Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe toppen maximaliseren bij einde bloeifase?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe toppen maximaliseren bij einde bloeifase?

Korting op 420shop
    Hallo!

Ik zit met een vraagje, mijn wietplant loopt op het einde van zijn bloeifase dus vroeg ik me of iemand tips en tricks kent op mijn toppen te maximaliseren qua thc gehalte. Ik heb al gelezen dat klieven hier een goede methode zou voor zijn, maar aangezien ik een autoflower heb staan, leek me dit geen goed plan.

Iemand die me verder kan helpen?

Nja... Hier kom je een beetje in "the realm of myths" terecht.
    Klieven, 48 uur donker, 24 uur licht, uvb... etc.. Niemand weet of het echt werkt.
    Als er echt goeie methodes zouden zijn om thc productie te verhogen, dan zou iedereen dat hier doen.

Er zijn inmiddels wel studies die aantonen dat uvb bij hennep voor meer cbd productie kan zorgen. Dat lijkt mij dus de enige echte bekende optie die nog wel eens daadwerkelijk voor meer thc kan zorgen..
    Lichtintesiteit en trichjesproductie zouden mogelijk ook een rechtstreeks verband hebben.
    Maja, daar ben je nu al te laat mee. Daarnaast is met UV lampen lopen klooien gewoon af te raden ivm huidkanker etc..

Mijn advies, laat ze gewoon normaal afbloeien. 1/2 weekjes flush.
    Als klieven zou werken gaat het waarschijnlijk ten koste van je eindgewicht. In totaal hou je dus minder thc over .

Nederwiet is nou eenmaal gewoon de lekkerste wiet! Grtz.Nederhigh

Comment

• granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment
      @nederhigh....goh...en wat heeft dat met jou foutieve bewering over UV-B en CBD te maken??

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      granddaddyHaze Foutief? Dit is letterlijk het enige waar daadwerkelijk degelijk geteste studies naar gedaan zijn. Bij hennep.
      Dat uvb voor meer thc zou zorgen amper. Dat is namelijk in veel landen nog illegaal, en dus lastig om echte erkende testen te doen..
      Maar het is enigzins aannemelijk dat als het voor cbd werkt, het voor thc ook een positief effect kan hebben...
      We hebben het immers over Cannabinoid productie, waar cbd en thc onder beide vallen...
      Ik snap dat jij het allemaal beter weet enzo.. Maar, Beetje lief blijven eh.
      Jij hebt ergens gelezen dat uvb kan werken voor psychoactieve stoffen, en gaat er dus automatisch vanuit dat het voor cbd niet werkt omdat het niet psychoactief is?
      Of hoe was de redenatie precies?
      Zie hier wat links naar studies, veel leesplezier! https://silassativariusdotorg2.files...bis-sativa.pdf
      https://lcb.wa.gov/publications/Mari...Lots-Final.pdf
      https://www.sciencedirect.com/scienc...19562X10001063

• granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment
      @nederhigh...Ow dus ik moet lief blijven en vervolgens ga je zelf beginnen....Nou hou jij het maar lekker bij wat jij begrepen hebt bij wat je gelezen hebt

Want wederom beweer je geheel andere dingen als dat ik gezegd hebt en geef je vervolgens een geheel eigen invulling weer

En NEE we hadden niet over cannabinoide's Maar over THC productie opvoeren ( zie de titel van dit Topic) ben je wel goed in hé, dingen verdraaien

Dan heb jij het over UVB dat een positieve werking zou hebben op CBD en wederom CBD is een stof die niet psycho actief is en ook geen psycho actieve stoffen bevat!

En het is al sinds studie's van Ed Rosenthal bekend dat UVB een rol speelde in de aanmaak van de Psycho actieve bestanddelen van THC....wat tot een paar jaar geleden niet mogelijk was omdat deze UVB lampen nog niet waren ontwikkeld voor de vrije markt

UVB welke je niet moet verwarren met infra rood want dat is namelijk een net iets ander spectrum en helpt de plant om eerder in rust te komen en daarom de rust periode effectiever benut

Dus nee ik weet het niet beter...dat trekje herken je denk ik als je in de spiegel kijkt

Nou fijne Dag/Avond/Nacht en veel kweek plezier
      ...Lief genoeg zo?

Laat het maar over aan moeder natuur, de ene soort krijgt nou eenmaal meer thc dan de andere.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Infrarood ga ikzelf wel testen. Maar licht, liefde en de juiste supplementen helpen. Ik gebruik guano extract van No Mercy en GS van Plagron..

Comment

Extra trichomen op het einde erbij 'toveren' heb je niks aan omdat ze niet gelijk actieve stoffen bevatten.
        Trichomen moeten rijpen, (milky-amber worden) dat kost tijd.

Toppen maximaliseer je door ze goed af te bloeien.
        Nieuwe kwekers missen dat soms, omdat ze volgens de gebruiksaanwijzing na 10 weken oogsten.
        Dat is precies voordat ze echt dikker gaan worden.
        Kweektip:Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          UV-B heeft een positieve werking qua Psychoactieve stoffen...Maar THC-gehalte zal het niet maximaliseren...Je plant maakt aan wat het aanmaakt qua hars
          Zoals QnQ al aangeeft zit het hem in de bloeitijd die je hanteert...Wat de meeste als Bloei zien als de eerste twee weken 12/12 dat is nog helemaal geen bloei maar overschakel-periode waarin de plant vooral dáár bezig waar je het niet ziet, en dat zijn je wortels daarna begint de plant pas werkelijk met die aangegeven tijd van bloei....Wortels vormen in de eerste twee weken 12/12 de haarworteltjes welke gelijk staan aan je bloemen....Dus hoe meer je de wortels in die periode ruimte geeft hoe hoger je mogelijke opbrengst zal zijn....Helaas is er nog niemand die het geheim heeft ontdekt om Harsproductie te Boosten

Dat, en UV licht breekt THC af en bladgroen, daarom bewaar je ook best je wiet in het donker. Thc verhogen gaat enkel door soorten te kruisen.

Comment

• granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          Nou geweldig je weet hoe copy and paste werkt...Maar je gaat even voorbij aan het feit dat jij het zelf had over UV...ipv UVB....de rest van de personen had het over UVB....En hier kom jij met je UV en je hebt het over afbraak van bladgroen en waarom men donker moet bewaren....Wat totaal niets met de discussie te maken heeft of toevoegt....En dan heb je het lef mij iets te zeggen over wijsheid....Begrijpend lezen is een kunde welke helpt bij inhoudelijk ergens op te reageren! laat dat maar een wijsheidje voor je zijn
          Last edited by granddaddyHaze; 5 March 2021, 02:36.

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          granddaddyHaze Een beetje betweterig kan ik nog begrijpen eh. Maar als je gewoon wrijving en discussie opzoekt, en eigenwijs blijft... Tja, dan gaan mensen je minder serieus nemen. Ik zie overeenkomsten met jou posts in andere topics. Altijd hetzelfde narritief. LR2 is een van de slimste gasten op het forum hier, ik ben 99% zeker dat hier geen cooy paste aan te pas is gekomen.

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Als ik het goed heb is LR2 afgestudeerd bio-chemicus, die heeft echt de copy/paste functie niet nodig, zit allemaal in het "koppie" en is bovendien zijn dagelijkse werk.

granddaddyHaze En gewoon nog ff ter verduidelijking.
        Uv-c uv-b en uv-a zijn allemaal stukjes uit het uv spectrum. Net op andere golflengtes.
        Het hele uv soectrum is van 100 tot 400 nm. UV-b is daarin een stukje, 280 tot 315 nm. Uv is in dit geval dus een verzamelnaam.
        ​​​​​​Net als je een t shirt kleding kunt noemen, kun je uvb gewoon uv noemen. Het is niet per definitie iets anders ofzo, gewoon iet minder precies omschreven.
        Licht_spectrum.jpg
        Nederwiet is nou eenmaal gewoon de lekkerste wiet! Grtz.Nederhigh

Comment

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          granddaddyHaze, Er wordt de groots mogelijke moeite genomen (zelfs 2 A 4 velletjes volgeschreven door LR2 die bioloog is.) Mocht je het niet eens zijn met bovenstaande stellingen heb ik maar één advies, google slaat misschien beter aan voor je, succes en een prettig weekend......

Jongens toch....
        AF-jes 80x80 met Mars TS1000: Northern Light, Brooklyn Sunrise, LSD-25 en Critical Jack

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          waar 2 vechten hebben 2 de schuld eh. Ik hou al op.

Het is al goed joh...Ik stop verder wel met deze site...Hebben jullie je kringetje weer geheel voor jullie zelf

BYE

Comment

• beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Het is hier geen luchthaven, geen nood om je vertrek aan te kondigen.

Ik zit hier hardop te lachen granddaddyHaze .

Je laat je van je beste kant zien door inhoudelijk op geen kut te reageren en dan te gaan zitten janken om de vorm.. Ik geef je netjes wat gratis informatie kado, die met een beetje begrijpend lezen ontzettend toepasbaar is op deze situatie. Ik begin over het thylakoid, een belangrijke structuur die het googlen wel waard is. Ik noem stofjes die een plant aanmaakt om zichzelf tegen UV en andere lichtstraling te beschermen. Maar gossie, meneer is op zijn kleine pikkie getrapt en kan het niet verkroppen dat derdehands coffeeshop informatie gepareerd wordt door een ingelezen lulletje op het internet.
        Ik houd wel van een beetje sparren en ik daag iedereen vaak van harte uit om mijn ongelijk te bewijzen. Laat maar zien dat je 't beter weet, laat maar zien dat je 't kan onderbouwen! Dan ben ik de eerste die toegeeft dat ik het fout had - heeft jaren geduurd maar ik ben zo ver. En daar doe je je voordeel mee. Ik ben nog steeds niet vergeten dat een gebruiker hier ontzettend goede informatie had gezocht over P en K voeding in relatie tot windbestuivers die zaden produceren. Ik weet zijn username effe niet meer, maar dan krijg je van mij een bult respect. Het heeft hem waarschijnlijk nog geen tien minuten gekost, maar ik zou 'm zonder moeite graag een uur advies geven over elke plant die hij maar wilt.

Wat een sportiviteit weer zeg.

We hadden lekker kunnen sparren, heen en weer smijten met argumenten en onderbouwing, diepgaande litatuurstudies. Zoiets als "Huh, maar anthiocyanen zijn toch bedoeld om normaal zichtbaar licht af te wenden, en niet voor UV?!" en dan had ik oprecht even moeten googlen naar of dat wel echt zo is, en hoe het ook al weer zat. Dan had je me te pakken! Maar de handdoek in de ring gooien is ook prima. Ieder zijn ding. Ik sluit me wel weer aan in de pijpcirkel, als men het tenminste OK vind dat ik mijn mondkapje ophoud. Scheelt weer poetsen als we klaar zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          Lees je eigen comment even over je gelul over UV terwijl iedereen het had over UVB....Nee hé bange poeperdje...en hier kom je weer met een hoop stront en wederom ga JIJ niet inhoudelijk op de dingen in....waarschijnlijk begrijp je dit ook weer niet...net als je descipelen die het zo nodig voor jou moeten opnemen terwijl zij ook niets van Nederlands begrijpen

En ik stop met dit forum omdat ik vanaf dag één al behandeld word alsof ik iemand anders ben en een aantal van jullie heeft dat ook uitgesproken...dus bekijk het met jullie clubje woord blinde

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Dit wilde ik al zo lang doen.

• beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ja, ik ga altijd kijken naar de voorstellingen van leden en ik had vanaf dag 1 direct zoiets van hey, dit is een oud lid. Die ga ik anders behandelen. Niet omdat je gewoon na 2 weken al leek ambras te willen zoeken met iedereen die hier al jaren lid is. Ik dacht dat echt vanaf dag 1. Praat je eigen rotkarakter daar maar mee goed man.

Van harte gefeliciteerd, TheBigDudeski.

Is dit dan officieel je eerste?

Comment

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Haha, gaan we weer.
          Ik denk inmiddels nummer 10, maar ook dat is een unicum. Heujjj

Ik vind het wel jammer. Kerel had er wel écht verstand van. Maar goed, na aanvaring zoveel met andere forumleden mijzelf incluis is het ook een keer klaar. We moeten natuurlijk wel een clubje blijven waar buitenstaanders niet bij mogen horen.

En dat allemaal omdat ik Uv zei ipv Uv-b. Alsof dat geen onderdeel is van Uv. Dacht wsl dat ik het was, die comment van LR2 aangezien hij het daar heeft over wiet bewaren en ik de enige ben die het daar over had. We moesten leren begrijpend lezen zeker... Ik wou er verder niet meer op ingaan, maar heeft LR2 dus mooi gedaan. Dat is ook mijn punt in het niet flushen verhaal en daar ben ik volledig van mening moeten herzien. Bladeren trekken leeg, maar toppen blijven groen zien. Dus wat is het nut van te stoppen met voeding en wat zou het nut zijn van de plant te gaan stressen met uv licht?
        Wat wel een verschil geeft is als heel de plant vergeelt, dan is alle scherpte er vanaf dag 1 na drogen af. Heb je wiet die eerder beige ziet ipv groen, en je mist de helft opbrengst want tis voornamelijk fluff. Kan je hem beter 3 maand curen, heb je hetzelfde resultaat.

Comment

Dit was niet Monty. Dat weet ik zeker. Die hield wel van onderbouwen en van sparren over wat correct is en wat niet, ik weet toevallig dat hij een chemische achtergrond heeft. Was ook de moeilijkste niet om mee te discussiëren, hoewel hij vast geen fan van me was. Ik zie de vergelijking niet Beowulf, behalve dan de hekel aan bepaalde leden.

Misschien kan GDhaze wel heel goed begrijpend lezen, maar de touwtjes gewoon niet aan elkaar knopen.
          Ik ben de moeilijkste niet om dan een veeg uit de pan te geven. Geen zin om weer weken bezig te zijn met het oplappen van stomme situaties door achterlijke adviezen.
          "Ja maar in de jaren 1990 sloegen we allemaal spijkers door de stam en dat gaf topresultaat! Dat het nu niet goed gaat ligt aan jezelf. Die schimmel komt door te hoge LV."
          Waarop de onwetende user dan weer denkt dat het aan hemzelf ligt, en het in de hoek van de luchtvochtigheid gaat zoeken ofzo.. Niet bij die spijker.
          Je mag van mij best blaaskaken, best wel je wijsheden strooien en best wel eens iets verkeerd zeggen. Maar als je 't zo vol zelfvertrouwen verkondigt en de rest naar beneden probeert te trekken, dan wil ik m'n mannetje wel staan - na een comment of vijf en het feit dat de hele homepage vol stond met reacties die zojuist geplaatst waren op threads van jaaaaren geleden, was het me wel duidelijk..
          Dan kan ik venijnig zijn. Het is de moderators goed recht om mij daar op aan te spreken of om me te bannen als dat nodig is. Ik ben niet meer dan elke andere user hier.

Een blaaskaak met de wijsheid in pacht, maar geleende oppervlakkige wijsheid en geen enkel inzicht. Daarin verschil ik van mening met TheBigDudeski denk ik. Ik let meer op de inhoud dan op de vorm, en inhoudelijk zag ik een boel haken en ogen. Met echt inzicht in de materie was er wel een paar keer een "tenzij" of een "mits" of "maar" in die comments gezet. Ik heb bewust m'n mond gehouden in veel gevallen om te zien of dat het geval werd. Maar het bleef bij klakkeloos plempen van dingen die al jaren op een bepaalde manier oppervlakkig behandeld worden in allerlei threads - en als je die leest zonder te begrijpen dan gebeurt er iets interessants.

Die thread over runoff metingen van de pH is een prima voorbeeld; ja er is een basis pH van je medium, maar de runoff kan wel degelijk vertellen wat je bodem doet.. Als de runoff hoger is dan je input, dan is je bodem basen aan het uitscheiden. Als je runoff zakt, dan is de bodem pH te laag. Je meet je input nadat je de voeding hebt toegevoegd, daarmee corrigeer je voor de aanwezige zouten. Dus de pH van je water zou alleen kunnen veranderen door verdamping, uitscheiding van de wortels en de basis pH van je bodem. Je kunt je bodem als controle mee meten, maar de runoff vertelt voldoende verhaal om een inschatting te maken, naast het blad en de kleur van een plant (Monty weet dat, hij heeft de bladprobleemoplosser geschreven). Dan adviseren om de EC van de runoff te meten, als die te hoog komt spoelen, en in de comment daarna direct zeggen dat daar allerlei zoutresten in zitten - perfecte verklaring voor de hoge EC en geen reden om te spoelen. Een te lage pH kan ook zorgen dat er veel zouten vrijkomen.. Dat zegt eigenlijk al dat het inzicht ergens tekort schiet.
          Het is maar een voorbeeld, maar het is tekenend voor mensen die de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Over Nederlands: *hè (streepje moet naar achteren als je de korte E gebruikt), *discipelen, *woordblinden. Opnieuw weer een klok-klepel verhaal. Ik spreek mensen er niet meer op aan omdat ik zelf ook de vrijheid van het schrift wil genieten. In retrospect vind ik het niet netjes van mezelf dat ik ooit zo'n lulletje was die daarover struikelde.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Een kleine correctie van mijn kant; hetgeen wat hij zei deed hij voorkomen als waarheid. Ik ben geen biomedicus, volleerd grower of überhaupt iets wat daarbij in de buurt komt. Als ik een informatieve post lees van jou, of Q, of Beowulf of Rreppell (slechts een paar voorbeelden), dan ga ik er vrijwel altijd vanuit dat dit zo is. Dat komt ook door hoe jullie in mijn ranking staan. GDH heb ik daar achteraf ten onrechte ook tussen geschaard.

Discussie moet altijd mogelijk zijn. Maar wel met wederzijds respect, anders geen discussie. Of je nu gelijk hebt of niet.
            Het respectvolle liet nogal te wensen over. Van zijn kant welteverstaan.
            Ondertussen zat ie wel (veel!) Jan en alleman te reporten, dat hij persoonlijk werd aangevallen etc. Joh...
            Niet iedereen heeft een even goede zelfreflectie. Een verwachting dat mensen met een 'ja-en-amen' reageren wanneer je ze ronduit onbeschoft behandeld is dan ook niet realistisch. Als je geen kritiek (of eigenlijk feedback) kunt verdragen omdat iemand het niet met je eens is en je vervolgens blind met verwijten gaat smijten... Daar word het forum niet leuker van en persoonlijk vind ik dat een zwaarwegender criterium dan of de informatie die iemand post klopt, ja of nee.

Deze comment is naar niemand persoonlijk bedoeld, ik wilde slechts even kwijt waarom tot deze stap besloten is.

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Helemaal terecht hoor TheBigDudeski . Ik zat al een tijdje tegen de comments van GDH aan te lezen.. Het komt allemaal over alsof hij de wereld ziet als een groot gevaar ofzo.
            Iedereen valt hem aan, (zo ervaart hij dat) en vervolgens schiet hij in de verdediging. Elke interactie is een spelletje van wie beter is, en het beter weet.
            Ruimte voor echte constructieve gesprekken is er dan niet. Alleen ruimte voor het gooien van modder. Lijkt me moeilijk om de wereld zo te zien, wat dat betreft kan ik er dus ook wel emphatie voor hebben. Het leven is zoveel leuker wanneer je niet alles als wedstrijd ziet.

Ik heb veel vaker ongelijk dan dat ik gelijk heb. Ik ben ook niet altijd de subtielste.
          Mocht het ooit zover komen dat ik begin te etteren en het stoort, dan weten jullie m'n PM's te vinden, of verwijder m'n bericht als mod zijnde. Ik ken niet van iedereen de geschiedenis, ik lees niet elk welkomsbericht.
          Mijn opleiding en titel moeten niet zwaarder wegen dan mijn woorden; ook ik zeg verkeerde dingen, ook ik heb informatie verkeerd verwerkt of nooit gehoord. Spreek me daar op aan als je 't ziet. Dikke kans dat ik net zo reageer als GDH, maar later kom ik meestal wel tot bezinning. Ik ben in het verleden echt lelijk geweest tegen belladonna , daar heb ik nog steeds spijt van. Want 't is gewoon een schat van een jongedame, ook nog best wel 'n lekker ding heb ik gehoord. Sorry!

Om terug on topic te komen: ik maximaliseer m'n toppen door mijn planten zo gezond mogelijk te houden het hele jaar. En dan duimen voor een warme nazomer. In een tent hoeft dat niet, maar dat focussen op gezondheid is wel verstandig.
          Als je verhalen leest over trucjes die goudbergen beloven, dan zijn ze vaak onzin. Het verschil zal de moeite niet lonen. Stel nu dat zo'n UV lamp werkt, je kunt wel een UV lamp van 50 euro er bij knallen om op vijf topjes - UV straalt niet diep/ver - ongeveer 3% meer THC te krijgen. Dan heb je op 5 gram wiet dus 0.15 gram gewonnen. Ga je met die 50 euro naar de coffeeshop, dan win je daar 5 gram mee. Een verdubbeling!
          Zo reken ik graag. Daarnaast heb ik pas nog iets zinnigs gezegd over defoliation, als iemand dat hier effe wilt herhalen dan zou dat wel volledig aansluiten voor diegenen die geen zin hebben om te zoeken - zoals ik.

Cheerio!

Comment

• belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Hij zei Jonge dame

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Dat heeft dan weer met perspectief te maken

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...