.20160530_185419.jpg20160530_185340.jpg

          Comment


            #6
            Re: HELP soort witte pluim in 1 top

            Da's 100% zeker toprot. Balen man.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: HELP soort witte pluim in 1 top

              Op foto 1 een denk ik toprot te zien wat meestal toch bruin is
              Trek is aan zo een dor blaadje vlakbij de plek ! Komt het los zonder weerstand zit er hoogstwaarschijnlijk wat rot in
              Dit kan je er evt uitknippen met een schone schaar wel ruim uitknippen.

              Comment


                #8
                Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                Ik heb net geprobeerd om een dor blaadje eruit te trekken maar die komen alles behalve makkelijk los...verder zie ik ook geen rare verkleuring onder die witte pluim zeg maar....20160530_191656.jpg20160530_191740.jpg20160530_191445.jpg20160530_191456.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                  Beetje vuil dat ingewaaid is mischien?
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                    Toch denk ik dat er rot in zit.
                    Zelf Breek ik de top een beetje open om de plek om beter te bekijken .
                    Heb de foto beetje uitgeknipt voor je
                    Attached Files
                    Last edited by Nonsense; 30 May 2016, 19:46. Reden: Foto

                    Comment


                      #11
                      Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                      Hmm oke ik ga dat ook even proberen.
                      Als het wel rot of beginnende rot is knip ik die top wel gewoon weg.

                      Comment


                        #12
                        Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                        Doe dat heel voorzichtig dan, want ik zie op elke foto dat je met je handen in die toppen zit.
                        Toprot is een schimmel, dat verspreid heel makkelijk door de lucht of via je vingers of schaar.

                        Ik vind het erg slecht te zien op de foto's dus ik heb geen mening verder.
                        Als het echt wit is, en ik zie LED, dan denk ik aan bleaching.
                        Maar bruinig, slap blad, beetje pluizig zal toprot zijn.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                          Bleaching zat ik ook aan te denken. Totdat ik het bruine blad en calyx zag met witte schimmeldraden.

                          Maar na anderhalf jaar schimmels in petrischalen gekweekt te hebben, kan ik er niet omheen. Dit is wiet die heeft gerot, en geschimmeld heeft. Nu is de boel ingedroogd. Dan komt het blad niet makkelijk los.
                          Voor de zekerheid zou ik een lage LV aanhouden om erger te voorkomen. Ik heb het vermoeden dat ze lange tijd (meer dan 3 dagen) erg hoge luchtvochtigheid hebben meegemaakt, en dat er bladeren afgeknipt/getrokken zijn.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                            Oeii oke dan . Ik ga even researchen naar bleaching.
                            En inderdaad de lv was erg hoog sochtends voordat de lamp aanging...waarschijnlijk is dat dus toch de boosdoener geweest....
                            Kan ik door de lv laag te houden die 3weekies ofzow nog gewoon afmaken? Of zal ik deze 2 toppen echt weg knippen?

                            Comment


                              #15
                              Re: HELP soort witte pluim in 1 top

                              Een topic over bleaching
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X