Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen van autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Toppen van autoflowers

    Korting op 420shop
    Deze zomer ben ik van plan enkele autoflowers buiten te zetten. Volgende week ga ik ze bestellen maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om autoflowers te toppen aangezien deze zelf in bloei gaan. Zoja, na de hoeveelste node?

    #2
    Re: Toppen van autoflowers

    niemand?

    Comment


      #3
      Re: Toppen van autoflowers

      Je kunt een cannabisplant het beste toppen wanneer deze nog jong is en na de vijfde internodes en dit voor de bloei er is
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #4
        Re: Toppen van autoflowers

        Ik zou niet weten waarom vanaf de 5de node pas. Je kan op elke node toppen zolang de zijtakken die je wil laten doorgroeien maar wel een cm lang zijn, dan groeien ze het snelst door.
        Ik top het liefst vanaf de 3de node inclusief lobblaadjes.

        Comment


          #5
          Re: Toppen van autoflowers

          Sommige autoflowers kun je inderdaad goed toppen.
          Grote potten vanaf het begin, anders blijven ze erg klein.

          Wanneer je gaat toppen ligt aan wat voor plant je wil.
          Top je erg vroeg krijg je minder zijtakken dan dat je wat later topt.

          Bij een autoflower ben je beperkt omdat ze niet zo lang groeien.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Toppen van autoflowers

            De meeste mensen toppen ook vanaf de 5e node omdat de plant dan al zeker genoeg wortels heeft. Maar heb het zelf al vaak eerder gedaan en nooit problemen mee gehad
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Toppen van autoflowers

              @qnq je zegt sommige autoflowers, dus niet allemaal zijn goed voor te toppen? Ik heb de ak 47 automatic en een dutch blue automatic.
              maar als ik die beiden zou toppen na de 3de node zou het moeten lukken of niet?
              PS ik wil ook graag men plantjes zo klein mogelijk houden zodat ze niet ontdekt worden

              Comment


                #8
                Re: Toppen van autoflowers

                mijn dutch bleu zijn alle getopt en doen dat prima
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Toppen van autoflowers

                  @thugz: en na de hoeveelste node heb je dat gedaan? ze waren toch autoflowers btw he?

                  Comment


                    #10
                    Re: Toppen van autoflowers

                    je hebt 2 soorten autoflowers,
                    1-dat zijn de snelle dames,zoals jullie ze kunnen.
                    2-de super autos deze worden groter, voller,breder maar deze gaan ook een maand langer door met de bloei.

                    dan meteen ff dit punt, kun je een autoflower stekken heb ik vaker voorbij zien komen deze vraag inmiddels,
                    Ja.

                    is het slim?
                    Nee,want de stek blijft bloeien,oneacht het aantal lichturen,deze schiet niet meer terug in de groei.
                    de plant heeft behoeftes nodig,waar het wortelgestelsel niet eens klaar voor is,
                    probeer het maar eens heb het ook geprobeerd al maar heeft echt geen zin.

                    het toppen zelf doe je eenmalig in de 2e of 3e week(begin) maximaal

                    staff

                    Comment


                      #11
                      Re: Toppen van autoflowers

                      heb dit gedaan na de 5de node. ja is een af
                      DSCI0017.jpgDSCI0018.jpg
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #12
                        Re: Toppen van autoflowers

                        Ziet er goed uit in mijn ogen heb je de zijtoppen ook getopt?
                        Had mijn eerste plantje getopt op de 5de node. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...080#post458080

                        Mijn tweede plantje (2 zaadje dat ik geplant hebt ook Quick One) heb ik alles getopt en ook de zijtakjes. In mijn ogen ziet mijn plantje er goed uit.
                        Zit nu op dag 55 met die plant20140528_072107_resized.jpg met mijn eerste plantje had als opbrengst 38 gram droog en ben nieuwsgierig naar de opbrengst met deze plant met alles te toppen.
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                        Comment


                          #13
                          Re: Toppen van autoflowers

                          ja opbrengst zou alleszins meer moeten zijn.
                          als ik je een tip mag geven voor de volgende keer bind die bovenste toppen naar beneden gelijk met de andere zo heb je een mooi egaal plantje van boven en heeft alles maximum licht.

                          dit bedoel ik met naar beneden binden
                          D1 12,12.jpg

                          dit moet je wel al in de groei doen en dan alles gelijk proberen houden tot de groei eruit is.
                          nee ik heb enkel de hoofdtak getopt.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            #14
                            Re: Toppen van autoflowers

                            Ik top ze nooit. Werkt prima. Ik heb daarnaast niet het idee dat toppen zorgt voor een hogere opbrengst. In de afgelopen vijf jaar ook nog nooit concreet bewijs gezien. Het is iets esthetisch denk ik, of mensen doen graag aan bonsai. Maar ik zie de meerwaarde niet, bij autoflowers tenminste.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Toppen van autoflowers

                              Lr 2 dar ga ik niet echt akkoord mee, ik heb toch al hele mooie opbrengsten gehad van af's die getopt waren (+150g) bij gamm heb ik al hetzelfde gezien.
                              Wel bij de langbloeiers de zogezegde super auto's, als ik ze niet top kom ik. Iet boven de 100g dit kan toch geen toeval zijn?
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment

                              Bezig...
                              X