Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    De meeste buitensoortjes gaan pas in bloei als het buiten rond de 12/12 is en das pas half september. Het is dus heel normaal om pas eind oktober, begin november te oogsten

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      ja daar hadden we ook aangedacht en het zijn ook wel autoflowers maar ik heb nogal schrik voor toprot :/ maar is het dan zo nadelog als je te vroeg oogst? :/

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Ja daar heb ik mee te kampen!! Geeft echt stress zie wel dat ze helder of milky zijn maar veder houd het daar wel mee op!! Gelukkig is mijn vriendin niet kleuren blind

        Grtzz

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Hallo;
          Ik ben nieuw op dit forum en ook een beginneling. Sorry, voor de vraag en als ik dit bericht niet op de juiste plaats plaats.

          Ik heb hier in noord-Spanje in de tuin Devil fruit van Medicinal seeds staan. Enkele plant heeft toprot, maar ik denk dat ze bijna oogstrijp zijn. Bij gebrek aan een vergrootglas zou ik graag beroep doen op jullie getrainde ogen.

          Hartelijk bedankt!!!BILD0835.jpgBILD0834.jpgBILD0833.jpgBILD0832.jpgBILD0831.jpg

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Je moet om te beginnen ruim die rot weg halen.

            En zonder microscoop of vergroot glas, kan je gok nemen bij 80% bruine haartjes.

            Maar als je zoveel rot hebt, is de vraag of je nog we kan wachten.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Bedankt, voor de snelle reactie. Aangezien ze de komende dagen nog meer regen verwachten, heb ik gisteren toch maar beslist te oogsten voordat er meer rot opduikt.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Met het aankomende slechte weer zit ik met een dilemma, moet ik al oogsten of kan ik wachten? Omdat ik al een stuk of 5 topjes met rot heb moeten wegknippen de afgelopen dagen neig ik naar oogsten. Zitten hier al genoeg milky trichomes tussen? Met de lichtinval vind ik het soms lastig om te zien of een trichome clear of milky is. Het liefste ga ik voor 50/50 milky/amber, maar ik denk dat ik dan te lang moet wachten en de rot te veel toe gaat slaan.

                Sorry voor de wat wazige foto's van buiten, met de wind en het inzoomen is het wat lastig om een goede foto te maken.

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Blijft dilemma als er reeds rotte toppen bij zitten. Als je kan zou ik dat nog even laten staan maar je trichomen lijken op de foto wel al redelijk milkey, ambers kan ik niet ontdekken.

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Ik heb de gok genomen en de plant laten staan in de storm. Vanochtend in het donker even snel gekeken, de plant is niet heel erg nat geworden en stond er nog goed bij. Hopelijk is de rot niet wild om zich heen gaan slaan, maar dat ga ik vanmiddag even goed bekijken.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Hoi, gelukkig heb ik de raad van verschillende leden hier gevolgd , dacht te oogsten (veel bruine haren) en heb toch een kleine handmicroscoop gekocht on zeker te zijn gelijk je hier leest ( gekocht voor enkel 14€) en.......ja hoor je ziet de trichomen (vele doorzichtig en enkele wit melkachtig maar geen bruine) heel goed en is nog effe wachten
                      Last edited by marder; 23 October 2014, 13:54.

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Mooizo, geduld siert de mens.

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                          2015-3-9 14-2-53.jpg

                          Wat zeggen jullie nog even of niet

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Als je dit topic vanaf het begin leest weet je precies waar je naar moet kijken.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Ik denk dat je hier in gelijk moet geven maar helaas kom ik er niet zo aan uit dit komt ook mischien Door me deselexi dus vandaar dat ik deze post heb gedaan want zo als ik begrijp gaat het om de kleur alleen Hoe zit het met de stengeltje dan verkleurt die ook mee

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                neen enkel de hars in de harsbol verkleurt van doorzichtig (clear) naar melkachtig (milkey) naar bruin (amber). Soms zie je wel dat de trichoomstam paars kleurt door flavonoiden maar dat staat dus los van de rijpheid van de harsbol. Je moet er dwars doorheen kijken om het goed te kunnen inschatten. Kijk je van boven naar beneden dan kan dit een vertekend beeld geven. Je ziet dan de schijfcellen die wit zijn en het lijkt dan alsof de hars milkey is maar die kan dan gewoon clear zijn._MG_6285cropped.jpg_MG_6291cropped.jpgBK999.JPGcannabis-trichomes-closeup-thcfinder.jpgcannalopehaze_1485.jpgcannalopehaze1475.jpggbd_1452.jpgIMG_0544cropped.jpg440b0728223a11e286b422000a9d0dd8_7.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X