Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet knippen en drogen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wiet knippen en drogen

    een deel van de gedroogde trichomen van de top af zal schudden
    Dit is andere materie.

    En dat je dan na die week de toppen netjes moet knippen waarna je ze afdroogt, dit had te maken met de laatste sapstromen in de plant en dit gaf je toppen een laatste boost.
    Volgens mij kan je nog moeilijk sapstroom krijgen eens je de plant van het wortelgestel scheid.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      Re: Wiet knippen en drogen

      Zo, ook dit topic zo goed als helemaal doorgespit.
      Binnenkort, over een weekje ofzo, eindelijk de allereerste keer oogsten.
      Weer een hoop bruikbare info, zeker het "drogen in een doos" is een top idee.

      Kanniewachten.

      Comment


        Re: Wiet knippen en drogen

        Volgens mij kan je nog moeilijk sapstroom krijgen eens je de plant van het wortelgestel scheid.
        Hwah, denk van wel hoor. een witte anjer snijbloem ken je ook paars maken als je die bietensap in haar vaasje te drinken geeft door haar schuin afgesneden stengel .

        Had ooit eens rode Henky, de stek (zonder wortel) op permanganaat, en paars dah dah werd joh,....


        Het blad verdampt gewoon ook nadat je de schaar erin gezet hebt.

        Verder droogt wiet natuurlijk ook op elk snijvlak. Laat je de wortel er aan zitten bij een oogst, gaat enkel met kleine planten he, en pluk je enkel het grote fanblad af handmatig. en hangt ze dan op de kop , dan leven en verdampen ze nog een hele poos door hoor.

        STerven is uitdrogen, ook bij planten duurt dat even hoor, tenzij je er met de gasbrander op gaat.
        Last edited by FlintStoned; 10 October 2016, 04:33.

        Comment


          Mijn dames zijn bijna oogst klaar maar in men droog kamer is de luchtvochtigheid 70% is dit geen risico?

          Comment


            Verdamping is afhankelijk van een evenwicht. Hoe droger de lucht, hoe meer vocht die lucht op kan nemen. Je wiet zal met een LV van 70% opdrogen tot het 70% water bevat. Lager dan dat, gaat het niet komen omdat het fysiek beperkt wordt. Dat kan problematisch zijn.
            Tenzij je de LV van de ruimte naar beneden kunt brengen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Ik denk dat ik met een klein probleempje zit, de temperatuur in mijn droog hok is 28-30 graden Celsius en de vochtigheid rond de 30%, moet ik een schaal water erin zetten als ik mijn plant ga drogen om het proces wat langzamer te laten verlopen?
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                wel nee jho als je rot wil zou je dat wel effe kunnen doen. hup op hangen en elke dag controleren en frisse lucht er bij laten en als takje knak zegt alles in glaze pot steken en op letten dat je geen schimmel krijg
                God was never on your side..

                Comment


                  Ik lees op sommige plekken dat je na het drogen van de toppen de wiet in een wekpot moet doen, het liefst zo lang mogelijk.
                  Is dit echt nodig? En hoe lang moet dit minimaal?

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Dit proces het curen.
                    Zoek daar nog wat meer over op en als je dan weer vragen hebt ben je weer welkom.

                  Ha, goed dat ik dit sectie tegenkom met mijn vraag:

                  Ik heb er thuis een droogtoren waarmee ik een pittig gemarineerde Beef jerky's van maakt (gedroogde vleessnacks).
                  De vleesstukken wordt ongeveer minimaal 8 a 10 uren gedroogd dat de vleestukjes bijna 'krak' zegt..

                  Zou ik deze ook op die manier de wiettopjes erin leggen voor een paar uurtjes, ik rook daar niet mee, maar om er een wietboter of wietolie van te maken.
                  Of vervliegt de terpenen en de thc ook weg ?
                  De droogtoren blaast via een ventilatortje met circa 40 graden. de ventilator blaast via een koker recht naar beneden en wordt langs de zeefmanden de lucht naar boven uitgeblaast.

                  Een voorbeeld zoals die ik hebt is Clatronic voedseldroger.. (google is je vriend )

                  Comment


                    Oei, was daar nou maar een topic over.
                    Wacht ....
                    Wat is dit ?
                    LR2's Droog-cure methode 3.0

                    (ik moest zelf ook even zoeken waar dat topic gebleven was)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Kicken,je wiet in8 uur droogik zou gelijk een drogerij beginnen
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        QNQ en LR2 Thanks!

                        Deze topic had ik nog niet voorbij gezien...
                        Ik ga daar eens goed doorlezen!

                        Comment


                          Wat ik hier niet terug vind is of jullie al beginnen te knippen voor dat je gaat drogen? Zie soms ook dat als de plant nog in de pot zit er al beginnen aan te knippen? Lijkt me vreselijk.

                          Comment


                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Ik knip altijd nat, vrij grof. Als het droog is haal ik eventueel nog overtollig blad eraf maar meestal is het al naar tevredenheid. Haal dan wel tak voor tak eraf, knip niet als ze nog in de pot staan.

                          • Hoepa
                            Hoepa commented
                            Editing a comment
                            Dat geniet ook mijn voorkeur.
                            Vind het gewoon een stuk relaxter als ik het knip als ze gedroogd zijn.
                            Ik pak er steeds wat uit, en op mijn gemak knippen.

                          Wat is jullie favoriete manier om de cannabis te knippen, nat of droog en waarom?
                          Tot zover gaat mijn voorkeur uit naar droog, omdat de cannabis dan langer nodig heeft om te drogen, wat de smaak ten goede komt.

                          Volgens mij kan je wel bij nat knippen, de toppen mooier knippen als ze nog nat zijn.

                          Hoe houden jullie je schaar schoon tijdens het knippen?

                          Comment


                          • kroket
                            kroket commented
                            Editing a comment
                            Mijn persoonlijke voorkeur is juist weer om ze nat te knippen. Al die gekrulde blaadjes als ze droog is knippen vind ik niks.

                          • Hoepa
                            Hoepa commented
                            Editing a comment
                            Ieder zo zijn/haar voorkeur
                            Is het geen gehaaste klus als je ze per se nat wilt knippen?
                            Hangt ook af van je opbrengst natuurlijk.

                          Afschrapen of in alcohol/spiritus weken en dan afspoelen.

                          Comment


                          • kees49
                            kees49 commented
                            Editing a comment
                            Zowel het schaartje als de grinder in de warme melk daarna afspoelen met heet water en klaar.
                            Wel de melk opdrinken.

                          • Hoepa
                            Hoepa commented
                            Editing a comment
                            kees49 Roken of verdampen is het doseren makkelijker; althans mijn ervaring.
                            Als je per ongeluk te veel neemt, is het ook weer eerder recht getrokken, dan bij eten of drinken van cannabis.

                            Ik las onlangs dat suiker helpt om het effect van cannabis af te laten nemen. Alleen welkom als je te veel hebt ingenomen natuurlijk.
                            Heb het een paar keer geprobeerd, maar ik merk er geen bal van dat het effect afneemt.
                            Of CBD dit doet, moet ik nog eens uitproberen.
                            Iemand die hiermee ervaring heeft?

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Ja, mijn vriendin gebruikt thc olie en heeft in het begin, met het zoeken naar de juiste dosering, wel eens teveel genomen. Een paar druppels cbd olie hielpen dan om de boel weer recht te trekken.
                        Bezig...
                        X