Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medium luchtig houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Medium luchtig houden

    Korting op 420shop
    1. Ben pas nieuw en dit is mijn eerste post hier, dus rustig aan.
    Ik heb nu pas 4 planten, is mijn 2e x. 2 jaar terug al planten gehad maar wist er niets van af.

    Nu na wat opgezocht te hebben heb ik de planten in gewoon potgrond van de karwei staan.

    Ik lees allemaal dingen over perliet en cocos en batmix enzo, wat zou ik nu nog aan mijn potgrond kunnen doen om hem luchtig te houden? zou ik nog perliet kunnen toevoegen?

    Ben pas begonnen dus zou nog van grond kunnen wisselen maar wil liever hier verder mee

    #2
    Welkom op JD
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...l-je-even-voor
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Tip 1:

      Tip 2: https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/wiet-kweken-algemeen/kweken-voor-beginners/39793-hoe-ben-ik-een-awesome-jointjedraaien-nl-beginner

      Comment


        #4
        Potgrond van de karwei zegt me ook niet zoveel.
        Hier hebben ze meer dan 1 soort.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik gebruik zelf alleen potgrond: Central Park universele bio potgrond
          Of het werkt kan ik je over een week of 10 vertellen
          Op zich moet het kunnen, maar ieder heeft zo zijn eigen methode.
          Luchtige grond vinden ze inderdaad wel fijn, maar ik had geen zin om met perliet aan de slag te gaan.
          Als de reslutaten tegenvallen, dan doe ik het volgende ronde misschien wel.

          Comment


            #6
            40553392-07AB-4BB9-A44B-2BB8413696FD.jpeg

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Op universele potgrond kan je prima kweken en is op zich luchtig genoeg mits je niet teveel water geeft .
                Enige nadeel is wel dat je vaak gratis varenrouwmug larven mee krijgt voor buiten niet zo een probleem voor binnen weer wel

                succes

                Comment


                  #9
                  Ik heb wel wat minder goeie ervaring met die Fleurella grond.
                  Als ik dat weer zou hebben zou ik er wel een paar handen perliet doorheen doen omdat het bij mij nogal compact werd na een paar regenbuien.

                  Eigenlijk beter 50% compost natuurlijk, maar ik heb niet de illusie dat je een composthoop hebt als je al zakken aarde moet kopen.

                  Maar ik heb hier de afgelopen jaren ook van een paar kwekers gelezen dat ze wel een goed resultaat hadden op die grond, dus misschien had ik net een slechte lading ofzo.

                  Voor mij betekent het in ieder geval dat ik die zakken voortaan laat liggen.
                  Zo zie je maar, vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Dit is mijn 2e topic, dus nog niet de beste.

                    maarrrr ik heb nu sinds 5 dagen 2x bubble kush auto en 2x amnesia xxl auto.
                    Nu kweek ik voor de opbrengst en wil dus zoveel mogelijk, dit doe ik in pure fleurella potgrond. Wat voor voeding zou ik erin kunnen doen? ik heb nu kleinfruit voeding met npk 5-3-5. dit zit er nog niet in.

                    wat zou ik er wanneer in moeten doen tijdens de groei?
                    en wat zou ik er wanneer in moeten te doen in de bloei?

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Heb 'm even hierheen verplaatst.
                      Dat lijkt me wel gepast. Kan je gewoon mee verder omdat die grond de basis is, en daar ging dit topic over.

                      Geen voeding toevoegen de eerste 4-5 weken.

                    #11
                    Universele potgrond wil prima inderdaad, omdat het voorbemest is hoef jij je daar eerst geen zorgen om te maken. Gebruik nu die van de Lidl en het gaat als een tierelier. Let er wel op dat het geen langwerkende potgrond is die bijvoorbeeld 6 maanden meegaat. Helaas is dat bij (mij bij) de Lidl nu het geval, voorheen was het tot 6 weken.

                    Plantjes geven vanzelf aan wanneer ze honger krijgen, dan kleuren hun blaadjes wat lichter.
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #12
                      hee kroket, dankje voor je reactie. ik kan dus niks doen kwa iets toevoegen aan de grond om die luchtiger te maken? wat dan hopelijk weer zorgt voor snellere wortelgroei en grotere planten.

                      dacht misschien aan gaatjes prikken maar ik wil geen wortels raken.

                      Comment


                        #13
                        Misch beter ff kunnen wachten met zaaien , een goede voorbereiding is t halve werk
                        Valt genoeg hier te lezen op t forum en dan kom je er al gauw achter dat je dingen anders had gedaan, had je eerst gelezen.

                        Zelf gebruik ik cocos en perliet , super luchtig en daar houden autos van
                        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                        Comment


                          #14
                          zat dr al een tijd over te denken, had gelezen dat mensen het ook gewoon op universele potgrond deden, dusja proberen kan geen kwaad. hoor ook dat perliet of cocos niet perse nodig is, maar de groei wel kan bevorderen, vandaar mijn vraag of je iets met normale potgrond kan doen wat de groei bevordert. enige wat ik van te voren hadden kunnen doen is perliet of cocos toevoegen, maar das te laat (en miss ook wel te duur). zou nu n handje perliet of opgooien/door mixen nog helpen?

                          Comment


                            #15
                            Achteraf je aarde nog bewerken gaat 'm niet worden zonder de plant er uit te halen. En naar verluidt houden autoflowers daar niet van.

                            Ik neem aan dat je de aarde eerst goed los hebt geschud in de zak, de potten hebt gevuld maar op geen enkele manier de aarde hebt aangedrukt? Dan zit je wel goed.

                            Enige wat ik me verder kan bedenken zijn regenwormen. Die maken de aarde graag wat luchtiger voor je.
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                            Comment

                            Bezig...
                            X