Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    IMG_8584.jpgIMG_8586.jpgNaamloos.jpgNaamloos 2.jpg

    Hallo allemaal,

    Een beginnend kweker hier. Heb deze Amnesia Haze auto van SuzySeeds rond 20 maart boven de grond zien komen (vandaag begint de 10 week als ik het goed heb), vrij vroeg dus maar ze gaat vrij aardig, zeker als de zon er goed op staat. Ik gebruik eco tomatenvoeding (weet ff t merk niet) maar ik ben van plan om dit vandaag te stoppen en te beginnen met het 'spoelen'..

    Ik heb geprobeerd om wat fatsoenlijke fotos te nemen. Ik vind het lastig om in te schatten in welke fase de triochomen zich nu bevinden, ik vermoed in de 2e fase wat zou betekenen (als ik het topic goed begrepen heb) dat ze nog wel een weekje of iets nodig heb zodat er wat amberkleurige zichtbaar worden. Jullie zullen wel gek worden van die 'noobs' maar ik plaats toch maar een paar foto's omdat ik mijn eerste oogst niet wil verknallen..

    Kan een paar ervaren ogen een blik werpen op de foto en aangeven of ik het bij het rechte eind heb? Ik hoop dat de foto's, met name de laatste 2, jullie een aardig beeld geven van de stand van zaken. Ik blijf het lastig vinden om dit goed in te schatten.. Dank alvast.

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Ga er maar van uit dat je nog 6tal weken te gaan heb. Die moet nog beginnen zwellen.
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        nogal moeilijk te zien die trichomes, ik vermoed nog een week of 2? WP_20150705_003.jpgWP_20150705_012.jpg
        oja nog een vraagje, rijpen de toppen sneller door het warme weer v d laatste dagen?
        A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          hey vraagje

          mijn dwarf rider staat nu 2/3 dagen in bloei toppen begginnen te kommen
          maar mijn vraag is: is dit niet een beetje vroeg aangezien hij nog maar 36 dagen van de geschate 60 dagen in de grond staat dit is btw een autoflower

          mijn anderere plant staat vanaf 17 mei dus 52 dagen maar daar is nog niks te zien moet ik me zorgen maken of is dit noormaal
          dit was geen autoflower zaadje

          11720060_853271378083493_1942872834_n.jpg11720429_853271464750151_827780551_n.jpg11694187_853267641417200_330093245_n.jpg 11713637_853265524750745_1195094542_n.jpg11720015_853265541417410_57007791_n.jpg
          links noormaal rechts autoflower
          get ya a pull

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            De niet AF gaat in bloei als het buiten 12/12 is en das rond begin tot midden september.

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              trichomes.jpg
              A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Als je die fotoos nu eens niet aan elkaar plakt dan zien we meer . Op het forum worden alle foto's verkleint zoon grote aanelkaargeplakte lap verliest hierdoor veel detail. Beter een goed scherp stuk uit je foto knippen waar de trichomen scherp en van opzij op staan. Zoon gecropte stukje kan je dan nog eens via bijvoorbeeld paint vergroten tot 1200x900 voor een jpeg.

                gif 976,6 KB 800 600
                jpeg 976,6 KB 1200 900
                jpg 976,6 KB 1200 900
                pdf 2,86 MB - -
                png 976,6 KB 1200 900
                P1110462.JPGP1110463.jpg
                Last edited by FlintStoned; 11 July 2015, 08:19.

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  duidelijk bedankt
                  get ya a pull

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    m'n beste camera die ik heb is maar 16MP, hopelijk is het zo duidelijker? P1010537 (2).JPG
                    hoe verder weg van de top, des te meer amber de trichomes worden, dus moet ik het veralgemenen (om 50/50 te verkrijgen) of echt alleen de toppen int oog houden?

                    Mvg Droned
                    Attached Files
                    Last edited by Droned; 12 July 2015, 11:30.
                    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Ik heb hier wat trichomen van de kleine blaadjes uit m'n toppen: (auto sour diesel haze en dieselryder)
                      Tue Aug 04 16-44-04.jpgTue Aug 04 16-45-01.jpgTue Aug 04 16-39-42.jpgTue Aug 04 16-40-15.jpgTue Aug 04 16-38-22.jpg

                      Nog ff wachten misschien? IK wil voor milky gaan (niet teveel body-stoned).
                      greetings

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Ik zie her en der een milky of amber trichoom, de rest is nog vrij clear allemaal, ik zou zeker nog even wachten maar dat is mijn mening
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          neen enkel de hars in de harsbol verkleurt van doorzichtig (clear) naar melkachtig (milkey) naar bruin (amber). Soms zie je wel dat de trichoomstam paars kleurt door flavonoiden maar dat staat dus los van de rijpheid van de harsbol. Je moet er dwars doorheen kijken om het goed te kunnen inschatten. Kijk je van boven naar beneden dan kan dit een vertekend beeld geven. Je ziet dan de schijfcellen die wit zijn en het lijkt dan alsof de hars milkey is maar die kan dan gewoon clear zijn.
                          En bedankt, dat deed ik dus fout. Ik keek er boven op en dacht wtf, hoe kunnen ze nu al milky zijn?
                          Haartjes beginnen net te verkleuren bij een paar planten, en ik werd al nerveus omdat ik nog niet echt lekkere buds heb.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            links me eerste plant waar ik mee ben begonnen en al een keer van geoogst heb en rechts een stek en ja het kan altijd beter maar ik rook mischien een keer in de maand eentje dus dit is goed genoeg voor me maar deze ze hebben al laten zien dat ze vrouwelijk zijn dit is wel een vroegbloeier dus vandaar dat die het al laat zien hahahaha

                            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
                              Ik zie her en der een milky of amber trichoom, de rest is nog vrij clear allemaal, ik zou zeker nog even wachten maar dat is mijn mening
                              Thanks Michevan. Hoelang denk je dat ik nog moet wachten? 1 week? 2?

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Heb je dit topic al eens even doorgebladerd, ze moeten nog wel een weekje of vijf.
                                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                                Comment

                                Bezig...
                                X