Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe toppen maximaliseren bij einde bloeifase?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe toppen maximaliseren bij einde bloeifase?

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik zit met een vraagje, mijn wietplant loopt op het einde van zijn bloeifase dus vroeg ik me of iemand tips en tricks kent op mijn toppen te maximaliseren qua thc gehalte. Ik heb al gelezen dat klieven hier een goede methode zou voor zijn, maar aangezien ik een autoflower heb staan, leek me dit geen goed plan.

    Iemand die me verder kan helpen?

    #2
    Nja... Hier kom je een beetje in "the realm of myths" terecht.
    Klieven, 48 uur donker, 24 uur licht, uvb... etc.. Niemand weet of het echt werkt.
    Als er echt goeie methodes zouden zijn om thc productie te verhogen, dan zou iedereen dat hier doen.

    Er zijn inmiddels wel studies die aantonen dat uvb bij hennep voor meer cbd productie kan zorgen. Dat lijkt mij dus de enige echte bekende optie die nog wel eens daadwerkelijk voor meer thc kan zorgen..
    Lichtintesiteit en trichjesproductie zouden mogelijk ook een rechtstreeks verband hebben.
    Maja, daar ben je nu al te laat mee. Daarnaast is met UV lampen lopen klooien gewoon af te raden ivm huidkanker etc..

    Mijn advies, laat ze gewoon normaal afbloeien. 1/2 weekjes flush.
    Als klieven zou werken gaat het waarschijnlijk ten koste van je eindgewicht. In totaal hou je dus minder thc over .

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment
      @nederhigh....goh...en wat heeft dat met jou foutieve bewering over UV-B en CBD te maken??

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      granddaddyHaze Foutief? Dit is letterlijk het enige waar daadwerkelijk degelijk geteste studies naar gedaan zijn. Bij hennep.
      Dat uvb voor meer thc zou zorgen amper. Dat is namelijk in veel landen nog illegaal, en dus lastig om echte erkende testen te doen..
      Maar het is enigzins aannemelijk dat als het voor cbd werkt, het voor thc ook een positief effect kan hebben...
      We hebben het immers over Cannabinoid productie, waar cbd en thc onder beide vallen...
      Ik snap dat jij het allemaal beter weet enzo.. Maar, Beetje lief blijven eh.
      Jij hebt ergens gelezen dat uvb kan werken voor psychoactieve stoffen, en gaat er dus automatisch vanuit dat het voor cbd niet werkt omdat het niet psychoactief is?
      Of hoe was de redenatie precies?
      Zie hier wat links naar studies, veel leesplezier! https://silassativariusdotorg2.files...bis-sativa.pdf
      https://lcb.wa.gov/publications/Mari...Lots-Final.pdf
      https://www.sciencedirect.com/scienc...19562X10001063

    • granddaddyHaze
      granddaddyHaze commented
      Editing a comment

    #3
    Laat het maar over aan moeder natuur, de ene soort krijgt nou eenmaal meer thc dan de andere.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Infrarood ga ikzelf wel testen. Maar licht, liefde en de juiste supplementen helpen. Ik gebruik guano extract van No Mercy en GS van Plagron..

      Comment


        #5
        Extra trichomen op het einde erbij 'toveren' heb je niks aan omdat ze niet gelijk actieve stoffen bevatten.
        Trichomen moeten rijpen, (milky-amber worden) dat kost tijd.

        Toppen maximaliseer je door ze goed af te bloeien.
        Nieuwe kwekers missen dat soms, omdat ze volgens de gebruiksaanwijzing na 10 weken oogsten.
        Dat is precies voordat ze echt dikker gaan worden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #6
        Dat, en UV licht breekt THC af en bladgroen, daarom bewaar je ook best je wiet in het donker. Thc verhogen gaat enkel door soorten te kruisen.

        Comment


        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          Nou geweldig je weet hoe copy and paste werkt...Maar je gaat even voorbij aan het feit dat jij het zelf had over UV...ipv UVB....de rest van de personen had het over UVB....En hier kom jij met je UV en je hebt het over afbraak van bladgroen en waarom men donker moet bewaren....Wat totaal niets met de discussie te maken heeft of toevoegt....En dan heb je het lef mij iets te zeggen over wijsheid....Begrijpend lezen is een kunde welke helpt bij inhoudelijk ergens op te reageren! laat dat maar een wijsheidje voor je zijn
          Last edited by granddaddyHaze; 5 March 2021, 03:36.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          granddaddyHaze Een beetje betweterig kan ik nog begrijpen eh. Maar als je gewoon wrijving en discussie opzoekt, en eigenwijs blijft... Tja, dan gaan mensen je minder serieus nemen. Ik zie overeenkomsten met jou posts in andere topics. Altijd hetzelfde narritief. LR2 is een van de slimste gasten op het forum hier, ik ben 99% zeker dat hier geen cooy paste aan te pas is gekomen.

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Als ik het goed heb is LR2 afgestudeerd bio-chemicus, die heeft echt de copy/paste functie niet nodig, zit allemaal in het "koppie" en is bovendien zijn dagelijkse werk.

        #7
        granddaddyHaze En gewoon nog ff ter verduidelijking.
        Uv-c uv-b en uv-a zijn allemaal stukjes uit het uv spectrum. Net op andere golflengtes.
        Het hele uv soectrum is van 100 tot 400 nm. UV-b is daarin een stukje, 280 tot 315 nm. Uv is in dit geval dus een verzamelnaam.
        ​​​​​​Net als je een t shirt kleding kunt noemen, kun je uvb gewoon uv noemen. Het is niet per definitie iets anders ofzo, gewoon iet minder precies omschreven.
        Licht_spectrum.jpg
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        #8
        Jongens toch....

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          waar 2 vechten hebben 2 de schuld eh. Ik hou al op.

        #9
        Het is al goed joh...Ik stop verder wel met deze site...Hebben jullie je kringetje weer geheel voor jullie zelf

        BYE

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Het is hier geen luchthaven, geen nood om je vertrek aan te kondigen.

        #10
        Ik zit hier hardop te lachen granddaddyHaze .

        Je laat je van je beste kant zien door inhoudelijk op geen kut te reageren en dan te gaan zitten janken om de vorm.. Ik geef je netjes wat gratis informatie kado, die met een beetje begrijpend lezen ontzettend toepasbaar is op deze situatie. Ik begin over het thylakoid, een belangrijke structuur die het googlen wel waard is. Ik noem stofjes die een plant aanmaakt om zichzelf tegen UV en andere lichtstraling te beschermen. Maar gossie, meneer is op zijn kleine pikkie getrapt en kan het niet verkroppen dat derdehands coffeeshop informatie gepareerd wordt door een ingelezen lulletje op het internet.
        Ik houd wel van een beetje sparren en ik daag iedereen vaak van harte uit om mijn ongelijk te bewijzen. Laat maar zien dat je 't beter weet, laat maar zien dat je 't kan onderbouwen! Dan ben ik de eerste die toegeeft dat ik het fout had - heeft jaren geduurd maar ik ben zo ver. En daar doe je je voordeel mee. Ik ben nog steeds niet vergeten dat een gebruiker hier ontzettend goede informatie had gezocht over P en K voeding in relatie tot windbestuivers die zaden produceren. Ik weet zijn username effe niet meer, maar dan krijg je van mij een bult respect. Het heeft hem waarschijnlijk nog geen tien minuten gekost, maar ik zou 'm zonder moeite graag een uur advies geven over elke plant die hij maar wilt.

        Wat een sportiviteit weer zeg.

        We hadden lekker kunnen sparren, heen en weer smijten met argumenten en onderbouwing, diepgaande litatuurstudies. Zoiets als "Huh, maar anthiocyanen zijn toch bedoeld om normaal zichtbaar licht af te wenden, en niet voor UV?!" en dan had ik oprecht even moeten googlen naar of dat wel echt zo is, en hoe het ook al weer zat. Dan had je me te pakken! Maar de handdoek in de ring gooien is ook prima. Ieder zijn ding. Ik sluit me wel weer aan in de pijpcirkel, als men het tenminste OK vind dat ik mijn mondkapje ophoud. Scheelt weer poetsen als we klaar zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment

        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Dit wilde ik al zo lang doen.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ja, ik ga altijd kijken naar de voorstellingen van leden en ik had vanaf dag 1 direct zoiets van hey, dit is een oud lid. Die ga ik anders behandelen. Niet omdat je gewoon na 2 weken al leek ambras te willen zoeken met iedereen die hier al jaren lid is. Ik dacht dat echt vanaf dag 1. Praat je eigen rotkarakter daar maar mee goed man.

        #11
        Van harte gefeliciteerd, TheBigDudeski.

        Is dit dan officieel je eerste?

        Comment


        #12
        En dat allemaal omdat ik Uv zei ipv Uv-b. Alsof dat geen onderdeel is van Uv. Dacht wsl dat ik het was, die comment van LR2 aangezien hij het daar heeft over wiet bewaren en ik de enige ben die het daar over had. We moesten leren begrijpend lezen zeker... Ik wou er verder niet meer op ingaan, maar heeft LR2 dus mooi gedaan. Dat is ook mijn punt in het niet flushen verhaal en daar ben ik volledig van mening moeten herzien. Bladeren trekken leeg, maar toppen blijven groen zien. Dus wat is het nut van te stoppen met voeding en wat zou het nut zijn van de plant te gaan stressen met uv licht?
        Wat wel een verschil geeft is als heel de plant vergeelt, dan is alle scherpte er vanaf dag 1 na drogen af. Heb je wiet die eerder beige ziet ipv groen, en je mist de helft opbrengst want tis voornamelijk fluff. Kan je hem beter 3 maand curen, heb je hetzelfde resultaat.

        Comment


          #13
          daarmee corrigeer je voor de aanwezige zouten. Dus de pH van je water zou alleen kunnen veranderen door verdamping, uitscheiding van de wortels en de basis pH van je bodem. Je kunt je bodem als controle mee meten, maar de runoff vertelt voldoende verhaal om een inschatting te maken, naast het blad en de kleur van een plant
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Helemaal terecht hoor TheBigDudeski . Ik zat al een tijdje tegen de comments van GDH aan te lezen.. Het komt allemaal over alsof hij de wereld ziet als een groot gevaar ofzo.
            Iedereen valt hem aan, (zo ervaart hij dat) en vervolgens schiet hij in de verdediging. Elke interactie is een spelletje van wie beter is, en het beter weet.
            Ruimte voor echte constructieve gesprekken is er dan niet. Alleen ruimte voor het gooien van modder. Lijkt me moeilijk om de wereld zo te zien, wat dat betreft kan ik er dus ook wel emphatie voor hebben. Het leven is zoveel leuker wanneer je niet alles als wedstrijd ziet.

          #14
          Ik heb veel vaker ongelijk dan dat ik gelijk heb. Ik ben ook niet altijd de subtielste.
          Mocht het ooit zover komen dat ik begin te etteren en het stoort, dan weten jullie m'n PM's te vinden, of verwijder m'n bericht als mod zijnde. Ik ken niet van iedereen de geschiedenis, ik lees niet elk welkomsbericht.
          Mijn opleiding en titel moeten niet zwaarder wegen dan mijn woorden; ook ik zeg verkeerde dingen, ook ik heb informatie verkeerd verwerkt of nooit gehoord. Spreek me daar op aan als je 't ziet. Dikke kans dat ik net zo reageer als GDH, maar later kom ik meestal wel tot bezinning. Ik ben in het verleden echt lelijk geweest tegen belladonna , daar heb ik nog steeds spijt van. Want 't is gewoon een schat van een jongedame, ook nog best wel 'n lekker ding heb ik gehoord. Sorry!

          Om terug on topic te komen: ik maximaliseer m'n toppen door mijn planten zo gezond mogelijk te houden het hele jaar. En dan duimen voor een warme nazomer. In een tent hoeft dat niet, maar dat focussen op gezondheid is wel verstandig.
          Als je verhalen leest over trucjes die goudbergen beloven, dan zijn ze vaak onzin. Het verschil zal de moeite niet lonen. Stel nu dat zo'n UV lamp werkt, je kunt wel een UV lamp van 50 euro er bij knallen om op vijf topjes - UV straalt niet diep/ver - ongeveer 3% meer THC te krijgen. Dan heb je op 5 gram wiet dus 0.15 gram gewonnen. Ga je met die 50 euro naar de coffeeshop, dan win je daar 5 gram mee. Een verdubbeling!
          Zo reken ik graag. Daarnaast heb ik pas nog iets zinnigs gezegd over defoliation, als iemand dat hier effe wilt herhalen dan zou dat wel volledig aansluiten voor diegenen die geen zin hebben om te zoeken - zoals ik.

          Cheerio!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Hij zei Jonge dame

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Dat heeft dan weer met perspectief te maken

          #15
          Oei oei.... ik wou een nieuw topic hierover aan maken , maar zag dat er al een ``discussie`` over aan de gang was geweest, hoop dat ik hier gewoon door mag gaan met waar dit topic over ging =
          Ook ik heb gelezen dat je in de laatste dagen voor het omhakken je nog wat truckjes kan uithalen om de toppen te doen aanzwellen, veel is hier al genoemd, mis nog het ijswater de dag voor het omkappen
          maar even serieus , ik als LEEK snap ook wel dat die laatste dag of dagen geen zoden aan de dijk zet , wat ik wel mij in kon denken was het ontbladeren zo een week of 2 voor de omslag .
          Ik weet dat de bloem voeding uit het blad tot zich neemt , maar daartegen was het idee dat als je de bladeren voor het grootste deel weg zou halen alle voeding naar de toppen-bloemen zou gaan. Dus ik heb 2 weken geleden al het groot blad verwijdert van 2 van mijn planten en na een paar dagen zag ik echt wel dat de hoofd top aan het opzwellen was !!
          Daarna zag ik ook groot verschil bij de zij toppen , ook die begonnen flink te groeien !
          Zodoende dat ik afgelopen week ook de 2 andere planten ontdaan heb van het meeste blad, en ook hier zie ik vooruitgang / nu is natuurlijk de vraag, had ik ze niet ontblad , hadden ze ook zo uitgezet ==== Is er iemand hier die deze methode ook gebruikt en wat waren de bevindingen .
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Hoe verleidelijk ik het idee ook vind om blad van de toppen te verwijderen voor de oogst doe ik het toch niet. Je beschadigt de plant en maakt hem gevoeliger voor infecties. Juist in de laatste weken bloei wil ik de dames zo veel mogelijk rust en zo min mogelijk stress geven. Ik heb het in het verleden wel gedaan en ook het gevoel gekregen dat dit top dikkere toppen leidde maar het leverde ook banaantjes in mijn wiet op en een enkele keer zaden.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik vat ook de rijping van trichomen, en wil niet weeral klieven oprakelen, maar de aziatische manier van klieven is 3 weken voor de spoel , dus dat heb ik nog altijd niet echt in de vuilbak geschoven. Deels wel omdat ik wel al gekliefd heb , maar wanneer zie je het verschil? 50 niet 50 wel zou ik zeggen . ene kyle kushman op yt kraakt zijn planten van beneden naar boven , ook speciaal. Ik zet nooit 10 dezelfde, zou ik es moeten doen eigenlijk. Defoliation moet ik nog testen ook

          • Mamasyl
            Mamasyl commented
            Editing a comment
            VOOR HET EERST, ik zou het buiten ook nooit gedaan hebben, althans heb ik afgelopen jaar wel een proefje gedaan met de kleine topjes door te laten groeien nadat ik de grote takken geknipt had , alle takken dichtgesmeerd met vaseline en gewoon het onderste nog week of 2 laten groeien, kwamen nog enkele grammetjes vanaf . Elk grammetje thuis scheelt weer een ritje coffeeshop dus vond het wel geslaagd, nu in de tent maak ik mij niet zo heel druk over ziektes waar ik zelf de hand niet in heb, wel blijf ik natuurlijk toprot goed in de gaten houden ! Ik heb autoflowers en naar ik gelezen heb zijn die minder gevoelig voor banaantjes of dat ze mannelijk worden . Vond het ook spannend hoor om zo rigoureus het blad te verwijderen , maar het heeft zo goed uitgepakt dat ik de laatste 2 planten toch ook heb gedaan.
            WESLEY PIPES , ik las de naam al in een ander topic , ik ga eens kijken wat die allemaal te vertellen heeft, vind het toch wel leuk een beetje experimenteren ! En moet zeggen, ik had er nooit opgekomen om takjes zo vast te zetten dat ze een andere groeirichting krijgen .... maar zie nu wel dat die zij topjes , uitgegroeid zijn tot flinke toppen,
        Bezig...
        X