Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: 1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

    Korting op 420shop


    Goeden dag allemaal , een beetje VEEL hulp graag !


    Ik ga voor de eerste keer in mijn leven een kweek beginnen met White Widow .
    Mits ik een beginnende ( Kweker ) ben en helemaal geen ervaring heb , heb ik wel een hele boel vragen !
    De enige ervaring die ik heb met cannabis is het roken van White Widow dat is ook al iets , niet ?

    Ok ik ga beginnen bij het begin .
    Ik heb net een bestelling geplaatst bij Gardenshop en alles zou deze week geleverd worden .

    1. Kweekkast Bonanza G-Leds 560 ( 1m2 ) .
    2. 5st Pot rond PE 15 liter .
    3. 100 liter Plagron Batmix Potgrond .
    4. Plagron Top Grow box Terra . ( voeding )
    5. Garden Highpro thermo/hygrometer premium .
    6. Nature CO2 emmer 5 liter .
    7. Adwa AD-11 pH meter .
    8. Adwa AD-32 EC meter .
    9. Vloeistof-, aarde thermometer .
    10. Fanline wand/tafel ventilator FLT-18 cm .
    11. BAC x seed 10 ml .

    Even wat info over de kweekkast :

    Kweeklamp: G-leds 560 .
    Ventilator: 125MM 2-standen fan 360M3 .
    Filter: Prima Klima K2601 / 360M3 .
    Timer: Schakelkast met klok en relais .

    Afmetingen van de kast :

    Hoogte: 176 cm .
    Breedte: 118 cm .
    Diepte: 78 cm .

    Hier komen mijn vragen !!

    1. Ik heb 5 zaadjes R.Q.S.White Widow besteld en die komen deze week met de post aan ,
    de moment dat ik ze in mijn hand heb ga ik ze laten ontkiemen ,( helpt Bax x - seed vloeistof )
    bij de ontkieming en word het zaadje dan ook sterker ?

    2. En de moment dat ze ontkiemd zijn mag ik ze dan meteen planten in mijn 15 liter potten ?

    3. Plaats ik ze dan in de kast ( welke kleur van licht en hoeveel uur moeten ze licht hebben ?
    temperatuur ? vochtigheid ? )

    4. Zijn 5 potten van 15 liter genoeg om men kast van 118 cm op 78 cm te vullen , men spreekt over ,
    afhankelijk van de pot maat tot wel 20 . Maar neem je een 11 liter pot , dan zou 12 voldoende zijn.
    Hoeveel planten zou ideaal zijn om op 1m2 te staan in een 15 liter pot .

    5. Voeding hoef ik nog niet te geven de zaailingen teren op de voeding van de potgrond ( juist ? )


    Dit zijn mijn vragen voor het ogenblik , er gaan er nog wel een pak meer vragen volgen !!
    Ik ga dit stap voor stap doen , dat ik niet teveel fouten maak .
    Maar men zegt ( Van je fouten moet je leren ) ik hoop alleen dat ik er niet teveel maak .
    En ik hoop met jullie HULP dat het allemaal goed komt , en dat ik binnen een maand of 3 van mijn
    eigen kweek kan genieten !!!!

    Al op voorhand bedankt , en ik hoop dat ik mooie duidelijke antwoorden op al mijn vragen ga krijgen . ( ? ) .

    PS: In heb al een paar mooie antwoorden gekregen van ( witpen en van Franco1983 ) mijn dank daar voor .



    M. V. G. Yazou




    Last edited by yazou; 16 August 2017, 07:51.

    #2
    Welkom yazou op de forum

    Je kunt de vragen beter in de kweken voor beginners zetten.

    1) Ontkiemen zoals ik het doe is het volgende we pakken een bord leggen daar een keukenpapier op en maken deze goed nat daarop de zaadjes dan weer een keukenpapier die goed nat en daarboven weer een bord. Het is belangrijk om de keukenpapier vochtig te houden.

    Je gaat kweken in een g-tools kast en als deze compleet is zit er een afzuiger in de die je harder of zachter kunt laten draaien maar altijd aan moet.
    2) En daar mee regel je de warmte en de vochtigheid hoe je niet zo druk over te maken aangezien je met zaadjes kweekt


    3) Bax x-seeds niet bekent mee

    4) ja dat mag wit en/of blauw voor groei, rood erbij voor de bloei staat ook in de handleiding

    5) Warmte regel je door de afzuiger harder of zachter te laten zuigen. Min graden is 18 max 30 maximaal 10 graden verschil met de lampen aan en uit

    6) Kun je zelf uitrekenen hoe groter de pot hoe meer buffer je hebt voor het water/voeding.
    Mijn kast heeft ongeveer dezelfde oppervlakte en ik gebruik 6 x 18L potten

    Tip ga veel lezen( veel vragen die je makkelijk kunt opzoeken) en maak een topic aan zodat de forumleden je kunnen helpen zet daar zoveel technische informatie in zoals:
    Voeding, welke afzuiger, filter heb je een meter zodat je kunt zien wat de max en min temperatuur en luchtvochtigheid is.


    Veel plezier met de leuke hobby.



    Comment


      #3
      Die schoonmaak watten die onze vrouwen gebruiken zou ik persoonlijk niet meer gebruiken aangezien deze mijn 2 zaadjes ook niet heeft laten ontkiemen, ik denk dat het chemische middel wat erin zit om de watten een witte kleur te geven de zaadjes aantast en niet doen laten ontkiemen.

      Wat Witpen al aangeeft is probeer keukenrol te gebruiken en het liefst onbehandeld papier.

      Succes

      Comment


        #4
        Kweekkast Bonanza G-Leds 560.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Verlichting Uniteck G-Leds 560.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by yazou; 16 August 2017, 07:50.

          Comment


            #6
            Ik heb de antwoorden op je vraag in het introductietopic verplaatst naar dit identieke topic.

            Misschien kun je je post in het introductietopic even aanpassen en je daarin voorstellen.
            Daar is de introductie voor bedoelt ey ..

            Grtz, Q
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Goede dag beste QnQ .

              Help ! Help !
              Ik snap het nog niet helemaal hier , is voor mij allemaal nieuw !
              Wat moet ik nog allemaal veranderen ? introductietopic ??
              En ik die dacht , dat ik wel goed bezig was .
              Ik ben hier bijna een hele nacht met bezig geweest , maar ik ben al blij
              dat er iemand reageert op mijn werk !
              Leg het me nog een in een paar verstaanbare woorden uit wat ik net
              moet doe om dit op zen punt te krijgen dat deze topic me kan verder helpen
              met mijn nieuwe hobby .

              Al op voorhand bedankt om me verder te helpen .

              M.V.G. Yazoo

              Comment


                #8
                Ik heb het al even aangepast voor je.

                Als je de hele bestelling binnen hebt zou ik eerst alles eens netjes in elkaar gaan zetten en een paar uur proefdraaien.
                Dan weet je zeker dat het allemaal goed werkt, hoef je niet te rommelen als er plantjes staan.

                Binnen een maand of drie gaat het nog niet klaar zijn.
                Een kweekje duurt ongeveer 4 maanden, dus na het nieuwe jaar kun je van je zelf gekweekte wietje genieten.

                Van fouten kun je leren, maar je hoeft geen fouten te maken als je af en toe wat topics leest, hier op JD.
                Als je verder nog vragen hebt kun je gewoon doorgaan in dit topic, net zo makkelijk.
                Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Bedankt en nog eens bedankt QnQ .

                  Ik had dit zelf niet klaar gekregen , want dit is echt allemaal nieuw voor mij !

                  Ik heb vandaag het bericht gekregen dat mijn kast en toebehoren vrijdag geleverd wordt !
                  En de R.Q.S. White Widow zaadjes komen maandag of dinsdag naar huis !

                  Dus ik kan rustig alles in elkaar steken en zoals u zegt ( goed idee ) een dagje proefdraaien kan geen kwaad .
                  En dinsdag ga ik een poging doen om de zaadjes te ontkiemen ? De keukenpapier methode deze keer .

                  Ik ga de zaadjes eerst een klein uurtje laten weken in Bax x - seed vloeistof om ze dan tussen twee vochtige
                  stukken keukenpapier te leggen en ze dan rustig hun ding te laten doen , en we zien wel waneer de dames goesting
                  hebben om wakker te worden , voor het echte leven !

                  De moment dat ze het eerste levenslicht zien verhuizen ze naar hun vaste plek ( 15 liter pot gevuld met Plagron Batmix ).
                  En gaan ze het echte leven in met 18u wit/blauw licht voor de groei en 6u donker .
                  Voor twee weken lang en dan schakelen we over naar de volgende fase 12u wit/blauw licht en 12u donker .

                  De temperatuur gaan we proberen te regelen tussen de 22 en de 26 graden om ze te verwelkomen in hun nieuwe omgeving ?

                  Nog eens bedankt QnQ voor de hulp !!

                  M.V.G. Yazou













                  Attached Files
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by yazou; 17 August 2017, 01:34.

                  Comment


                    #10
                    Beste mede kwekers .

                    Mijn kweek kast is veilig en wel aangekomen , het enige probleem dat er was ,
                    dat ik dacht dat de deuren demonteerbaar waren , niet dus !!
                    na een paar telefoontjes was de oplossing dat de deuren ingekort moesten worden en
                    dat er een paar U profielen moesten gemonteerd worden .
                    Het heeft een week geduurd voordat de profielen in mijn bezit waren , nadat ik de deuren
                    heb laten inkorten kon ik pas aan de slag .

                    Mooie kast , al zeg ik het zelf .

                    Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en gekeken op youtube en weet nu wel een
                    beetje meer over de cannabis teelt , maar alles is nog niet helemaal duidelijk ?
                    Ik heb me ook het boek (Eigen teelt HGC Academy) aangeschaft .
                    Zijn er dingen die ik zeker moet zien of lezen , graag een beetje advies !!

                    Ik was al aan de slag gegaan met 5 zaadjes te laten ontkiemen ( 21/08 ) de keukenrol
                    methode en dat ging perfect , al na 1 dag kwamen de eerste zaadjes in leven ,
                    tweede dag waren ze alle 5 al aan het ontkiemen , 24/8 heb ik ze in een klein potje geplant
                    en daar doen ze goed hun best om wortels aan te maken , de stam is wel al 6 a 7 cm lang ?
                    Ik geef ze alle dagen een beetje water met 2 druppels Plagron power roots en een paar
                    druppels pure gym van Plagron in een halve liter water , zo als het in het voeding schema
                    van Plagron staat gedrukt . Ik ga van die 5 plantjes maar drie mee nemen naar de volgende
                    ronde van de teelt , ( de mooiste en de sterkste ) ga ik met 3 potten de teelt tegemoet .

                    het enige probleem is dat de lobblaadjes geel begingen te worden , is dat een probleem ,
                    zo ja , wat moet ik doen ?

                    Ik heb het witte en blauwe licht aan gestoken van mijn leds lamp , 6 uur donker
                    18 uur licht , van 5 tot 23 L en van 23 tot 5 D , en de afzuiging staat ook op ,
                    en de ventilator laat de plantjes bewegen .
                    Maar ik meet een temperatuur in de kast van +-30 graden en een lucht vochtigheid van 50%.
                    en in de donkere periode zakt de temperatuur onder de 25 graden .

                    En binnen een week zouden ze een 12 /12 ritme moeten aankunnen .
                    En ik zou ze ook graag naar hun nieuwe verblijfplaats willen verpotten 15 liter pot .
                    Is dat nog te vroeg in verband met 12/12 u en hun 15 L pot ??

                    Ik hoop dat ik goed bezig ben , alle raad en advies is welkom !!



                    M.V.G. Yazou .

                    Comment


                      #11
                      Boek .
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        7 dagen
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #13
                          10 dagen
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                          • Oli4C
                            Oli4C commented
                            Editing a comment
                            je kan je lamp niet na een week op 12/12 zetten.

                          #14
                          hey yazou

                          kan je je lamp dichter hangen ? want je zit met een beetje strek in je plantjes en als je je lamp dichter hangt voorkom je dat , maar je moet wel je temp in het oog houden
                          Ik zie ook dat je je stam hebt ondersteund , dat zou ik ook niet doen het plantje moet van zichzelf sterker worden , als tip zou ik er voor zorgen dat je plantjes wat in beweging komen met wat wind van je clipfan dan word de stam sterker
                          Als je je plant verpot kan je je plant tot aan het lobblad in de grond steken daar doe je niets fout mee.
                          ik ben ook een beginner kan me alsnog vergissen maar voor de rest goed bezig
                          Grtz aiightt

                          Comment


                            #15
                            He hallo Yazoo. Ff een paar vraagjes voor je. Hoeveel straalt je led lamp uit? En wat is het verbruik? Wat je gele blaadjes betreft. Ik geef aan mijn zaailingen Start Up van Plagron. Ik maak een liter water aan en meng het naar verhouding. Ik doe een halve liter in een planten sproeier. En ik geef mijn plantjes een beetje. Wat ik over heb gooi ik weg. En als je je temperatuur naar beneden wil krijgen zul je toch een afzuiger moeten gebruiken. Die mis ik in je lijstje. Eigenlijk is kweken niet zo moeilijk. Zou je me eerst de info over je lamp willen sturen. Daarna vertel ik je het wel.

                            Comment

                            Bezig...
                            X