1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • yazou
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2017
    • 281

    #151
    Want ik ga wel heel dikwijls kijken , als dat zo door gaat ga ik bij elke teelt buiten potgrond , voeding ook nog eens nieuwe deuren moeten bij bestellen !!

    Comment

    • Organisch
      Banned
      Lucky Member
      • Nov 2016
      • 714

      #152
      Helaas niet. Maar ik ga proberen nog een verdamper voor kerst te scoren. Dan verminderd mijn verbruik automatisch en zal ik hopelijk wel toekomen.
      De Neville is ook een fast version, klaar op 8 weken en zet ik meteen in bloei zodra mijn tent leeg is. De 2046 zal inderdaad 4 maandjes vragen.
      Wat ergens problematisch is, want dan zit ik zo'n 2 maanden licht te verbruiken aan één plant. Ze kan het maar beter waard zijn verdekke

      Comment

      • yazou
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2017
        • 281

        #153
        Dat is dan afwachten hoe dat dat teeltje gaat verlopen ! hopen op het beste ! Maar zo als ik altijd zeg ( het beste moet nog komen ) !

        Comment

        • yazou
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2017
          • 281

          #154
          Beste mede telers .

          T'weekend staat voor de deur , en de na zomer zou bijna voorbij zijn , zeggen ze !
          Dus de tijd is gekomen , om een beetje meer ( nog meer ) met onze vrouwtjes bezig te zijn .

          Na een beetje beter op het bladerdek gekeken hebben , heb ik wat bruine vlekjes gespot !
          Ik heb 3 verschillende soorten staan , en mijn Night Queen is de enige die daar last van heeft ,
          ok het zijn maar twee blaadjes die deze verschijnselen hebben , maar ik wil wel dat dit niet uitbreid .
          Hebben ze iets te kort of net iets te veel van iets ??

          Nog iets , deze vraag had ik al eerder gesteld maar nog niet het juiste antwoord op gekregen !
          Mijn vraag was , of ik mijn kast overdag als het licht brand mag laten open staan ,
          ik heb wel ondervonden als de kast een tijdje open staat , dat de lucht vochtigheid een paar
          procenten daalt , en volgens de bronnen die ik gevonden heb zou de beste lucht vochtigheid
          rond de 70% moeten liggen in de bloei fase .



          MVG Yazou .










          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment

          • Organisch
            Banned
            Lucky Member
            • Nov 2016
            • 714

            #155
            Ja, maar naar het einde van de bloei moet je LV wel zakken. 75% in de eerste fase en 40% a 55% in de tweede fase.

            Het is niet erg dat uw kast openstaat met het licht aan, maar ge gaat wel ongedierte aantrekken.

            Die stippen dat ik weet ik niet hoor.

            Comment

            • yazou
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2017
              • 281

              #156
              Ik zit nu ongeveer op 65% LV !
              Hoe laat je de LV zo ver zakken , moet je dat met de afzuiging regelen ?
              En mijn LV omhoog krijgen , hoe doe ik dat het best , misschien met wat water op de bodem te zetten en de kast toch beter gesloten houden !

              Comment

              • Organisch
                Banned
                Lucky Member
                • Nov 2016
                • 714

                #157
                Roept gij irl ook zoveel? :p

                Wel, met tentjes is dat gemakkelijk te regelen met de flapjes of een dimmer op de afzuiging. Misschien moet je eens werken aan passieve inlaten? Paar inlaten die ge manueel kunt sluiten en zo regelen?
                De LV zakt altijd met het licht aan en stijgt altijd met het licht uit hier. Ik heb er nog gene last van gehad.

                Comment

                • yazou
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2017
                  • 281

                  #158
                  En alles ok daar met uw vrouwen ?

                  Ik werk met Led verlichting , maakt dat een groot verschil in verband met de LV ?
                  Eigenlijk nog niet opgelet , ga dat eens een beetje ik het oog moeten houden .

                  Comment

                  • Organisch
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Nov 2016
                    • 714

                    #159
                    Ja, maar ene begint voze te doen. Die staat anders gesteld. De linkerkant reageert niet meer zo goed op de huidige omstandigheden, ik zal een blazer bij moeten installeren. 1 fan is niet voldoende.

                    Ja er is iets in de wietwereld en dat noemt VPD, Vapour-pressure deficit. Ik versta er nog niets van Maar het is wel belangrijk voor een ideale voedingsopname en een optimale werking van de plant. Maar dat is allemaal heel heel heel professioneel. Je kan daar zo'n opticlimate voor kopen, maar dan ben je wel paar duizenden euro's kwijt. Die opticlimate zorgt voor de ideale lv, temperatuur en andere dingen. Je kan dat dan met een computer monitoren en naar waardes van uw eigen hand zetten. Het kan ver gaan.

                    Comment

                    • yazou
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2017
                      • 281

                      #160
                      What the fuck !! nog meer invest , voor in mijn kast , ik durf niet te zeggen , wat mijn nieuwe hobby mij al gekost heeft !

                      En dat allemaal voor een stevig eigen teelt jointje

                      Comment

                      • Organisch
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Nov 2016
                        • 714

                        #161
                        Ja same here hoor. Stapsgewijs vooruit gaan he yazou Iedere keer een beetje meer kopen he.
                        Zo'n opticlimate koopt ook niet iedereen he. Dat zijn vooral professionele telers. Maar 't is wel leuk die mannen te volgen.

                        Comment

                        • yazou
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2017
                          • 281

                          #162
                          ok ik hoor u één van de dagen nog wel , ik ga een feestje bouwen , met een goeie Toeter voor het vertrek

                          Comment

                          • yazou
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2017
                            • 281

                            #163
                            Een vraag !

                            Hoeveel groeien de planten nog voordat ze klaar zijn om te oogsten ?
                            Het is als volgt de helft van mijn planten zijn al een paar dagen boven het net gekomen , en de rest in nog maar
                            tegen het net , er zit wel een verschil van grote tussen de planten , verschil in ras denk ik , ik heb 3 soorten staan
                            en 1 soort ( night queen ) is zeer compact van groei en de koppen staan vrij kort op elkaar .
                            De 2de soort ( ICE ) staan al vrij sterk te groeien en bijna al de koppen staan al een 5 tal cm boven het net .
                            De 3de soort (ultimate ) heeft een heel ander gewas de bladeren staan veel verder van elkaar en heeft minder koppen .
                            Ze staan nu een week in voorbloei en er is nog altijd niks te zien in verband met bloem vorming , waarschijnlijk is
                            het nog te vroeg en moet ik nog een weekje wachten , voor dat ik beging te panikeren !
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 2 photos.
                            Last edited by yazou; 22 October 2017, 16:50.

                            Comment

                            • yazou
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2017
                              • 281

                              #164
                              Ik zie nu ( denk ik ) ook waarom de sterkste planten zo veel sterker zijn als de rest , ze staan in het midden van de kast ,
                              en zo ook meer licht krijgen !
                              Mijn grootste planten zijn nu +- 30 cm groot !
                              Last edited by yazou; 22 October 2017, 14:46.

                              Comment

                              • yazou
                                Wicked Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Aug 2017
                                • 281

                                #165
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 3 photos.

                                Comment

                                Bezig...