Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben de zoveelste leerlingkweker. Ik ben nieuw op dit forum.

    Begin November 2014 ben ik begonnen met een kweekje met masterkush.
    Ik ben met 2 gefemminiseerde zaadjes begonnen en vanaf het begin viel mij wat vreemds op bij 1 van de 2 planten. De bladeren hadden kleine 1mm hobbeltjes, bobbeltjes en kreukels wat moeilijk te zien was. Daarbij kregen de bladeren een wat lichte wittige aanslag. Ik heb de plant laten doorgroeien vervolgens in de bloei gezet sinds 4 dec en nu zie ik vandaag de dag ineens allemaal balletjes groeien op de plant wat eerst vrouwelijk leek komen nu allemaal mannelijke balletjes bij. Is de plant die uit een gefeminniseerde zaadje door een virus of ziekte getroffen nu een hermafrodiet of een mannetje geworden? Zie foto's

    Alvast dank voor een reactie.
    Attached Files

    #2
    Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

    Die eerste is sowieso herma en die laatste foto is een zware mongool wat daar de oorzaak van kan zijn geen id maar dat is ookal te ver gevorderd. Als ze herma worden is het vaak door vals licht in de donkere periode of andere redenen van teveel stress of je hebt gewoon slechte zaden gekocht
    Ik zou lekker overnieuw starten.
    Waar kwamen de zaden vandaan?

    Comment


      #3
      Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

      - ik denk ook stress psy
      - ze zijn er maar gekomen na een tijdje bloei
      - hoe zijn je temperaturen met lamp aan/uit

      Comment


        #4
        Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

        Hoi, de andere planten zijn gewoon perfect gegaan in dezelfde ruimte. Ze hebben die plant kwa snelheid achtergelaten, 2 zaadjes bigbuddacheese en mangohaze heb ik 3 dagen later pas geplaatst en zelfs die hebben de masterkush ingehaald. Geen stress denk ik. In de tent met lamp aan is het hooguit 22 a 23 graden. En lamp uit is het 18 a 19 graden. Deze plant had de problemen vanaf het begin al. Toen ze nog zaailingen waren was de temperatuur ook met lamp uit 19graden en met lamp aan 24 graden. 2 masterkush 1 bigbuddacheese en een mangohaze. 1 van de 2 masterkushes zijn erg vreemd geworden. De rest niet.

        Maar ik heb ff een andere vraagje: moet ik deze plant nu weghalen, i.v.m bestuivingen van mannetjes en vrouwtjesbloemen?

        Comment


          #5
          Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leerlingkweker View Post
          Maar ik heb ff een andere vraagje: moet ik deze plant nu weghalen, i.v.m bestuivingen van mannetjes en vrouwtjesbloemen?
          Dat is al gebeurd, ik zou overnieuw beginnen.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

            Op foto 4 kun je al zien dat er banaantjes zijn opengeknapt dus de bestuiving heeft al plaats gevonden

            heb dit zelf net ook aan de hand gehad. Ik heb toen 2 plantenweg gegooid ivm angst voor bevruchting. Dit is achteraf gezien een beetje overhaaste beslising geweest. Als je mijn verslag checkt dan zie je hoe je bevruchte toppen op kan sporen, waar daar ben ik nu mee bezig.

            Ikzelf heb de plant met opengeknapte bananen weggedaan, dat was misschien niet nodig maar ik zag de plant als 1 stuifmeelbom. Dus hup gelijk onder de douche gezet, natgesproeid om het stuifmeel inactief te maken en hup de kliko ingegooid. Zie het stuifmeel wel als een besmettelijk iets want het blijft overal aan zitten dus was goed je handen, ook tussentijds. De nog dichte ballen/bananen kun je voorzichtig verwijderen. Blijven controleren en blijven verwijderen.

            Succes !
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

              Als ze echt al hebben lopen stuiven is het al te ldaat en zal je zowieso wiet met zaadjes krijgen.
              Tuurlijk valt het grotendeel te redden zoals stemma vermelde maar daar moet nog wel even bij gezegd worden dat het een heel karwei is om het dagelijks bij te houden.
              Je moet er maar zin in hebben ikzelf zou direct opnieuw starten of in ieder geval alles slechte plantjes verwijderen uit de tent omdat ik er geen zin in heb en geen eens tijd voor heb.

              Reken al gauw op een uurtje per dag als je meerdere dames hebt staan

              Comment


                #8
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                  Weet je ik ben een beginner en heb er geen oog voor. Maar ik vind het best vreemd dat ik 2 dagen daarvoor nog alle bladeren eraf heb geknipt, er geen beginnend bolvormig of bolletje gezien heb, en dan vervolgens 1 dag later de halve plant ineens vol zit met ballen en dat nu op 16 jan terwijl ik ze 4 dec in de bloei heb gezet ruim een maand later dus. Meestal duurt het 2 weken toch voordat je wat gaat zien of het een vrouwtje of mannetje is, wel vreemd dat dit dan zo lang heeft geduurt. En de vrouwelijke haren die waren er al wel na 2 weken. Dat ik overnieuw kan beginnen dat is een ding wat cker is maar wat niet cker is, is dat als er vrouwelijke haren op de plant zitten je er nog niet vanuit kan gaan dat heteen vrouwtje is. Rond 2 weken komen de dunne vrouwen haren en bij deze plant na 1 maand binnen 24 uur volle opgebarsten mannenballen. Dat klopt het niet dat er gezegt wordt dat je de bloeiverschijnselen rond 2 weken al kan zien en kan beoordelen of je met een mannetje of vrouwtje te maken hebt.

                  Comment


                    #10
                    Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                    Bladeren afknippen ?

                    Kijk Cannabis draagt altijd een 'hermafrodiet gen' in zich. Zelfs vrouwelijke planten uit regulier zaad kunnen hermafrodiet worden.
                    Bij gefeminiseerd zaad is die kans vele malen groter.
                    Als je ziet hoe snel Cannabis groeit is het logisch dat de geslachtskenmerken ook zich snel kunnen ontwikkelen zichtbaar worden.
                    Hoe langer je kweekt en hoe meer je leest ga je het proces steeds beter snappen. Daarbij moet je ook nog rekening houden met verrassingen.
                    Zo had ik van de zomer regulier zaad buiten staan. Hiervan was 1 mannelijk plantje, 3 weken uit zaad , 18 cm groot gelijk in bloei geschoten, had de voorbloei overgeslagen. Terwijl de andere planten er 3 week langer over deden om geslacht te tonen.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                      Daarbij laten mannetjes altijd als eerst het geslacht zien. Herma's hebben niets van doen met mannetjes. Je hebt: vrouwtjes, mannetjes en herma's.

                      Comment


                        #12
                        Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                        Dat klopt het niet dat er gezegt wordt dat je de bloeiverschijnselen rond 2 weken al kan zien en kan beoordelen of je met een mannetje of vrouwtje te maken hebt.
                        Dat het gezegd wordt klopt zeker; kun je teruglezen. Dat maakt het nog geen feit, dat klopt. Maar over het algemeen mag je na 21 dagen bloeitijd wel zeggen watvoor vlees je in de kuip hebt. Dat het in een ongelukkig geval een herma wordt, daar moet je altijd rekening mee houden vanaf nu. Dus regelmatig controleren, en niet blindelings vertrouwen op de verpakking. Dat geldt trouwens voor meer dingen dan je zou verwachten.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                          Meer foto's aub...
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                          Comment


                            #14
                            Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leerlingkweker View Post
                            Weet je ik ben een beginner en heb er geen oog voor. Maar ik vind het best vreemd dat ik 2 dagen daarvoor nog alle bladeren eraf heb geknipt, er geen beginnend bolvormig of bolletje gezien heb, en dan vervolgens 1 dag later de halve plant ineens vol zit met ballen
                            Het kan idd rap gaan , van mij ook 1 of 2 dagen erna plots enkele ballen (sommige al opengegaan), maar als beginnend kweker had ik hier ook niet direct oog voor.
                            1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                            Comment


                              #15
                              Re: gefeminniseerde masterkush nu hermafrodiet of man?

                              Leerlingkweker noemt echt heel erg duidelijk de oorzaak van de ballen die (2 maanden geleden) aan zijn plant kwamen :
                              [...] 2 dagen daarvoor nog alle bladeren eraf heb geknipt [...]
                              Meestal is het niet zo magisch en is er wel een reden voor.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X