Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

    Korting op 420shop
    Hoi groene vingers,

    Ik ben in 4 jaar aan mijn 2de kweekje toe... doet je misschien even de wenkbrauwen fronsen, doch ik kweek puur voor mezelf, op een oppervlakte van 2.5 m2 en met 2 HPS 600 lampen. Ik leerde hier enorm veel, maakte de eerste maal veel fouten, doch gelukkig kwam alles vrij goed, te goed: 1kg opbrengst (gedroogd, gecured). Ik ben niet de grootgebruiker, af en toe voor slaap- en chronische pijn problemen. That 's all.
    Alles staat momenteel klaar voor een tweede kweekje : 15 plantjes.
    Ik zocht weken wat te kweken en kwam uiteindelijk op "tangerine dream" van Barney's farm. Het mag wat moeilijker zijn, ik ken toch ietske van planten en weet de problemen (met behulp van dit forum) wel op te lossen.
    MAAR : Grote vraag: Hoe maak je je keuze wat te kiezen. Bij mijn levering zaadjes kreeg ik terug een 50 tal soorten die "in" zijn enz..
    Ik koos voor vrij hoog THC omdat dit bij mij een positieve invloed heeft op een goeie nachtrust... Doch hoe kiezen jullie eigenlijk?
    Gemakkelijke plant, THC? CBD. enz... zal voor iedereen wel iets persoonlijks zijn, doch ergens moet toch een lijn te trekken zijn wat meest gekweekt wordt en waarom.

    Ter info: Opbrengst, moeilijkheidsgraad enz. kijk ik niet naar, doch ik vraag mij af of alles wel zo correct op de info staat. Als je te vroeg oogst heb je zowiezo minder THC, te laat idem...enz.

    #2
    Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

    Ik kies op basis wat ik kan vinden over smaak. Soms ook op basis van kweekverslagen.
    Ik vind zure wiet om te hoesten, dus ik blijf liever in de zoete hoek. Dat is vaak de indica kant. THC en CBD percentages maken voor mij weinig uit, zolang het boven de 11% is (maar je kunt je afvragen hoe accuraat dat is, de beschrijving op websites klopt vaker niet dan wel) ik heb bewust een vrij lage tolerantie dus ik word toch wel high.

    opbrengst en gemak hangen allemaal van de kweker zelf af. Ik heb eigenlijk nog nooit een moeilijke wietplant gezien. Wel genetisch zwakke planten, daar was zelfs met alle steuntjes in de rug niets van te oogsten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

      Je kunt ook bij wietzaadjes .nl kijken, daar kun je een hoop criteria
      ingeven om uiteindelijk een klein aantal over te houden om uit te kiezen!

      En net zoals je zegt, je moet ergens beginnen anders zie je door de bomen het bos niet meer

      succes

      Comment


        #4
        Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

        Iene miene mutte. Reviews lezen over zaadbanken en de rest is gokken en zelf proberen. Ik blijf gewoon bewust weg van alle commerciele zever zoals power plant of amnesia haze. Zet zoveel mogelijk soorten, je zal bij mij nooit een tent aantreffen met 1 en dezelfde soort. Als die dan tegen steekt dan zit je daar.

        Hoe potent is wiet van 4 jaar oud trouwens nog? Ik heb nog wiet liggen van anderhalf jaar oud en daar is het goeie toch wel stillekes vanaf ze. Vooral de smaak gaat achteruit.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Trouwens, komt niet echt overeen met wat je hier schreef:

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...2-of-per-plant

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Of hier:

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-%28Bonanza%29

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Of hier. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Spaarlamp-led

        1 maal gekweekt. 8 planten, 10 planten, 12 planten, 15 planten. 500 gram oogst, 1000 gram oogst, 1200 gram oogst. Haha.

        Comment


          #5
          Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

          Beo-007
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

              Oorspronkelijk geplaatst door Ikaros5959 View Post
              Heb net mijn allereerste kweekje achter de rug (10 plantjes) en na drogen kom ik zo tot een 500 gram super droog... (2 x 600 Watters)
              Oorspronkelijk geplaatst door Ikaros5959 View Post
              Beste groene vingers,

              Ik heb sedert een 3 tal jaar een Bonanza G-kit 1200 (dus 2 m2) waar ik reeds 1x een 15 tal dames in heb gekweekt.
              Met de 2 HPS (met VSA) gloeilampen van 600 watt elk haalde ik een opbrengst van een 1200 gram. (genoeg voor mij voor 3 jaar... na drogen, curen etc).
              https://www.youtube.com/watch?v=TqpNxBGEBmQ

              Comment


                #8
                QNQ378.jpg
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    Ik vind zure wiet om te hoesten, dus ik blijf liever in de zoete hoek. Dat is vaak de indica kant.
                    Ben ik dus toch niet de enige die de indica zoetheid boven de rest opmerkt en verkiest.
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

                      Inderdaad witte!
                      Ik ben niet vies van sativa's uit de haze hoek, maar het THC-gehalte daarin is soms zo hoog dat ik de dag er na nog hoog vlieg of een echte debby downer ben. Vorig jaar flink wat amnesia weggegeven om die reden, maar m'n maat heeft het door de plee gespoeld. Hij had hetzelfde effect.

                      Big bud, critical, easy bud, early bud, die soorten die echt azijnzuur-citroenzuur zijn, die komen er bij mij niet meer in. Zoals zure snoepjes (halfzoet en heelzuur; amnesia, super silver haze) zijn wel welkom maar vaak te heftig. Die PPP van vorig jaar trouwens ook niet, die smaakt gelijk als een big bud.
                      Blowen moet een pleziertje blijven, geen afstraffing.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

                        voor mij is het kiezen niet zo moeilijk iets van Skunk , Kush of NLX

                        die vind ik de lekkerste geur en smaak hebben.

                        Maar ik denk dat smaken verschillen en niet iedereen van het zelfde smaakje of geurtje houd.
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

                            Persoonlijk ben ik een fervente sativa liefhebber, maar heb onlangs Hindu kush geteeld.
                            Deze is ook wel tamelijk zoet en er lekker.

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15
                              Re: Een keuze maken tussen 100 den verschillende zaden...

                              Hallo,
                              Ik heb ook een keuze probleempje
                              en ik heb hier en elders flink gezocht maar ik kom er toch niet zo uit


                              Ik ben op zoek naar een buiten plant die rustig groeit en zelf wel uitzoekt wat goet voor haar is
                              ze zal vertroeteld worden met kippen mest brandnetels en natuurlijke compost
                              een beetje uit de wind in de zon op volle grond in het noorden des lands staan




                              maar nu komt het
                              ik gebruik perkeer heel weinig en ik gebruik een verdamper zo'n flowermate


                              als ik daar heel weining in doe zuig ik de deeltjes tegen de bovenkant aan en werkt het niet zo lekker
                              doe ik er wat meer in dan gaat het goed maar dan verpest ik eigenlijk het grootste deel omdat ik dan aan 1 of twee halen wel genoeg heb
                              en dat is ook weer zonde


                              ik zoek dus een plant die juist niet al te sterk is


                              het liesft zou ik twee verschillende soorten zetten een voor de slaap en een voor het plezier


                              heeft iemand een goed idee voor deze beginner?

                              Comment

                              Bezig...
                              X