1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • witpen
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2014
    • 1354

    #91
    Netjes het gemaakt het scrogrek en 4,5cm is hele mooi maat voor de mazen.
    Ik zou de planten niet meer natspuiten je kunt gaatjes in je blad krijgen omdat de druppels als een vergrootglas zou kunnen werken.
    Gewoon water geven is meer dan voldoende

    Comment

    • yazou
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2017
      • 281

      #92
      Goede dag witpen .

      Ok geen verneveld water meer geven .
      Na nog wat rond te zoeken , heb ik eindelijk uw kweekverslag gevonden !!
      Mooi teeltje heb je daar , zoveel toppen en zo een mooi sea of green !
      Een vraag , die vocht meters die in je potten hebt staan , waar vind ik die ,
      en welk merk zijn die ? ( wat kost zo een meter ) als ik vragen mag !
      En geef jij voeding ( water ) op de waarde dat de meter's aangeven ?


      MVG Yazoo .
      Last edited by yazou; 12 October 2017, 10:02.

      Comment

      • witpen
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2014
        • 1354

        #93
        Bedankt voor de compliment.
        Het zijn tensiometer van het merk blumat en deze kosten ongeveer 32 euro.
        Deze geeft het aantal mbar aan en zo kun je zien hoeveel water er verbruikt wordt.
        Men zeg dan 80mbar ideaal is voor onze geliefde planten maar ik hou het rond de 200mbar

        Comment

        • yazou
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2017
          • 281

          #94
          JUP witpen dat maakt het wel prijzig 32 X 6 = 192 euro , tja die investering ga ik nog wat uitstellen .
          Maar als ik mij maar één meter aanschaf , kan ik daar niet met werken om een overzicht te krijgen wat mijn planten ongeveer verbruiken !
          Nog een vraag : Voordat mijn plantjes door het net gaan kruippen , en kan ik niet beter eerst mijn vrouwtjes opkuisen ,
          want ik kan mijn plantjes er niet uit halen , omdat eigenlijk maar weinig plaats is om aan mijn teven te werken .
          Ik had beter maar 3 drie planten geplaatst in mijn kast , wat ik eerst van plan was , 3 planten en naar een zee van groen te werken ,
          het werk aan de plant zou veel gemakkelijker zijn geweest !

          Comment

          • witpen
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2014
            • 1354

            #95
            Het is zeker een investering ik ben ook begonnen met 1 en kocht elke nieuwe ronde er nieuwe aangezien ik toch voeding of iets ander nodig heb.
            En als je er eentje hebt kun je wel makkelijker inschatten wat je waterhuishouding is.
            Je bedoelt denk ik met opkuisen dat dat de blaadjes van de takjes verwijdert dat zou kunnen.
            Maar je komt straks denk ik wel er makkelijker bij dan je denkt maar dat zal de tijd leren

            Comment

            • yazou
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2017
              • 281

              #96
              Ik hoor het al , komt wel in orde !
              Nog een vraag in verband met die tensiometer .
              Waar heb je die meter gekocht , want waar ik al mijn materiaal bestel ( online top garden )
              zit zo een meter niet in hun assortiment ?
              En lijkt me wel heel gemakkelijk om te weten wanneer je echt water moet geven .
              Zodat ze niet te nat komen te staan , ik heb wel een Gardener's mate PH+vochtigheidsmeter ,
              is dat ding te vertrouwen denk je ??
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by yazou; 12 October 2017, 12:27.

              Comment

              • yazou
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2017
                • 281

                #97
                In verband met de tensiometer heb ik al gevonden , op het net , sorry voor die stomme vraag !!


                MVG yazou .

                Comment

                • Hoeloes
                  Advanced Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jun 2016
                  • 1051

                  #98
                  Dit gaat volgens mij een hele mooie scrog worden.
                  Ik heb m'n stoeltje gezet.
                  Succes
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment

                  • yazou
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2017
                    • 281

                    #99
                    Goeden dag scrog growers .


                    Het is bijna zover , morgen gaan we naar 12-12 ik ben eens benieuwt hoe men mooie vrouwtjes gaan reageren !!
                    Mijn plantjes staan bijna allemaal met hun kop tegen het net .
                    Zoals jullie misschien al weten , ben ik met PLAGRON 100% Terra voeding gestart en daar wil ik ook met eindigen .
                    Maar het enige probleem is dat mijn terra grow grow op is ?
                    En volgens sommige bronnen , moet ik nog wat door gaan met terra grow tot dat er bloem vorming te zien is ?
                    Maar volgens mijn PLAGRON grow schedule , moet ik bij het beging van de bloei fase al starte met terra bloei voeding .

                    Zijn er nog dingen waarmee ik moet rekening houden , bij het starten van de 12-12 bloei fase ??


                    MVG Yazou .

                    Comment

                    • witpen
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2014
                      • 1354

                      #100
                      Spannend dat de klok naar 12/12 gaat en een goede timing aangezien ze het netje aanraken.

                      Betreft de voeding je geeft pas bloeivoeding als je daadwerkelijke bloei ziet dat zal over over 2 weken zijn.
                      En als je vaker met plagron wilt blijven werken kun je misschien het beste toch maar een flesje bijhalen.
                      De schema is maar een indicatie voorbloei is geen bloei

                      Als de klok is omgezet groeien de planten ongeveer 1 keer in hoogte.

                      Comment

                      • yazou
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2017
                        • 281

                        #101
                        Hela goede middag witpen .


                        OK één Liter Terra grow bijbestellen , dat product wordt toch niet slecht denk ik ,
                        en dat kan ik ook voor de volgende teelt gebruiken , dus geen probleem .
                        En zijn er nog dingen die ik zeker moet hebben voor een goed resultaat ?

                        Comment

                        • witpen
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2014
                          • 1354

                          #102
                          Groot gelijk als je een boerenbond in de buurt hebt kan het dat ze ook plagron verkopen hoef je het niet te bestellen.
                          Geduld is het belangrijkste en voor later een (hand)microscoop om te kijken wanneer de planten klaar zijn om te oogsten.

                          Comment

                          • yazou
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2017
                            • 281

                            #103



                            Yup hand microscoop heb ik al , ik heb ook via ALIEXPRESS , 3 st. droogrekken besteld ( kost maar 1.94 Euro stuk ) ,
                            maar is wel een paar weken onder weg , want de spullen moeten van china komen .
                            Ik heb ook via ALIEXPRESS tomaten clips besteld ( kost 2.20 Euro voor 100 st. ) , ook tomaten beugeltjes ( kost 2.09 euro voor 100 st. ) je moet deze site zeker eens bekijken , staan heel interessante dingen te koop , en voor geen geld !!
                            Moet wel nog afwachten of dat er douane kosten bij komen , heb het effe opgezocht , en een bestelling onder de 22 euro moet je geen invoerrechten of btw te betalen , we zien wel !!
                            Last edited by yazou; 15 October 2017, 15:49.

                            Comment

                            • yazou
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2017
                              • 281

                              #104
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 2 photos.

                              Comment

                              • yazou
                                Wicked Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Aug 2017
                                • 281

                                #105
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.

                                Comment

                                Bezig...