Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Ok bedankt voor de info ze drinken niet zoveel meer maar denk dat ik me daar geen zorgen in niet maken op het einde van de cyclus ... Ze worden al iets meer milky nu, zal proberen dit weekend een update te posten !

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Toffe foto gevonden op internet voor een wietdummy zoals ik
      post-14-0-26237500-1337626894_thumb.jpg
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Mens blijft zich hier maar zot lezen met al die info. Zoveel kennis hier te vinden op het forum
        Ben wel wietdummy maar zelf ik snap nu wel het verschil tussen Clear, Milkey en Amber met deze uitleg hier.

        Wat ik niet vind als antwoord ,wel al twee die vraag gelezen maar geen antwoord erop dus hoop dat het klopt dat driemaal scheepsrecht is met de vraag te herstellen.

        Je volg braaf en mooi je voedingsschema en eindelijk de dag is er dat je de trichomen Clear ziet. Wat doe je dan op dat moment met de voeding en wat is de tijd gemiddeld dat het overgaat naar Milkey? ( had toen nog geen microscoop pas op dag 62 kunnen kijken, trichomen begonnen toen langzaam Milkey aan worden) zit nu aan dag 72 en ze zijn bijna allemaal nu Milkey. Zal wel van soortje tot soortje afhangen maar komt er op neer dus gemiddeld 14 dagen van Clear tot Milkey?

        Als je aan Milkey zit Wat doe je dan op dat moment met de voeding en wat is de tijd gemiddeld dat het overgaat naar Amber? Is dat ook ongeveer 14 dagen of langer. Dit is voor een beginnende kweker het belangrijkste moment denk ik nu moet ik stoppen met voeding geven, tijd om te spoelen.

        Echt antwoord hierop vind je niet hier op het forum wat te doen met de voeding en tijdsspanne tussen die 3 stappen.
        Maar zullen het vandaag wel weten denk ik het antwoord.

        groetjes iedereen en geniet van het rokertje
        Last edited by odyssee; 28 April 2014, 07:45.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Daar is ook geen peil op te trekken.
          De ene soort gaat in 10 dagen van de eerste milky naar compleet milky en is een week later al met amber bezig.
          De andere soort doet er gerust 4 weken over om van de eerste milky naar de eerste amber te gaan.
          Het komt vooral op ervaring, zou je 1 soortje 3x kweken, zal die waarschijnlijk 3e keer optimaal zijn omdat je ze beter kent.
          Alhoewel .. zelfs als je 1 soort kweekt zie je vaak dat ze niet tegelijk klaar zijn. (onstabiel zaad;pheno-verschillen)

          Als ik de soort niet eerder gehad heb, probeer ik meestal te stoppen met voeding erbij geven als ongeveer de helft milky/clear is.
          Dat hangt ook een beetje af van de ontwikkeling tot dat moment, heeft ze er 7 weken bloei gehad, of is ze al met de tiende bezig..
          Als het een langbloeier is geef ik nog een weekje extra. De periode van milky naar amber zal dan ook wat langer zijn.
          Soms komt die gok goed uit en kan je mooi met 2 weken knippen, maar ik zit ook wel eens 4 weken of langer nog te wachten.
          Gedurende die tijd krijgen ze hier dus alleen nog water.

          Daarom is er geen exact antwoord, het verschilt altijd een beetje per soort en natuurlijk vooral per kweker.
          Wanneer wil je oogsten .. ik doe dat graag als ik al lekker wat amber zie, soms bespeur ik zelfs al 1 of 2 zwarte.
          Wil je vroeg oogsten dan moet je meteen stoppen met voeding als je de eerste milky ziet.
          Je moet er toch rekening mee houden dat je vanaf dat moment nog een tijdje alleen water moet geven.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Amaai QnQ zit nu aan dag 72 met mijn eerste plantje en zoals de meeste beginnende kwekers verrast met al het extra werkt dat er bij komt te kijken als je het goed wil doen. Het idee zoals iedere beginneling heeft zaadje planten en 2 maand erna oogsten en dat is het, klopt wel niet heb ik intussen geleerd. Wat een verschil van plantje tot plantje met de trichomen.

            En inderdaad ervaring is de beste leerschool.

            Maar heb nu een richtlijn helft milky/clear dan stoppen met voeding en dan dagelijks bekijken met microscoop en je kweekverslag bijhouden. Zullen spannende dagen zijn nu voor mij.

            Als ik de eerste tekenen zie van Amber, het begin stop dan op dat moment met water te geven?

            grtt
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Hallo! begin april ben ik met mijn eerste kweek begonnen.

              Ik ben een tent gaan halen en heb voor de rest ook gezorgd. (afzuiging enz...)
              Ik heb nu flower power, candy kush express en o.g. kush staan.

              Als voedingstoffen heb ik een plagron setje gaan halen. alles voor 1 m2 en dat kwam tot nu toe al goed uit en heb nog geen problemen gehad.

              ik zit nu in week 10 en zit een beetje vast. bij de flower power zie ik al 80% bruine haren.
              maar als ik naar de trichomes kijk dan zie ik nog niets van kleurverandering ... is mijn vergrootglas wel sterk genoeg?
              de bijgevoegde foto's zijn wel al van 2 da
              alvast bedankt !

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Hallo! begin april ben ik met mijn eerste kweek begonnen.

              Ik ben een tent gaan halen en heb voor de rest ook gezorgd. (afzuiging enz...)
              Ik heb nu flower power, candy kush express en o.g. kush staan.

              Als voedingstoffen heb ik een plagron setje gaan halen. alles voor 1 m2 en dat kwam tot nu toe al goed uit en heb nog geen problemen gehad.

              ik zit nu in week 10 en zit een beetje vast. bij de flower power zie ik al 80% bruine haren.
              maar als ik naar de trichomes kijk dan zie ik nog niets van kleurverandering ... is mijn vergrootglas wel sterk genoeg?
              de bijgevoegde foto's zijn wel al van 2 dagen geleden.

              alvast bedankt !IMG_6683.jpgIMG_6682.jpgIMG_6681.jpgIMG_6687.jpgIMG_6689.jpg

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Mijne is nu bruin dat wordt ff arbeide

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Je zal toch meer moeten inzoomen om het deftig te zien.

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Zoet er idd nog al vrij clear uit, maare je zou idd wel wat meer moeten inzoomen want hier en daar kan er wel al wat milky zitten ...
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                      Zoet er idd nog al vrij clear uit, maare je zou idd wel wat meer moeten inzoomen want hier en daar kan er wel al wat milky zitten ...
                      okej tnx! volgens mn schema zouden ze deze week bloeivoeding moeten krijgen en dan water. moet ik dan ook flushen?

                      ik ben namelijk mn witte korrels vergeten mengen met mn aarde
                      kheb wel goeie potgrond gaan halen in de shop.

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Ik heb geen goede camera, maar kunnen jullie hierop zien of mijn plantjes al klaar zijn om geoogst te worden? ze staan in de volle grond en begin met dit regenweer te vrezen voor toprot....
                        ik zou ook eerst de rijpste toppen knippen en de jongste nog wat langer laten staan (zijn nog heel doorzichtig)

                        (nogmaals drukken op de foto wanneer deze geopend is en dan zie je de grote versie)


                        Attached Files
                        Last edited by Namkroz; 9 July 2014, 16:48.

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Niet te zien op die foto's
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                            Niet te zien op die foto's
                            ook niet wanneer je een tweede maal op de foto's drukt op de pagina die geopend werd wanneer je er een eerste keer op drukte?
                            Bijv. op http://postimg.org/image/4p74a3npp/full/ ?

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Ik moet ook nog ff wachten... ze maakt nieuwe pistels aan.
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                ik heb zo goed mogelijk foto's genomen en vergeleken met de meer recente toppen op mijn planten, maar ik kan niet echt veel verschil onderscheiden...
                                kunnen jullie hierop zien of ze te vroeg geoogst zijn?
                                ik hoop dat de getrainde ogen hier op het forum hun mening willen delen

                                (klik op de preview om de grote versie te zien)



                                Comment

                                Bezig...
                                X