1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • yazou
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2017
    • 281

    #286
    OK daar zullen we dan weeral met leren leven zeker !!

    Next , hoe moet ik dit in de toekomst vermijden , want als mijn volgende teel ook zo groot wordt ( groot ?? ),
    staan ze ook te dicht tegen de lamp ??

    Iemand een idee welke soort ik het best zaai bij mijn volgende teelt , dat ik dit probleem niet meer mee maak ?


    WTF wtf al doende leert men

    Comment

    • Hoeloes
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2016
      • 1051

      #287
      Gewoon iets eerder over naar 12/12, dan krijg je je net mooi vol zonder dat het te hoog wordt.
      Nu moet ik zeggen dat ik m’n huidige scrog 2 verschillende fenotypes heb van één soort waardoor ik toch wat hogere toppen in m’n scrog heb.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment

      • yazou
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2017
        • 281

        #288
        Goeden dag telers .

        Mits dat de toppen met LB toch helemaal waardeloos zijn ben ik dan niet beter dat ik die koppen
        verwijder zodat de andere meer energie krijgen !!

        Effe geen foto's meer , mijn iPhone is stuk ! Dat ook nog eens erboven op ?

        Comment

        • yazou
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2017
          • 281

          #289
          Goede avond !

          Weer een probleempje er bij ,
          De temperatuur in de kast daalt bij licht uit onder de 16c° en met licht aan haalt hij amper 20c° .
          Dus de wortel temperatuur is waarschijnlijk nog een pak kouder ? En in dit stadium staat de plant gewoon stil .

          Ik zou voor de volgende teelt half januari een warmte mat onder de potten willen leggen om de wortel temperatuur
          een beetje aangenamer te maken , of kan ik dat probleem ook anders oplossen ( Warmtekabel )??


          MVG Yazou

          Comment

          • Edje0316
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Nov 2017
            • 9

            #290
            Hey yazou

            ik schuif even aan ik heb ook net een bonanza gekocht en ga er me 2de kweekje in beginnen binnenkort.
            Heb hier al best wat leuke ideeën gevonden onder andere dat scrog netje en zie dat je nog al wat problemen hebt met de temperatuur in de kast.
            Dus ook daar ga ik even wat meer aandacht aanbesteden voor dat ik ga starten.
            Ik hoop hier nog wat tips en tricks weg te slepen.
            Succes daar ziet er goed uit.

            greets Ed

            Comment

            • yazou
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2017
              • 281

              #291
              Goeden dag mede telers !!


              Een paar vragen !!

              Ik start maandag aan mijn 15 week ,
              waarvan
              5 weken Groei ,
              2 weken voor bloei ,
              8 weken bloei ,
              Totaal : 15 weken !

              1. Mijn vraag is , volgens mijn voeding schema van Plagron , zou ik moeten beginnen met spoelen ?
              Maar ! In heb 3 soorten staan :
              1 Night Queen - Bloei weken 8,5
              2 ICE - Bloei weken 8 - 10
              3 The Ultimate - Bloei weken 9

              Na wat op spoorwerk , ben ik niet echt slimmer geworden in verband met het spoelen ?

              Dus moet ik wachten tot ze allemaal hun spoel moment hebben bereikt , dus de oogst tijd gaat ook verschillen tussen de soorten !
              Dat gaat in mijn geval wel moeilijk zijn omdat de de eerste spoelklare planten achter aan in mijn kast staan ( beginners foutje nr ?!? )

              2. Gaat over de TMV en de LB planten ! ( TMV Tabaksmozaiekvirus ) ( LB light Bleaching )

              Ten eerste : over de met TVM besmette plant , zou die rookbaar zijn ,of zijn de toppen een ongezonde bedoeling ?

              Ten tweede : over de LB , ik kan er niet goed aan uit , is de hele top naar de klote , of alleen het bovenste stuk van de top dat wit ziet
              Als het alleen gaat over het witte gedeelte valt de schade nog wel mee denk ik !!

              QnQ De witte, inderdaad.
              Alles wat groen is is wel prima .


              MVG Yazou .
              Last edited by yazou; 17 December 2017, 11:12.

              Comment

              • Hoeloes
                Advanced Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2016
                • 1051

                #292
                Ik zou lekker beginnen met spoelen aangezien ze minimaal een week gespoeld moeten worden met een max. van 2 weken.
                Die LB kun je gewoon roken maar zoals eerder al vermeld zal zich in het witte gedeelte geen tot nauwelijks thc bevinden.
                Wbt. TMV https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...zaiekvirus-tmv
                Last edited by Hoeloes; 17 December 2017, 16:47. Reden: correctie
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment

                • yazou
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2017
                  • 281

                  #293
                  Bedankt voor de link , had ik nog niet gelezen !!

                  Comment

                  • yazou
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2017
                    • 281

                    #294
                    Hola amigo's


                    Nog een vraag !

                    Ik heb ook nog een probleem met de kweekruimte temperatuur ,
                    De temperatuur in de kast daalt bij vries koude buiten temperatuur , in de kast licht uit onder de 16c° en met licht aan haalt hij amper 20c° .
                    Dus de wortel temperatuur is waarschijnlijk nog een pak kouder ? En in dit stadium staat de plant gewoon stil .

                    Ik zou voor de volgende teelt half januari een warmte mat onder de potten willen leggen om de wortel temperatuur
                    een beetje aangenamer te maken , of kan ik dat probleem ook anders oplossen ( Warmtekabel )??




                    MVG Yazou






                    Comment

                    • Hoeloes
                      Advanced Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jun 2016
                      • 1051

                      #295
                      Hier een linkje van een actueel verslag waarin op pagina 1&2 allerhande oplossingen worden bedacht wbt. het verwarmen van de wortels en de tent.
                      Misschien zit er voor jou ook een goede oplossing bij.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nt-aarde/page2
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment

                      • yazou
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2017
                        • 281

                        #296
                        Goeden dag Pro's


                        Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden in verband met de kast temperatuur .

                        ti's maar een idee !!
                        Misschien een buis verwarming ?
                        Ik plaats het toestel in het midden van de achter wand op een 1.20m hoogte .
                        MAAR !! , Hoeveel WATT zou men kast nodig hebben om op de juiste temperatuur te komen ?

                        ( kast hoogte 1.60m op 1m2 en een kast inhoud van 1,6m3 . )

                        In heb ook een oplossing voor de koude voeten van mijn vrouwtjes .
                        Een warmte mat gaat goed doen vloerverwarming mmmm.mm.!



                        Verwarming 28 watt ECO buisverwarming, 300mm
                        Verwarming 28 watt ECO buisverwarming, 300mm
                        Omschrijving Data Kleur wit Voltage AC ...
                        € 44.50 nu € 34.99
                        Verwarming 55 watt ECO buisverwarming, 500mm
                        Verwarming 55 watt ECO buisverwarming, 500mm
                        Omschrijving Data Kleur wit Voltage AC ...
                        € 44.99 nu € 39.99
                        Verwarming 90 watt ECO buisverwarming, 750mm
                        Verwarming 90 watt ECO buisverwarming, 750mm
                        Omschrijving Data Kleur wit Voltage AC ...
                        € 59.50 nu € 47.99
                        Verwarming 120 watt ECO buisverwarming, 1000mm
                        Verwarming 120 watt ECO buisverwarming, 1000mm
                        Omschrijving Data Kleur wit Voltage AC ...
                        € 49.99



                        Aluminium grond verwarming mat 60x120cm 140W


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        • yazou
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2017
                          • 281

                          #297
                          Effe rond gebeld en nog altijd geen juist antwoord gekregen ??


                          Ik denk dat dit de juiste is voor mijn probleem !!
                          Verwarming 120 watt ECO buisverwarming, 1000mm

                          Comment

                          • yazou
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2017
                            • 281

                            #298
                            Goeden dag allemaal .


                            Heeft er iemand ervaring met Buisverwarming of een warmte mat ,
                            Of heeft er iemand een idee hoe ik het best aanpak met men koude probleem !
                            ik zou nog voor het nieuwe jaar willen bestellen !!
                            Last edited by yazou; 20 December 2017, 07:34.

                            Comment

                            • yazou
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2017
                              • 281

                              #299
                              hola amigo's

                              Hoe begin je hier aan , ik zit al in mijn voorbereiding voor men volgende teelt in mijn gedachten en het enige waar ik het moeilijk mee heb ,
                              is het zoeken en kiezen van de juiste zaadjes , er zijn zoveel zaad bedrijven en zo veeeeeel verschillende soorten !!

                              Na dat ik deze teelt met drie verschillende soorten te werk ben gegaan , ga ik nu voor mijn volgende teelt maar één soort zetten .

                              En mijn oog is gevallen voor de Somango XL van RQS ,
                              ik heb er een tijdje geleden er ook al over gehad ,
                              en ze rade me toen af om niet voor deze soort te kiezen .
                              Op mijn tweede plaats staat de Blue cheese van RQS en op de derde plaats de Critical ook van RQS .

                              T'is allemaal RQS dat de klok slaat langs mijne kant , ik ga waarschijnlijk nog wel een paar keer veranderen van gedacht , denk ik voordat
                              ik een vaste ( juiste ) keuze maak ??

                              Ik heb al een hele boel kweekverslagen bekeken en gelezen , en er loopt bijna wel met ieder teeltje iets mis .
                              Dat voorkomen kon worden , al doende leert men zeggen ze dan !!

                              Mijn vraag is eigenlijk hoe gaan jullie te werk met het kiezen van de juiste soort ??



                              MVG Yazoo .
















                              Comment

                              • WTF
                                Stekje
                                Nieuw Lid
                                • Dec 2017
                                • 8

                                #300
                                Helaba , ik ben hier een beetje aan't rond cruisen op deze site , maar vind mijne weg niet echt , t'is niet helemaal duidelijk voor mij !!
                                Even kort voorstelen in ben Eva en ik ga me ook een bonanza 1m2 kast aanschaffen , om voor mijn eigen gebruik te voorzien !!
                                Ik heb deze topic en nog andere verslagen gelezen , en nu zie ik eigenlijk wat er allemaal bij komt zien , voor dat zo een kast op zen punt staat !!
                                En ik ben eens benieuwt wat de kweek toekomst me gaat geven !

                                XééX

                                Comment

                                Bezig...