Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten AF opbrengst maximaliseren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten AF opbrengst maximaliseren

    Korting op 420shop
    Last edited by SpaceDoorDieHaze; 16 June 2019, 22:25.

    #2
    140 gram droog met 4 plantjes?
    Ja, dat is mogelijk!
    Welke omstandigheden? Goede verzorging........

    Comment


      #3
      Die vraag zal door een ieder anders beantwoord worden, anders zouden we allemaal wel op dezelfde manier kweken.
      Het is aan je eigen om te ontdekken wat jouw ideale methode is. Blader eens door alle stickys heen, daar staat veel nuttige en belangrijke informatie. Als je wat kweekverslagen bezoekt krijg je ook een aardig idee van de verschillende methodes, er zal vast iets uitspringen wat jou het meeste aanspreekt.

      Wat universeel voor elke methode geldt:
      • Licht is de belangrijkste factor.
      • Bijna net zo belangrijk; de pH en EC waarde van je substraat en voedingswater.
      • Voor het klimaat zijn ideale en grens waarden.
      Verder kan over hydro gezegd worden dan het sneller is als kweken op aarde. En over aarde dat het veel makkelijker en vergevingsgezind is. Er wordt ook beweerd dat aarde de smaak ten goede komt (die proef heb ik nooit op de som genomen).

      Om af te sluiten: Als je wat langer kweekt zal je methode ook evolueren. Je zal nooit jouw persoonlijk beste manier tijdens de eerste kweek vinden, hoe graag we dat ook allemaal willen. Maar dat is deels ook het plezier van kweken; experimenteren Kijk maar naar het aanbod, er komen nog steeds nieuwe producten op de markt en dat zal ook altijd zo blijven.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        zeer juist

        Comment


          #5
          Laat ik kroket even verbeteren..

          Universeel voor elke methode geldt:
          • Als de bodem op orde is dan hoef je niet naar EC en pH om te kijken. Het is 4 jaar geleden sinds ik m'n laatste meting gedaan heb.
          • Als de temperatuur niet in orde is, dan groeien ze totaal niet. Dan kun je licht geven wat je wilt; ze doen niks.
          • Elke plant heeft voldoende water in de bodem nodig, niet teveel en niet te weinig.
          • Elke plant heeft voldoende lucht in de bodem nodig, niet teveel maar zeker niet te weinig.
          • Elke plant heeft voldoende voedingsstoffen nodig, niet teveel en een beetje te weinig is niet erg.
          • Wiet kan bijna geen overdosis licht krijgen, hoe kwalitatief beter het licht is, hoe beter de plant het doet. Kwantiteit komt daarna.
          140 gram van 4 planten is te doen, maar je hebt twee autoflowers die soms niet groter worden dan een chupachup. Dus in principe vraag je of je van 2 planten 70 gram per stuk kan halen.
          Ja, dat kan makkelijk. Zelfs in minder ideale omstandigheden. Maar dan is het fijn als je weet waar je mee bezig bent; blijf vooral afkijken van anderen en probeer te begrijpen waarom ze doen wat ze doen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ik bedoelde het iets algemener, aarde/hydro/lucht/skittles Verder prima aanvulling

          #6

          Comment


            #7
            SpaceDoorDieHaze
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #8
              oke hier komt ie:

              2x bubble kush auto op 20 liter potgrond van fleurella

              2x amnesia xxl auto op 25 liter potgrond van fleurella

              heb kleinfruitvoedinf van pokon met npk 5-3-5, die zit er nog niet in.

              verder nog niks geks mee gedaan.

              staat 24/7 nu buiten in de zon, tuin op het oogsten
              geur/grootte is geen probleem

              water is gewoon uit de kraan, zit te denken om een ph meter van 12eu te kopen.

              veel meer weet ik er ook niet over te vertellen

              Comment


                #9
                PH meter kopen onzin voor je kraanwater
                ( mijn mening....).....
                Je PH waarde kun je op internet vinden .

                PH verhogen of verlagen ( mocht dat
                echt nodig zijn) kun je hier bij JD alles over
                vinden. ( kwestie van rekenen....)
                Mocht je grond hebben staat de voeding
                vermeld hoeveel voeding er in de grond zit..

                Met afjes pas in een later stadium
                over voeding denken, voor de rest sluit ik me aan
                bij LR2 en mijn eerste uitspraak hier...Succes!!

                Comment

                Bezig...
                X