Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medium luchtig houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Geen idee of de dierenwinkel ze nu ook verkoopt, is seizoensgebonden. Anders moet je zelf op zoek in de tuin (wat best makkelijk gaat).

      Of ze iets het zich meenemen, geen idee. Ik vind het het risico waard dus doe het zelf wel. Als het een andere plaag oplevert zien we dat dan wel weet.

      Aantal is geen maatstaf voor. Gooi er gewoon een stuk of 5-10 in dan zit je vast goed. Ze vermenigvuldigen zich ook nog.

      Wat bedoel je met hogerop komen? In de FAQ staan de meeste dingen van het forum wel uitgelegd: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...f-a-q-helpdesk
      En lees deze ook even: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #18
        kroket QnQ

        Even vraagje tussendoor, ik heb mijn wietplanten vannacht buiten laten staan en het heeft dus geregend, hoe erg is te veel regen/water voor de plant? Ik merk ook dat de aarde niet meer tegen de rand van de pot aan zit en een soort van een grote cilinder heeft gevormd die aan de zijkant geen ondersteuning nodig heeft (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Is dit gebruikelijk?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een keer een regenbui is niet erg, maar laat ze niet elke dag doornat regenen.

        #19
        Niks mis met regen, de bladeren zullen het je wel vertellen als ze te nat staan.
        Wat je omschrijft klinkt als aarde die inklinkt doordat het uitdroogt. Na een regenbui niet het meest logische antwoord, daarom worden foto's bij vragen ook altijd gewaardeerd
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #20
          kroket
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by SpaceDoorDieHaze; 17 June 2019, 17:55.

          Comment


          • Manti
            Manti commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je aarde zo staat omdat je de pot regelmatig oppakt. Als je de pot met 2 handen vast neemt gaat hij meer 0 staan ipv O. Of het kwaad kan, denk ik niet buiten dat je aarde sneller verdampt omdat er meer aan de lucht is blootgesteld, zo komt er misschien ook meer zuurstof in uw aarde wat dan weer goed is.
            na een tijdje zal het aarde weer op zen plaats vallen maar om dat te vermijden kan je miss de pot beneden vastpakken, daar is hij normaal steviger door de bodem.

            In een ander geval kan uw aarde ook zo gaan staan door uitdroging, dan “versteent” het en neemt het niet meer zo vlot water op. Dan zie je ook duidelijk dat t droog en hard is dit is dus niet van toepassing maar wel iets voor int achterhoofd te houden.

          #21
          Da's een forum, anderen zijn net zo behulpzaam hoor, dus de vraag hoeft niet aan mij gericht te zijn. Ben wat dat betreft ook nog maar een beginneling Hopelijk steek je er wat van op en help je in een later stadium anderen op dezelfde manier

          Wat ik van de grond zie ziet deze er inderdaad aardig nat uit, dat icm weer opdrogen zal dan ook de oorzaak zijn van het inklinken.
          In de eerste fase hoef je echt nauwelijks water te geven. Na het zaaien kan je zo maar 1 of zelfs 2 weken zonder.

          Volgens mij doet ze het verder gewoon goed. Als je wat meer groei boven de lobblaadjes hebt kan je de aarde tot de lobblaadjes verhogen.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #22
            Nu nog 1 vraag en weet ik denk ik wel voor een tijdje wat ik moet doen: ik verplaats de pot redelijk vaak om hem zo goed mogelijk in de licht, kan dit de groei in de weg zitten?

            Comment


              #23
              Voor mij dan voorlopig ook even de laatste
              Als je gewoon lief bent, je pot optilt, er rustig mee loopt en ook weer rustig neerzet zal het de groei alleen maar bevorderen.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment

              Bezig...
              X