Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Dat denk ik ook mischien een welke meer of minder

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Ik heb dus een microscoopje en kijk naar de trichomen. (autoflowers)
      Maar hoe weet ik nou wanneer ik moet stoppen met voeding geven ?

      Ik lees dat de snelheid waarmee de trichomen verkleuren verschilt van strain naar strain en ook afhangt van de omstandigheden.

      Daar kom ik dus niet echt verder mee. Volgens mij zie ik vooral milky trichomen, een enkele heldere, maar geen enkele amber.

      Gaat dat verkleuren bij autoflowers sneller, net als al de andere dingen sneller gaan?

      Kan ik stoppen met voeding als ik de eerste amber trichomes zie ?
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Als het merendeel milky-wit is kun je al stoppen met voeding.
        Als de planten gezond zijn kunnen ze weken lang zonder voeding, dan blijf je gewoon water geven, da's geen probleem.
        Afgelopen kweekje heb ik de laatste 4 weken geen voeding gegeven.
        Langer zonder voeding aan het eind betekend een meer zuivere smaak aan je wiet.

        Vaak is het zo dat hoe meer Sativa genen er in een plant zitten, hoe langer de verkleuring van de trichomen duurt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Kan ik stoppen met voeding als ik de eerste amber trichomes zie ?
          Ik stop al met voeden als ze van clear naar milkey omslaan. De plant maakt constant thc aan en deze breekt ook weer af door warmte en uv licht tot cbn. Op het moment van de omslag van clear naar milkey gaan de thc moleculen van de schijfcel naar de harsbolwand en zit er in de hars het maximum aan THC ten opzichte van CBN. De wiet is dus het potentste als je trichomen milkey zijn. Amber trichomen bevatten al een hele boel afgebroken THC, CBN dus. Wacht dus niet tot alles amber is want dan zitten er ook al zwartkoppen tussen en heb je dus weiniig THC en veel CBN. Als je meteen door de bank wil zakken en in slaap wil vallen wacht je wel op veel ambers maar voor een lekker effect oogst je dus bij 20% clear 70 % milkey en 10% amber.

          P1100840.jpg
          Last edited by FlintStoned; 6 August 2015, 16:37.

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Helemaal duidelijk, bedankt. Zeker omdat ze 4 weken zonder voeding kunnen, krijgen ze dus vanaf nu alleen maar water. Alle bladeren zijn mooi donker groen, en toen ik gisteren naar me eigen foto's keek, kreeg ik het idee, dat ik op het randje van overvoeden zat.

            Ook als ik alleen maar kijk naar wat sensi seed voor bloei tijd opgeeft, kom ik in de buurt van eind augustus uit. (60-65 dagen, voor de superskunk, en 50-60 dagen voor de notherlight )

            Verder keek ik net in me kweekverslag, en 3 weken terug beweerde ik bloei te zien. (en door hoe dit forum werkt is dat dus meer als 3 weken, maar minder als 4)

            Straks misschien maar even een stukje blad afknippen. Met dit weer durf ik dat wel aan (toprot en wonden maken)

            Helemaal gerust ben ik er namelijk niet op dat ik dat kijken goed doe. (door de trichomen heen en niet er boven op)
            Nu al milky trichomen terwijl sensi seed zegt dat ik nog wel even moet. Maar mijn vraag ging vooral over stoppen met voeding, en dat moet dus zeker kunnen.

            Dit is wat ik denk te zien: http://www.rollingstoned.nl/wp-conte...ky-300x270.jpg

            Geen paniek, maar dan zou ik al kunnen oogsten, ondanks dat ik niet vind dat ik in vergelijking met vorig jaar veel glinstering zie, op de bladen rond de bloemen.
            De bladeren zijn nu ongeveer sinds een week plakkerig aan het worden.

            Moet ik er wel bijvertellen, dat ik alleen nog maar naar de hoofd toppen gekeken heb, en dat ik toch wel hoop dat mijn toppen nog groeien, anders word de opbrengst wel erg mager.
            Tot nu toe erg tevreden, het is dit jaar vooral een test, hoeveel weed krijg ik van vijf autoflowers.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes



              Je moet er idd dwars doorheen kijken en niet van boven op kijken.

              Het gele deel in de schematische tekening geeft de schijfcellen (endoplasmic riticulum)weer die aan de bodem van de harsbol zitten en waar de productie van de voorproducten van, en de cannabedoiden zelf, worden aangemaakt. Zolang de harsbol nog clear is zit de thc in clusters aan het oppervlakte van deze schijfcellen. Als de harsbol omslaat gaat de THC van schijfcel richting de wand van de harsbol wwat dan ook het milkey beeld geeft.

              Kijk je van boven op de trichoom dan kijk je dus gewoon door het clear gedeelte heen (wat als een bollens werkt) en zie je de witte schijfcellen. De bol lijkt dan milkey maar is dus gewoon clear.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Bedankt, maar wat zijn die dingen die ik zie, op de bladeren, die ik thrichomen zonder bolletje zou willen noemen? Ontstaat er eerst een sprietje waar later een bolletje op komt ?
                Of is dit wat anders ? Of zijn dat dus de stipe cellen ?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik denk dat ik het gevonden heb, het zijn wel trichomen maar een andere soort.
                Chrisolithic trichomes.

                http://cannabisdigest.ca/wp-content/...37-300x300.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Vier maal is scheepsrecht. Het is me net eindelijk goed gelukt, om trichomes van de zijkant te zien.
                Wat ik nu gezien hem, komt veel beter overeen, met de algehele staat van de plant, en de bloeitijd die de zaadbank opgeeft.
                Helemaal helder zijn ze ook niet, maar zeker ook nog niet echt milky.

                Kan ik vannacht weer rustig slapen,
                Last edited by Gps; 6 August 2015, 17:20.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                  Heb je dit topic al eens even doorgebladerd, ze moeten nog wel een weekje of vijf.
                  Bedoel je mijn plantjes, De Witte? Nog vijf weken? IK meen op het forum gelezen te hebben dat er in een periode van 3 weken van clear naar amber wordt gegaan... Weet niet meer of het in dit topic was.
                  Nu ben ik ff de kluts kwijt...

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Ik denk dat ik het gevonden heb, het zijn wel trichomen maar een andere soort.
                    Chrisolithic trichomes.
                    Trichome-Graphic-copy-1024x1024.jpgCorrect, de gewone blad, en steelharen zijn ook trichomen. Het woord trichoom betekend zoveel als uitstulping van het endodermis, de bovenste laag cellen.
                    De glandular (klier) trichoom kan dus een harsbol aanmaken een haartrichoom niet. (glandular) Trichomen zijn dus in feite niet de esoterische olie bolletjes die wij zo graag consumeren maar het plantorgaan wat deze esoterische olie kan afscheiden. Op vele planten vind je dus allerlei vormen van trichomen, enkel bij cannabis maken ze de canabedoiden aan. de brandharen van een netel zijn dus ook gewoon trichomen.



                    DSC_1854.JPGF1.large.jpg Hier zie je aan de basis van de bol de schijfcellen zitten het bovenste gedeelte van de bol is echter volledig clear. kijk je hier van boven op dan zie je dus door de lenswerking een witte trichoom.

                    BK999.JPG
                    Links zie je hoe de gevormde thc van schijfcel richting de bolwand verhuist en hierdoor ook het bovenste deel van de bol milkey gaat kleuren. Rechts is nog niet zo ver.

                    IMG_0191cropped.jpg
                    Dit is dis clear
                    15012dc_trics11.JPG
                    Maar dit ook maar hier word je oog dus gefopt door de lenswerking e er verkeerd naar kijken.
                    cannalopehaze_1485.jpg

                    _MG_6291cropped.jpg

                    cannabis-trichomes-closeup-thcfinder.jpg

                    Daarnaast is het ook nog eens o dat er drie verschillende soorten harsafscheidende trichomen zijn. De hele kleintjes zonder steeltje (stemless glandular tricchomes) die het vroegst naar amber kleuren, de met een kort steeltje met een middelgrote harsbol en dan zijn er nog met een lange steel en een grote harsbol. ( als je icehash maakt met meerdere zeefzakken kun je dat zelfs scheiden)


                    440b0728223a11e286b422000a9d0dd8_7.jpg

                    Dit was een slaappil.

                    leesvoer https://en.wikipedia.org/wiki/Trichome

                    http://www.britannica.com/science/trichome

                    http://www.daviddarling.info/encyclo.../trichome.html
                    Last edited by FlintStoned; 6 August 2015, 21:20.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leke View Post
                      Bedoel je mijn plantjes, De Witte? Nog vijf weken? IK meen op het forum gelezen te hebben dat er in een periode van 3 weken van clear naar amber wordt gegaan... Weet niet meer of het in dit topic was.
                      Nu ben ik ff de kluts kwijt...
                      Een paar reacties boven deze vraag van jouw , staat een vraag van mij.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...336#post538336

                      Daarin staat dat ik gelezen heb, dat de snelheid van het verkleuren afhangt van de strain en de omstandigheden.
                      Zowel QnQ als Flintstoned spreken dit niet tegen, dus dan kunnen we er wel van uit gaan dat dit klopt.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      @ Flintstoned, wat een schitterende foto's, en mooie informatie.

                      Ik moest lachen toen ik bij de slaap pil aankwam.
                      Ik moest ook lachen, dat insecten die de trichomen aanraken, gelijk de kluts kwijt zijn.
                      Was dat in die video ?

                      LOL @ wiki, het zijn dus in goed nederlands haartjes, niet te verwarren met wat iedereen haartjes noemt in de toppen.
                      Last edited by Gps; 6 August 2015, 21:23.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Super interessant, maar... als ik kijk naar het 1 na laatste plaatje van Flintstoned dan zie ik heldere trichonomen met amber???

                        En volgens Bob High moeten we dus terarium of zonnebank lampen (UV-b) in ons hokje hangen tijdens bloei....
                        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                        Verslag:
                        1e n00b binnen kweek...
                        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Dat van die lampen viel mij ook op. Wiet lampen ? nee ze zijn voor me reptielen.

                          Ik begin nu eindelijk te zien, dat de plant op weg is.
                          Van vier planten worden de grote bladeren, lichter
                          De bloemen zwellen op, en ik zie meer (glinstering), trichomen dus.

                          Ik moet dus onthouden, hoe je wel naar trichomes moet kijken, en dat je altijd naar plant zelf moet blijven kijken.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Ik word helemaal lijp van de trichomes. Net twee planten gecontroleerd, en ik denk dat ik hier en daar wat amber zie, maar niet in thrichomes met een bolletje.
                              Hoe kan dat ? Of is dat normaal ?

                              Verder zie ik ook dat de trichomen met bolletje, erg donker wit aan het worden zijn, Misschien moet ik het wel grijs noemen.

                              Waarom ik een beetje lijp word ? Ik ben de tel kwijt , bij hoe vaak ik al naar foto's online gezocht hebt, van trichomes en wanneer oogsten. ( ook buiten dit forum)

                              Dan kijk ik naar mijn plant en dan ziet het er anders uit, niet qua vorm.maar wel qua kleur.

                              Waarschijnlijk, is het nu tijd om te stoppen met voeding voor deze twee planten.

                              Wat me wel opvalt is dat ik steeds meer trichomes zie, door de microscoop, maar ook zonder.

                              Als ik dan stiekum even naar de haartjes (pistols) kijk, zonder dat me forum vrienden het zien, dan hebben alle topjes verkleurde haartjes. ( en redelijk veel, al durf ik er geen percentage aan te hangen)
                              Verder is de plant duidelijk bezig om bladeren leeg te zuigen, een aantal zijn al geheel geel.

                              Het is ook pas me tweede kweek, maar k blijf dit erg lastig vinden.

                              Terug naar mijn vraag, Kan het zijn dat ik amder tricomes zie, zonder bolletje, of met een heel klein bolletje ?

                              Edit dit plaatje lijkt op wat ik zie. Vooral dat geval rechts, zonder bolletje.
                              http://www.420magazine.com/gallery/data/500/GDPA1.JPG
                              Last edited by Gps; 13 August 2015, 21:28.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Ja dat kan. Zoon decapitated strichoom (onthoofde trichoom) is haar harsbol kwijt (door aanraking bijvoorbeeld) De schijfcel wordt hierdoor meteen blood gesteld aan de lucht en de aanwezige thc-cooh zal oxideren en er zal zich dus rap cbn vormen wat het amber geeft. Dit is echter niet het amber wat je zoekt.

                                De trichomen wat wit/grijs uitslaan noemen we milkeys (melkachtige) Hier is de thc reeds van oppervlakte schijfcellen richting de bolwand verhuist. De thc plakt daar dus al tegen de bolwant wat het wit/grijzige beeld geeft. Deze trichoom is nu op de top van de thc productie, meer thc dan op dit moment komt er niet in de harsbol. Kleurt de harsbol (onthoofde laten we geheel buiten beschouwing) naar amber dan is er reeds een boel thc wat tegen de bolwand plakt weer afgebroken tot cbn.

                                Geheel blind zonder foto maar puur afgaand op de beschrijving die je geeft zou ik idd gaan stoppen met voeden.

                                Comment

                                Bezig...
                                X