Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Heey!

    Heb voor het eerst een buitenkweek gedaan.
    Nu weet ik niet zeker of ik al kan oogsten en een vergrootglas heb ik helaas niet.
    Ook denk ik dat mijn toppen vrij klein zijn en heb geen idee hoe dit komt.
    image4.jpgimage3 (1).jpgimage2 (3).jpgimage1 (5).jpg
    Dus wat denken jullie kan ik oogsten of zal ik nog even wachten en zo ja, hoelang?
    Dankjewel voor jullie reactie alvast!

    Onelove!!
    Attached Files

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Ik ben geen pro om het op het zicht te herkennen maar mocht je een microscoop (x100) aanschaffen is dit wel handig (zie foto)



      Greetz LittleDwarf

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Leuk plaatje. Enkel jammer dat ze het zelfs hier over "hairs" hebben in plaats van je juiste benaming.

        Verder kan ik niet vaak genoeg herhalen dat de bruinheid van de pistels vaak geheel los staat van de rijpheid van de trichoomharsbollen. Pistels kunnen door vele oorzaken eerder verbruinen. Je mag dat dus niet zo naast elkaar zetten. Je oogstmoment bepaal je aan de hand van de tichomen en niet aan de hand van maten van verbruinen pistels.

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          waar vind je zo'n vergrootglas om de trichomes te checken ? enige aanraders ?
          1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Met andere woorden je mag je planten nog wel effe laten staan weekje of 2 minimaal
            God was never on your side..

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              waar vind je zo'n vergrootglas om de trichomes te checken ? enige aanraders ?
              Google eens op juweliersloep.

              Grtz, Flint.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Google eens op juweliersloep.

                Grtz, Flint.
                Misschien domme vraag maar kan juiste sleutelwoorden niet vinden via google maar bijv 10 x of 100 x is de regel hoe lager het getal hoe meer dat het inzoomt of juist andersom?

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Een juweliersloep waar x 10 bij staat vergroot 10 maal. 10 x vergroting is overigens wel voldoende om je trichomen te bekijken.

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Hoe hoger het getal hoe meer het vergroot.

                    10x vergroot 10 maal, 100x vergroot 100 maal etc.
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      http://www.dutch-headshop.com/nl/mic...mez-p-990.html

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Deze gebruik ik al jaren en is voor een paar euro te koop: https://goo.gl/JkMeMTFoto-13-292x300.jpg

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Hoi,

                          Ik vroeg me af of het hier al feest is. De foto's zijn in macro-stand genomen. Eigenlijk niet genoeg vergroting, maar misschien weet iemand het zo al?
                          Zijn de Trichomes hier nou wit of doorzichtig - of kun je het zo niet zien?. De wittere foto is met flits genomen.

                          thanks..
                          Attached Files

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Probeer te wachten tot je ongeveer 10% amber ziet dan weet je dat normaal zo een 70% milky is.
                            Amber is makkelijker te onderscheiden vind ik.

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Dankje, Als ik zo naar de goeie foto's in dit topic kijk, zie ik dat ik echt een microscoop nodig heb. Of kun jij hier al het goeie moment zien? Er komt regen aan na het weekend, dus.. tja..

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Niet met flits knippen want dan lijkt alles wit doordat de schijfcellen onder in de harsbol het licht reflecteren en de harsbol wit doet lijken maar dit niet is. de beste foto's maak je met direct zonlicht.

                                Verder niet van boven op het blad kijken naar de trichoom want ook dan kijk je dus recht op de schijfcellen die de harsbol wit doen lijken. Je moet dus dwars door de harsbol heen kijken om het te beoordelen.

                                Verder worden alle foto's die je hier upload automatsich verkleint tot 1200x800 pixels. Lever je dus een grotere foto aan dan kun je thuis wel heel mooi inzomen op zoon foto maar na uploaden dus niet meer en gaan er vele details verloren.

                                Je knipt dus uit een scherpe foto het deel wat het scherpste is en waar je van de zijkant dwars door een harsbol kunt kijken met een maximale grote van 1200x800 pixels en deze kun je dan uploaden zonder verlies van details.

                                Verder is naast goede close-ups een foto van de totale plant om een beeld te krijgen van haar algehele toestand wel fijn om iets zinnigs over de trichomen te kunnen zeggen.2015-10-021.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X