Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis soorten met hun namen en smaken

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Cannabis soorten met hun namen en smaken

Korting op 420shop
    Beste JD leden,

Met al die 'rare' namen die ontwikkelaars geven aan hun nieuw gekweekte soort vroeg ik mij af of dit ook echt realistische is. Zo zie je vaak dat er namen worden bijgeplakt die wat moeten zeggen over de smaak, als strawberry, chocolope, bubblegum. Nu is de dus de vraag: is dit geen marketing truc? Of smaken zij echt zo? Of geeft het toch geen placebo effect? Zo vond ik dit op het internet:

http://www.latimes.com/business/la-f...711-story.html

Met teksten erin die luiden:

Pot has always commanded an abundance of nicknames. But with legalization taking it out from the shadows, purveyors of the pungent herb are christening their newest strains with the care of commercial marketers.

Several years ago, they crossed a strain called OG Chocolate Thai with another called Cannalope Haze. They called it D Line because the test plant was labeled with the letter D. It drew no interest. So they renamed it Chocolope.

Wat denken jullie?

Re: Cannabis soorten met hun namen en smaken

Hoe smaakt wiet?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Als commerciŽle bedrijven namen bijplakken die de smaak aanduiden dan moet dat toch wat zeggen toch?

Comment

Als ik jou een wijn te proeven geef en je bent geen expert dan smaakt het naar wijn.
        Als ik jou een wijn te proeven geef en je bent een expert dan smaakt het naar noten, eikenhout, grondse tonen, rood fruit, olijven, vanille, turf en zeg je dat die goed bij vlees, vis of kaas gaat, welke temperatuur het beste is, welk type glas, welk jaar, en de afkomst.

Bij wiet gaat die vlieger ook wel op denk ik. Het is deels een marketing stunt, uiteraard, kijk maar hoeveel soorten insinueren dat ze goudbergen opleveren (super, XXL, ultra, massive, big, huge, power, turbo enzovoorts). Maar vast ook een deel waarheid. In veel wiet is bijvoorbeeld citrus te proeven, citral, critical, lemon haze, lemon bomb, enzovoorts sluiten daar bij aan qua naam.
        De naam is ťťn ding. Maar vaak zit er een aardige smaakbeschrijving bij verpakt in een stukje tekst, die kan geschreven zijn door een kenner (zoals bij de wijn) of door een persoon die slechts in dienst staat van een zaadbedrijf (die misschien niet eens wiet rookt). Het is allemaal nogal dubbel, en dat gaat nooit veranderen denk ik. Als je de waarheid wilt weten, dan moet je zelf kweken. Er zit niets anders op.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ben het met LR2 eens, het is meer je eigen beleving en smaak, jij kan iets bijv. naar bessen vinden smaken, de ander naar frambozen and so on.
          De flitsende namen moeten het wat spannender maken
          Het is overigens wel zo dat juist de commerciŽle zaadbanken het van hun eigen naam en de naam die ze verzinnen moeten hebben, zeker in NL!
          Voor het betere spul ga je in principe buiten de grenzen zoeken, hier lopen we nogal wat jaartjes achter wat genetica betreft!
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ik denk dat we het inderdaad op beide kunnen houden. Zal bij enkele een kern van waarheid in zitten. Maar je ziet natuurlijk alle smaken voorbij komen.

"Back in the day, you'd see a dope dealer selling a 20-pack [20 pounds of marijuana] and they'll say, 'I have the right to name it because this is my market, so I'm going to call it Cotton Candy Spunky' or whatever you want to call it," said one of the company's owners, Don, who declined to give his last name. "That mentality hasn't changed. They now have dispensaries."

Binnenkort maar de cherry bomb proberen.

Comment

Als je vaped smaak je toch wel best die smaken. Zo smaakt mijn herijuana serieus naar citrus vb.

Volgende soortje zal bubblegum worden, zal je laten weten of het naar een chiklet smaakt
              Vapers Hydro avontuur

Comment

Dat zou top zijn wanneer je mij daarover op de hoogte kan houden Nu is het duidelijk dat de citrus smaak naar boven komt, nu andere nog

Comment

Ik heb op deze moment een 7 tal verschillende soorten in weckpotten en die ruiken en smaken allemaal anders. Die nu in de tent staan net hetzelfde. Vaak ga ik dan naar de beschrijving kijken en dan klopt het min of meer wel. Maar vraag mij zelf niet van het te beschrijven want dat is wel iets anders. Met eten net hetzelfde.

Citrus is bekend, dat vind je in veel soorten terug.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                  Working...
                  X