Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik heb n microscoop je 60 of 75 x maar echt duidelijk zie ik er niet mee. .. iemand tips?

    planten staan nu denk ik 5 a 6 weken in bloei.

    IMG20201014192847.jpg

    IMG20201014193009.jpg
    Last edited by QnQ; 18 October 2020, 12:17.

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      2a3 weken 8weken is voor elke soort mininaal dus even heel makkelijk eh 8-5=3

    Zie foto's heb twijfels of ze al 6 weken in bloei zijn.. sommige witte haartjes zijn bruinig..
    Attached Files

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Lees dit ff over bloeiharen:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...in#post1556539

      Geen zorgen, en hou de trichomen in de gaten, gebruik ff de zoekfunctie, er staan nl wat foto's met trichomen en uitleg welke verkleuring een bepaalde uitwerking geeft, nog ff geduld dus.

      Succes

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Of blader even terug naar bericht #1 van dit topic en begin daar met lezen

    Thanks voor de info. Dit zal wel starterstress zijn icm ongeduldigheid... Eerste keer he

    Comment


      Hoi, men GlueBerry auto zit momenteel in week 7 bloei en heb wat moeite met te bepalen of de trichomen al voldoende gevorderd zijn. Ze is alleszinds op het einde van haar bloei.

      Thanks!
      IMG_20201024_190738.jpg
      Attached Files

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Over een weekje nog eens kijken ?

      • Diamond
        Diamond commented
        Editing a comment
        Top, dat had ik ook in gedachten! Bedankt QnQ

      Mn fem sour diesel van RQS die altijd heeft buiten gestaan in een serre en nu 2 weken in het tuinhuis onder de ledlamp staat.
      Heeft al redelijk wat verloren nu is ze al een week clean en dus er is hoop.
      Ik twijfel gewoon nog wanneer maar ik denk nog een 2 of zelfs 3 weken voor deze soort?
      Last edited by rubberduck; 6 November 2020, 00:08.

      Comment


        Hoi, mijn blue kush berry zit tegen zijn eind aan. Kan iemand mij vertellen of ze al klaar zijn? Ik denk zelf dat ze nog even moeten maar ik heb er graag advies over
        Attached Files

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door rubberduck View Post
          Mn fem sour diesel van RQS die altijd heeft buiten gestaan in een serre en nu 2 weken in het tuinhuis onder de ledlamp staat.
          Heeft al redelijk wat verloren nu is ze al een week clean en dus er is hoop.
          Ik twijfel gewoon nog wanneer maar ik denk nog een 2 of zelfs 3 weken voor deze soort?
          Even wat extra beeldmateriaal.

          Last edited by rubberduck; 6 November 2020, 00:07.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ziet r nog doorzichtig/milky uit he , weinig oker.. nog 2 weekjes ? Ook te zien hoe zwaar je het wil he ?

          • rubberduck
            rubberduck commented
            Editing a comment
            Ik hoop vooral om de lekkere sour diesel smaak te krijgen. Maar hoop ook dat ze het volhoud, ze heeft al een verleden.

          hallo,

          allemaal blijf het toch moeilijk vinden mo te kunnen zien wanneer het moment is om ze te oogsten?

          Deze amnesia haze staan nu bijna 11 weken op 12-12.


          alvast bedankt voor de reacties.

          groeten Hosser
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Kan het niet heel goed zien op je foto's, maar ze zijn nog niet eens allemaal milky?

          • hosser
            hosser commented
            Editing a comment
            Ik zal morgen vroeg proberen nog wat beteren foto,s te maken. Nee sommige lijken nog niet milky maar veruit de meesten wel.

          goeiemorgen allemaal.

          Heb geprobeerd nog wat duidelijkere foto,s te maken.
          Dit is amnesia haze die 11 weken op 12/12 staat.

          hoelang moet deze nog ongeveer staan of is het al klaar om geoogst te worden?

          groeten Hosser

          Attached Files

          Comment


          Hey, vroeg me af wat jullie zouden doen in deze situatie: het is een Barney's Farm Purple Punch Auto op dag 75, trichomes zijn voornamelijk clear en milky maar er beginnen nu ook amber kleurige bij te komen.

          Tijd om te oogsten?

          Hier een linkje naar de foto's: https://imgur.com/a/iHrZFC7

          Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ziet er naar mijn inziens zo goed als done uit, de trichomen evolueren nog wat meer naar amber tijdens het drogen, hangt er ook vanaf of je het high met minder amber, dan wel meer stoned met jawel meer amberovergoten trichomen wilt

          • Therapy
            Therapy commented
            Editing a comment
            Bedankt, ga haar waarschijnlijk zaterdag of zondag oogsten!

          - Hoe lang denken jullie dat ze nog moeten staan? Ik denk persoonlijk nog een week of 2, ik denk dat ik sommige trichomes al cloudy zijn maar daar ben ik niet zeker van, ik zou het liefst oogsten bij full cloudy.
          IMG_20210705_201937_3.jpg IMG_20210705_201411_4.jpg
          image_410462.jpg IMG_20210705_210145_4.jpg
          Last edited by Conqueringlion; 5 July 2021, 22:08.
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Week of 2 is een aardige gok denk ik. Gewoon in de gaten houden, en je komt er vanzelf achter.

          • Conqueringlion
            Conqueringlion commented
            Editing a comment
            thanks voor je antwoord Nederhigh

          Nederhigh Nu heb ik wel redelijk veel toprot aangetroffen in het bovenste delen van de planten, ik ben elke dag bezig met het verwijderen hiervan maar het komt redelijk snel terug, zeker met de regen iedere keer juist voor de nacht, zou ik vervroegd oogsten of blijven wegknippen, het is al 3 dagen geleden dat ik de laatste voeding heb gegeven, dus zou ik nog even(een paar dagen, 3 fzo) doorgaan met spoelen of nu al het bovenste stuk oogsten en de rest lekker laten verder bloeien voor nog 2 weken? Bij het verwijderen van toppen met toprot heb ik wel een paar veranderingen waargenomen in de trichomen, er zijn sommige trichomen van clear naar goudbruin gegaan, ik dacht gelezen te hebben dat ze dit doen tussen clear en milky, klopt dit?
          InkedIMG_20210707_062513_3_LI.jpg IMG_20210707_061511_3.jpg
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


          • Conqueringlion
            Conqueringlion commented
            Editing a comment
            Ja nee dat is dan ook niet optimaal dus :p ik zou best nog even voort blijven kijken naar de toppen op toprot tot wanneerik geen clear trichs meer zie, dat clear trichomen het meeste thc bevatten heb ik hier gelezen https://www.wietforum.nl/topic/102681-de-amber-mythe/ nu geloof ik wel eerder jou qnq maar toch als referentie, blijkbaar hebben ze hier links met papers over dit onderwerp maar heb het zelf nog niet gelezen.
            Last edited by Conqueringlion; 7 July 2021, 16:28.

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Maar volgens mij had jij best wel wat plantjes staan toch? Lekker zelf uitproberen wat je het beste vind zou ik zeggen.

          • Conqueringlion
            Conqueringlion commented
            Editing a comment
            Zal ik doen, zorgt ook weer voor extra ervaring. Ik ga ook in stages oogsten hoogst waarschijnlijk, maar is het zo dat je maar 1/3de van je plant mag knippen of datie anders dood gaat? Want ik ben namelijk van plan om de bovenste helft van de plant te knippen en de onderste toppen nog even voort te laten doen, nu kan ik dit ook zelf eens proberen maar ik zou liever voorbereid zijn.

          https://youtu.be/gzq0YsDdyjE
          I rather be illegally alive than legally death

          Comment


            Ben benieuwd naar jullie meningen, denk nog een klein weekje, wegens omstandigheden niet bijgehouden wanneer ze in bloei kwam, en geen bijvoeding gegeven, ben nu met het natte weer bang voor toprot , maar de blaadjes zijn nog zo groen en fris .... risico nemen om nog een weekje te wachten of alvast gaan oogsten en drogen ?
            Attached Files

            Comment


            • Reefer
              Reefer commented
              Editing a comment
              Geduldig wachten zolang alles goed gaat. Denk ook dat die nog wel langer als een weekje kan.

            • Mamasyl
              Mamasyl commented
              Editing a comment
              Ja weersomstandigheden zijn perfect vandaag in de zon dus laat haar nog even uitgroeien op de top na, die word zo groot en zwaar , ik ga de hoofdtak afbinden , knippen en dichten met vaseline , hopen dat de onderste en middentakken nog war groter worden !

            27507936-FB53-4BD5-B889-182B94CFA9B2.jpeg Oogsten ja of nee?
            Attached Files

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Zolang je ze rotvrij kan houden niet. Bekijk je trichomes.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Ze lijkt klaar maar zo als nederhigh zeg,bekijk de trichroom van haar en je weet hoe ver ze naar der einde toe gaat.
          Bezig...
          X