Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Northern Lights zaden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke Northern Lights zaden?

    Korting op 420shop
    Ik wil op korte termijn eens Northern Lights zetten maar welke is nou de originele? Is het de peperdure van Sensi seeds of heeft Zamnesia seeds de enige echte? Ben benieuwd of iemand mij daar meer over weet te vertellen.
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Ik wacht vol benieuwdheid met je mee
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wil je de soort ook kweken?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zeker en vast, die staat vanboven mijn lijst! Heb er eens een erg goed gekweekt wietje van gekregen, ik vond het een echte boost qua motivatie, inspiratie en creativiteit. Toen wist ik dit is een strain die mij ligt

    #3
    Google vertelt mij dat Zamnesia de beste heeft en Sensi de echte. Schiet dus lekker op!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Ik heb geen antwoord op je vraag, omdat ik die soort niet bijzonder vind en dus niet kweek
      Maar heb je weleens op seedfinder.eu gekeken ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De prijs die Sensi vraagt voor hun Northern Light is toch wel bijzonder te noemen. Het is een van de duurste soorten uit hun assortiment, hetgeen niet zonder reden is mag ik aannemen.

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Ik heb geen antwoord op je vraag, omdat ik die soort niet bijzonder vind en dus niet kweek
      Hoe weet je dan dat ie niet bijzonder is als je hem niet kweekt? Of houd je niet van indica?
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Maar heb je weleens op seedfinder.eu gekeken ?
      Jawel, maar ik hoor liever de ervaringen van kwekers. Naar verluid is die van Sensi de echte maar dat is ook veruit de duurste. En met 130 euro voor 10 zaadjes ga ik niet over een nacht ijs.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Omdat ik die gekweekt heb 30 jaar geleden, en ik vond 'm gewoontjes van smaak.
        Dat is mijn ervaring als kweker.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      #6
      Als je het echt graag wilt weten kun je een testronde doen natuurlijk
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        I like it

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja ik ben reuze benieuwd, want met zo'n hoge aanschafprijs wordt een dergelijke strain extra kritisch beoordeeld. Als je 130 euro uitgeeft voor tien zaadjes en er komen maar een paar kut topjes aan dan mogen ze een slechte review tegemoet zien nietwaar?

      #7
      Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
      Als je het echt graag wilt weten kun je een testronde doen natuurlijk
      Ja die gaat er ook komen, maar ik hoop dat iemand mij kan overtuigen welke breeder voordat ik 130 euro stukgooi.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Daar zit wat in natuurlijk. Ben wel benieuwd naar je bevindingen van die testronde uiteindelijk.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik zal je op de hoogte houden. Indien mijn keus op Sensi's valt dan koop ik wel wat minder zaadjes, bijvoorbeeld drie en maak daar dan vier stekken van. Drie keer vier is immers ook twaalf.

      #8
      Die 130 is zodat mensen zouden denken oh, wow, wat duur. Dat moet kweet ni wat zijn. En dat is het natuurlijk niet, dat is het nooit. En ik zit mss al dik 50 soorten verder ondertussen en er zijn er veel die ik top vind en geen enkele waar ik 13 euro per zaadje zou aan geven. Wat maakt het uit als iets de originele versie is of niet? Aangezien je niet weet wat je koopt kan elk beter zijn dan de andere.
      Niks rechtvaardigt in ieder geval die prijs, het is niet echt veel duurder om de ene soort te kweken tegenover de andere.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dat had ik es gelezen wat de frisian duck betreft, dat men die smaak heel rap kotsbeu wordt, of ging het over het effect? Nu een wietplant met zo een aparte bladeren zou ik dan ook enkel buiten kweken opdat die niet zou opvallen en toch iets te roken hebben.
        Maar over de Northern Light terug denk ik dat Hork vooral de 'pure' 'originele' strain wil bemachtigen in voor zoverre dat mogelijk is

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        beowulf, het kost 130 euro als ik tien zaden koop, maar als ik er 'slechts' drie koop is de schade beperkter. Desondanks zie ik er voorlopig toch maar van af want vind de prijs ook wel erg hoog.

      #9
      Ik heb een x Northern Light zaadjes gekregen van wietzaadjes.nl
      hun eigen huismerk.

      en het is best een leuke kweek geworden.. en ze zijn niet prijzig voor
      een fijn wietje om te proberen.

      https://www.wietzaadjes.nl/merken/hu...auto-huismerk/
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Zeg maar zo, Keep It Simple

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Hier heb ik vijftien zaadjes van in huis die ik binnenkort zet! Heb deze eens als freebee gehad en was ook blij verrast!

      #10
      Hork

      https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...abissoort-n111

      Leuker om te proberen?

      https://www.zamnesia.nl/149-zambeza-...feminized.html

      https://www.wietzaadjes.nl/merken/00...ghts-00-seeds/

      dit zouden de 3 waar ik uit zou kiezen denk ik.

      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De Northern Lights van Zamnesia zat ik ook al naar te kijken en die van huismerk wietzaadjes heb ik al in huis! Leuke soorten!

      #11
      Kennis van me heeft dit jaar de 'originele' NL van Sensi gekocht, die dure zo. Heb er eens goed mee gelachen.
      Was een groepsaankoop van enkele vrienden, en die ene kennis heeft er toen 5 gezet, waarvan 2 waardeloze pheno's en 3 semi-goede planten met best veel neiging tot toprot.

      Als je je geld wilt doorspoelen weet je dus wat te kopen... Voor binnen durf ik al eens wat meer uit te geven voor zaden, maar die outdoor zaden die ik koop zijn toch ook altijd budget gericht hoor.

      En tjah, die prijzen in de cannabis industrie zijn zelden gebaseerd op logica. Net zoals hun 'research seeds', waarvan je eigenlijk niet weet wat je koopt. Je gaat er hoogstwaarschijnlijk heel lekkere wiet mee halen, maar dat haal je ook met reguliere zaden van bv. Sannies.
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank voor je review!

      #12
      Ik ga de Northern Lights zaden van Sensi niet kopen. Op korte termijn zet ik Northern Lights van huismerk wietzaadjes.nl. Als gezegd heb ik daar al eens een plant van gekweekt wat een zeer smakelijk wietje was.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #13
        Deze al eens overwogen??
        D95B9951-B128-4FBA-AE49-BFC2FD7455FC.png
        Lopend Verslag

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Prima prijs!

        #14
        Ik heb een mail gestuurd naar Sensi Seeds met de vraag of ze die prijs kunnen rechtvaardigen, of deze mss wel de originele strain is en of ze dit wat willen/kunnen toelichten. Vooral omdat ik ook erg benieuwd ben en er het ev wel voor over heb, vind het (voor mij pers) een topsoortje.

        Alhoewel de automatische mail mij verzekerd van snel antwoord verwachtend te mogen zijn kreeg ik na 4 dagen nog steeds geen antw...
        Tenzij ik toch nog iets ontvang zegt dat genoeg voor mij en koop ik voor 130 ballen aan Soma zijn zaad of zo-P
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Wat een marketing flop Ik heb 0 ervaring in die sector en ik zou daar wel een beter verhaaltje aan kunnen knopen dan dat.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja dit is geen reclame voor Sensi en die zogenaamde 71 positieve reviews op hun site kon ik ook al niet vinden!

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Volgens mij is ak47 een dochtertje van northern light? Die vind ik wel lekker.

        #15
        Ik heb de huismerk wietzaadjes.nl Northern Lights gezet dit jaar, die deed het niet beter of slechter dan een gemiddelde binnensoort. Iets minder toprot dan de rest, en het begon 2 weken later dan de rest maar ik heb 'm niet fatsoenlijk kunnen laten afbloeien.

        Sensi lijkt veel 'originele' hybrides te hebben die al eeuwen mee gaan. Ik denk dat die van hen, of van een van de oudere zaadbanken, het dichtst bij het origineel komen. Veel van die oudere zaadbanken bestaan alleen niet meer, je zult effe in de archieven van het forum moeten duiken om die terug te vinden.

        Ik vind HJM wel iemand die daar meer over zou kunnen weten. Of misschien de heren van No Mercy of Cees die daaraan gelieerd was, of Vale (of wat zijn username ook mag zijn tegenwoordig).
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Lol inderdaad WillyWally maar een leuk spaceverhaal gaat er ook wel in en vervolgens het andere oor weer uit.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik ben geen fan van Cees, laat dat voorop staan. Maar ik heb wel respect voor hem en het is een oude rot in het vak die meer weet van de oudere soorten dan ik. Ik kan het oneens zijn met zijn theorie en dat ben ik vaak ook. Aan de andere kant zie ik niet waarom hij zou liegen over de beste/originele NL.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee dat is ook zo LR2, maar ik ben niet perse naar de originele Northern Lights op zoek. Voor mij is smaak en compactheid belangrijker dan origine. Cees ken ik niet persoonlijk maar zijn direct 12/12 methode spreekt me wel aan. Indien ik nog eens zelf aan de slag ga met breeden wil ik het eens proberen.
      Bezig...
      X