Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Ik zie geen top alleen afgeknipte blaadjes
    God was never on your side..

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Ik lees hier en daar dat men planten oogst als ze zaad aan gaan maken.

      Mijn plant is begonnen met zaad aan te maken.
      De trichromes zijn echter nog wit. ( denk ik )

      Ik heb net gekeken met een microscoopje uit de 420 shop.

      En daarom een paar vragen.

      Hebben alle bladeren trichromes?
      Maakt het uit op welk blad je kijkt?
      Maakt het ook uit of je in de midden, bovenaan of onder aan de plant kijkt ?

      Kijken jullie op de plant of halen jullie een bad van de plant af, en leg je het dan onder de microscoop ?
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Je bekijkt de trichomen op de toppen.
        Check de foto's in dit topic.

        @namkroz op die onderste foto lijkt er behoorlijk wat amber op te zitten. Zou dus een mooi wietje moeten zijn.
        Da's buitenwiet, vraag ik me dan af ? Pfff..al dat blad, ik zou gek worden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          bedankt, ik had wel wat trichomen gezien, maar vroeg me af of ik het wel goed deed.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Misschien leuk om te melden ( geen beter vermaak als leedvermaak) Na twee dagen kloten, begin ik eindelijk door te krijgen, waar ik met mijn microscoop moet kijken.
            Een foto op pagina 3, deed mij het licht zien.
            Naam foto:
            bruinehaartjes en witte trichomes

            Volgens mij zijn al de haartjes al bruin, maar moet ik nog even handigheid met die microscoop krijgen.
            Last edited by Gps; 17 July 2014, 23:16.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
              Ik lees hier en daar dat men planten oogst als ze zaad aan gaan maken.

              Mijn plant is begonnen met zaad aan te maken.
              De trichromes zijn echter nog wit. ( denk ik )


              Ik heb net gekeken met een microscoopje uit de 420 shop.

              En daarom een paar vragen.

              Hebben alle bladeren trichromes?
              Maakt het uit op welk blad je kijkt?
              Maakt het ook uit of je in de midden, bovenaan of onder aan de plant kijkt ?

              Kijken jullie op de plant of halen jullie een bad van de plant af, en leg je het dan onder de microscoop ?
              Misschien moet je eerst eens gaan ontdekken wat een wiet plant is enz ga is even goed lezen op dit forum
              Ik heb met rood aan gegeven waar je best naar kan gaan kijken
              God was never on your side..

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Ik heb al veel gelezen en ook gesproken met mensen die er meer verstand van hebben als mij.
                Het probleem waar ik inmiddels tegen aan loop is dat ik tegenstrijdige antwoorden krijg / vind.

                Kijk bijvoorbeeld maar naar de vraag of je weed met zaad kan roken.

                Dit is voor mij persoonlijk geen vraag, want ik weet dat er coffee shops zijn die ook weed met zaadjes verkopen.
                En Doe Maar waarschuwde al dat je de zaadjes niet moet roken, want daar krijg je hoofdpijn van.
                https://www.youtube.com/watch?v=SpzRlzNU2gM

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Het is me gelukt om de trichomes te zien. Ze zijn nog redelijk helder, dus ik hoef nog niet met de voeding te stoppen.
                Daar ben ik erg blij mee gezien de weersvoorspelling.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Om hier nog even op terug te komen.
                  Als de plant zaad aan gaat maken, moet je oogsten, de kleur van de trichomes doet er dan niet meer toe.

                  Ik weet niet of je dit kan vinden op dit forum, maar ik kon het niet vinden.

                  Op de vraag wanneer je moet oogsten, komt altijd een antwoord over de trichomes.

                  Als je zaad wilt hebben, dan zal het oogst moment wel later liggen.
                  Veel van de zaadjes die ik nu heb zijn erg licht, en maar een paar zijn de echt goede kleur.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Als je zaad wil oogsten moet je je dame in week 2 a 3 van de zichtbare bloei bestuiven en dn moet dat zaad nog een week of 6 rijpen voordat dat echt rijp is.
                    Wiet met zaad kan je gewoon roken, de zaadjes zelf natuurlijk niet maar de calixen (zaadzakje) waar het zaadje inzit zit gewoon vol hars en je topblad ook. Het is echter wel zo dat je aan potentie en smaak verliest en je minder weelderige bloei krijgt omdat zaad maken de plant veel energie kost die ze als ze sensemilia is in de bloei kan stoppen. Na een bestuiving zal ze nog maar weinig nieuwe bloei aanmaken .

                    Comment


                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Ik heb rond zitten zoeken naar het antwoord op dit forum maar ik kon het na flink wat zoeken niet vinden, dus vandaar deze vraag.

                        Ik weet dat ik moet oogsten als 80% van de haartjes bruin zijn. Ik heb boei voeding van Hesi gebruikt en nu lees ik dat men rond de laatste 2 weken geen voeding meer moet gebruiken en de plant alleen maar water moet geven. Als hoeveel % van de haartjes bruin zijn moet ik ongeveer stoppen met de voeding? ik zou eerlijk gezegd niet meer weten wanneer bij mijn plantjes de laatste 2 weken aanbreken. Nu is bij mijn plantjes ongeveer 20 % van de haartjes bruin moet ik dan al stoppen met de voeding?

                        Ik heb van Grass o Matic - Auto AK Feminised staan en ze midden mei neer gezet. Ik hoop dat iemand mij hier het antwoord op kan geven.

                        Groetjes FunkyJunky

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Heb net ergens gelezen dat het goed zou zijn voor de harsproductie van de plant om ze enkele dagen voor het oogsten volledig in het donker te zetten?? Iemand hier al ervaring mee?

                          http://420shop.nl/white-widow-dinafem.html

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Men noemt het ook wel blancheren. Een plant die stress ondervind zal idd extra hars gaan aanmaken om de bloei te beschermen. Verder breekt er tijdens het donker al een heleboel bladgroen af wat de smaak ten goede komt mocht je weedje te snel drogen. (vandaar ook de naam blancheren)

                            Afbraak van chlorofyl duurt normaal zoon dag of tien. Droogt je wietje echter sneller dan deze tien dagen dan sluit je dus bladgroen op in je blad wat dan later een mint/munt smaakje aan je weed geeft.
                            Deze muntsmaak overheerst dan vaak de echte smaak van de strain. Blancheer je de plant een dag of drie dan win je dus deze 3 dagen en kan het wietje in 7 dagen drogen. Langzamer drogen is eigenlijk beter maar vaak lukt dit binnenshuis niet goed vanwege lage LV.

                            In de laatste twee weken voor je oogst kun je de stam klieven, tegen je pot tikken, koud water geven enzovoort om haar te stressen om zo de harsproductie te activeren.
                            Een plant onder stress kan hermabloei gaan aanmaken of banaantjes in de toppen gaan maken. Echter om tot hermabloei of banaantjes te komen heeft een plant ongeveer 2 weken nodig. Stress je dus binnen die twee weken voor je oogst is de kans op hermabloei of banaantjes erg klein.

                            @funkyjunkie Als je dit topic geheel had doorgenomen had je het antwoord geweten.
                            Last edited by FlintStoned; 12 August 2014, 17:25.

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Hey, mijn 2 plantjes (White Widow & Afghan Kush, beide lowryders) zijn nu al een tijdje aan 't bloeien, maar ik ben niet zeker of ik ze al mag oogsten...
                              Hier zijn enkele foto's:
                              DSC_0686.jpgDit is de Afghan Kush, die staat sinds juni.
                              DSC_0685.jpgDit is de White Widow, staat sinds begin mei, dus zou eigenlijk begin juli klaar moeten zijn, maar hij ziet er nu pas een beetje oogst klaar uit..
                              DSC_0693.jpgAK
                              DSC_0695.jpgDSC_0698.jpgDSC_0685.jpgWW
                              DSC_0693.jpgAK
                              DSC_0695.jpgDSC_0698.jpgWW

                              Wat moet ik doen? Nog laten bloeien of kan ik ze al afdoen?

                              Alvast bedankt!

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Lees dit topic eens door en u zal vinden

                                Comment

                                Bezig...
                                X