Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel water bij nieuwe stekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel water bij nieuwe stekjes

    Korting op 420shop
    hoi ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet maar kan er niet echt iets duidelijks over vinden.
    voordat we de stek gaan zetten bewateren we de pot. alleen is mijn vraag hoe vochtig moet het nu zijn? ik heb naar mijn idee nu al een keer teveel en te weinig gegeven maar ik weet het niet zeker. en als de stek staat moet er dan gelijk 18 uur licht achter aan??
    gaat om 10 of 11 liter potten. ph is 6.1. tempratuur rond de 24/25 en lv hangt rond de 35%. grond is plagron light mix 100% terra. grond is wel al eerder gebruikt! stekjes zitten in steenwol plugjes. 2 stekjes wel aangeslagen 2 hangen slap na een dag.
    ik hoor het graag!
    groetjes
    Attached Files
    Last edited by bosshie; 5 December 2019, 12:49.

    #2
    grote sateprikkers in de hoeken plastic zeiltje erover eerst effe goed nat spuiten eronder en 4 dagen laten staan
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-en-gaan-doodhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...voor-beginners
      En ook alle linkjes in het 'ABC FAQ alle belangrijke links in een lijst'-topic.

      Als het allemaal te veel moeite is om te lezen en welbedoelde adviezen niet worden opgevolgd, zou ik ook niet weten hoe we jou kunnen helpen?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • bosshie
        bosshie commented
        Editing a comment
        goed geteld 10 idd. nu nog 4. maar als je niet wil helpen ook prima jankerd! intressantje overal en op iedereen reageren en janken

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Nah, tot dat niveau ga ik me niet verlagen. Lees m'n bericht nog eens terug, ik zeik je niet af maar probeer je wakker te schudden..
        Klik op het linkje, lees, volg de adviezen die je eerder zijn gegeven en ik je geef gewoon op.. Dan kan je een hoop plezier beleven op het forum en met de kweek hobby. Dezelfde fouten blijven maken hebben jij en wij niks aan.
        Succes..

      #4
      Hergebruikte grond, Vermoedelijk leeg en dood, heropgewaardeerd?
      da’s wel een dingetje.

      En hou het vriendelijk, da’s gezelliger.
      En doe zaadjes.

      En lees LR2 zijn topic over hoe je awesome wordt. Staat bij de kweeksticky’s.
      Last edited by kelderkastje; 5 December 2019, 16:19.

      Comment


        #5
        Hij is al weg. Maar goed ook, opgewonden standje
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Had beter een jointje gepaft...

        #6
        Oeps banned, dat is nooit m'n intentie geweest!
        Ga me haast schuldig voelen, maar volledig betreuren doe ik het ook weer niet Misschien moet ik me de volgende keer maar gewoon stil houden...
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          U zeker niet stil houden Kroketje! Als ik eerlijk mag zijn, vind ik u een van de beste en meest hulpgevende leden voor het moment!

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Je moet wat als je 90% van de dag verplicht rust neemt en dus hangt op de bank. JD is my friend that helps me through it
          Beste zou ik absoluut niet zeggen, daar ontbreekt het nog aan kennis en ervaring. Maar toch bedankt colori Toch is zwijgen in sommige gevallen goud waard. Diezelfde tijd had ik ook aan een ander kunnen besteden die er wel voor open staat

        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Een complimentje moet af en toe kunnen.

        #7
        Haha wel humor met sommige lui.

        Comment


          #8
          kroket ik heb dat topic precies om die reden geschreven; ook ik werd moe van het continu herhalen van mezelf. Het stomme is dat ik ontzettend inconsistent ben en dat ik in een korte tijd ontzettend veel geleerd heb; pak dingen er bij die ik rond 2010 gezegd heb, en je zult lezen dat ik geen greintje verstand van biologie en chemie had. Ook ik heb weleens ruzie gemaakt met bijvoorbeeld Bella en mezelf verlaagd tot persoonlijke aanvallen, ook met Monty/Flint en zelfs met Angel777 (god hebbe zijn ziel). Inmiddels heb ik daar spijt van. Ik was dom, enthousiast, jong, maar dat is geen excuus. Ik moet me schamen. Ik was dan ook nog zo erg, dat ik m'n ongelijk niet toe wilde geven.
          Ik hoop wel dat ik zelf inmiddels een meer volwassen indruk geef. Iets meer afgekoeld denk ik.
          Neemt niet weg dat ik ooit heb beweerd dat suiker een goede bron van P of K was en dat ik veel goede adviezen heb genegeerd. Ik heb vijf jaar tolerant opgetreden tegenover zulke mensen, tot ene Anthony op het forum moedwillig zijn planten om zeep bleef helpen door elk probleem met cnnbs.nl informatie op te lossen (en elk probleem dus steeds verergerde). Ik heb toen de vingers van m'n toetsenbord getrokken en mezelf beloofd dat ik alleen broodkruimels aan info plaats. Soms worden dat toch hele epistels, sorry voor de mensen met een hersenpudding, het is een oude gewoonte.

          Laten we 't vooral leuk en gezellig houden. Met humor kom je een heel eind! Maar goed, rotte appels blijven we hebben. Dat die uit de mand verwijderd worden kan ik wel steunen. Ik loop ook maar overal een beetje interessant te doen hoor..
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Wacht, Wat? Angel777 is overleden?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Daar was ik ook even verbaasd over toen ik het las.

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Nee, volgens mij is hij niet dood hoor. Maar iemand die zichzelf Angel noemt zie ik als religieus persoon, en god mag best eens wat terug doen. Bijvoorbeeld zijn ziel goed bewaren voor wanneer hij 'm nodig heeft aan de hemelpoort. Ik hoop oprecht dat het goed met hem gaat. Met de rest ook trouwens!
            Ik weet alleen van moreweed dat we ongeveer dezelfde route hebben afgelegd, alleen dat hij het veel verder geschopt heeft dan ik. Volgens mij is hij inmiddels dr. of zelfs prof. moreweed. Ik zou nog 'n boek van hem krijgen, maar als hij mee zit te lezen: kerel, ik heb inmiddels een plank vol!
            Hij was overigens ook degene die me ontmaskerde als non-expert toen. Op hele vriendelijke wijze trouwens.
            Sorry voor de verwarring! Ik probeerde geinig te zijn maar ik miste de plank denk ik.

          #9
          LR2
          Hahaha, excuses aanvaard which reminds me, ik moet je uitleg over "jointjes zijn 3x zo zwaar als sigaretten" nog eens een poging geven. Maar blijf vooral doorgaan met die epistels. Ik hou ervan en ben volgens mij niet de enige

          Door de jaren heen heb je jezelf inmiddels wel bewezen volgens mij. De weg die je daarvoor hebt afgelegd heb ik alleen niet meegekregen. Ben jarenlang niet op JD geweest. Maar bij m'n terugkomst was ik blij om te vernemen dat het forum nog net zo actief en gezellig is, als het moment dat ik mijn kweekhobby tijdelijk staakte.

          Bij nieuwkomers probeer ik ook vaak enkel wat broodkruimels te laten vallen door ze door te verwijzen naar (specifieke) stickys. In de hoop ze zo te stimuleren zich in te lezen, soms met succes, soms niet. In dit geval van bosshie was de zak broodkruimels reeds leeg geschud en had ik me daarna beter stil kunnen houden. Voor mij weer een kleine les, ook al was de intentie erachter goed.

          Goed, bygones are bygones, we gaan gewoon vrolijk verder op het forum. Zoals gezegd, volledig betreuren doe ik het ook weer niet, maar zal het voortaan dus wel anders proberen aan te pakken
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Haha bedankt EasyW Heb ik het dan toch nog een klein beetje goed gedaan Heb sowieso een hekel aan ruzie maken dus ga er ook niet zo snel in mee. Ook al heb ik het onverhoopt misschien een beetje uitgelokt..

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            kroket Je bent veels te streng voor jezelf . Geniet, rook er eentje

            Soms zeggen wij als mensen nou eenmaal domme dingen.
            Ik vind dat juist mooi.
            Als ik iets doms zeg en iemand anders mij verbeterd, dan heb ik wat geleerd.
            Zoals bijvoorbeeld laatst met het paarse/witte licht. Ik was er van overtuigd dat wit the way2go was. maar dankzij jou twijfel ik daar nu aan!
            Belangrijk is dat het een dialoog blijft.
            Dat was met Bosshie absoluut niet get geval! Bosshie loopt zo ons forumleden, maar ook zichzelf voor de voeten. Daar word niemand beter van toch?
            Last edited by Nederhigh; 6 December 2019, 15:54.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Haha, blow-pauze staat nog steeds aan Hoop het vol te houden tot m'n eigen oogstje, waarvan de kweek nog moet beginnen
        Bezig...
        X