Veilig Hobbymatig Binnenkweken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #16
    Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

    Stemma....???..... heb het vijf keer gelezen maar begrijp nog steeds niet wat je bedoelt....
    Last edited by Meglow; 1 December 2016, 19:55.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #17
      Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

      Dettol is net zo link. Het bevat daarnaast stoffen die er voor zorgen dat je aanwezige bacteriën het winnen van ziekmakers. Maar het probleem met kweekhokken in een huis is alsvolgt:
      In elk huis ligt ongeveer 300-1500 kilo menselijke resten na 5 jaar. Daarop leven, je verwacht het niet, ziekmakers. Die krijgen weinig kans, zo op 20 graden in een droge ruimte. Gooi je daarentegen flink de temperatuur en de vochtigheid omhoog, en zorg je voor voldoende voedingsbodem (aanwezig zijn in een huis, waar denk je dat badkamerschimmel van leeft op de tegels?!).. Dan krijg je een slagveld. De beestjes van menselijke oorsprong zijn met triljarden in de meerderheid. Er hoeven er maar een paar te zijn, die evolueren om bijvoorbeeld de bodembacteriën in je pot te kunnen verslaan. Dat maakt ze onvatbaar voor de meeste antibiotica - die we uit dezelfde enemies in de bodem hebben gehaald. Daarna loop je een keer een wondje op, en die heelt niet meer tot het een flinke ontsteking wordt enzovoorts.. Thanks dettol! In ieder geval geen salmonella!

      Ik weet het, met chloor en ethanol/spiritus werken is link.. Als je geen afzuiger naar buiten gebruikt.. Maar een dagje in het zwembad of de kroeg zorgt voor eenzelfde hoeveelheid blootstelling. De plastics die reageren met chloor, die reageren ook met licht uit een HPS-lamp, met water, met zuurstof en zelfs met de ammonia uit de grond van je planten. Ook met dettol trouwens, alleen dat ruikt lekkerder. Daar moet je rekening mee houden bij aanschaf, niet met de schoonmaak. Als het kapot gaat door ontsmetting, dan heb je slecht spul. Op een andere manier zou je het niet moeten bekijken. Zouden ze in het ziekenhuis eens moeten flikken: ja, ik heb m'n handen niet ontsmet want de sterilon prikt en het is slecht voor m'n huid, dussehhh ja die patiënt, die is dood door infectie..

      In mijn ogen weegt het risico op wat chloor inademen minder zwaar dan een niet te stoppen bacteriële of fungale infectie. Tenminste, ik ga liever naar center parcs (chloordampen trekken) dan dat ik in de Ganghesh ga zwemmen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #18
        Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

        allright, duidelijke uitleg!

        Comment

        • Hoeloes
          Advanced Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jun 2016
          • 1051

          #19
          Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
          * Stop, drop and roll. Bij brand of een ongelukje met gevaarlijk spul: al je kleren uitdoen en onder de douche gaan staan.
          *
          Kleine wijziging wbt. Stop Drop and Roll.
          Gelieve hier met kleding en al onder de douche te gaan staan wanneer mogelijk. Die kleren zijn voor latere zorg. Het uittrekken van kleding na brand kan veel schade aan de huid aanrichten.


          I like it!!!
          Last edited by QnQ; 17 November 2018, 08:47. Reden: citaat aangepast
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #20
            Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

            Ai, wat een quote.


            !(◎_◎)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #21
              Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

              Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
              Stemma....???..... heb het vijf keer gelezen maar begrijp nog steeds niet wat je bedoelt....
              Als jij geschikte foto's hebt, kan ik als je dat wil, tekst of figuren in de foto's plaatsen die
              jij erin wil hebben. De tekst kan een toelichting zijn op de foto's of een omschrijving zijn. Een figuur kan een gevaars aanduiding zijn, bijv een pictogram. Hoeft natuurlijk niet, is een vrijblijvend aanbod.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Meglow
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2011
                • 1374

                #22
                Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                Aaah... nu snap ik het
                Dank voor je aanbod, zo gauw ik wat meer ideeen heb hierover neem ik contact met je op.

                Comment

                • ganjagast
                  Elite Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • May 2016
                  • 2881

                  #23
                  Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                  Super dit! Zeer informatief en leerzaam, duidelijk beschreven Meg en heel mooi aangevuld door die botte LR2 je hebt volkomen gelijk!
                  Deze gaat in mijn favorieten.
                  Ad usum proprium!

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #24
                    Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                    Als je zuur over je kleding hebt laten vallen, dan zie ik liever dat je alles uittrekt; onder de douche spoel je het dieper je kleding in.. En de weg naar de douche is lang. Het is een beetje afhankelijk van het type ongeval, maar vaak is het sneller en makkelijker om dingen uit te trekken, dan om in je brandende pak naar de douche te rennen - waarbij je mogelijk het hele huis afbrand. Ja, dan beschadig je jezelf. Maar ik heb een gevalletje gesmolten acryl-kleding gezien dat er gestold uitgehaald moest worden. Die kerel had 2 keer pijn; van het ongeluk, en daarna bij het verwijderen.

                    Voorkomen is natuurlijk altijd het beste
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • slimmentim
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Sep 2009
                      • 66

                      #25
                      Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                      Nice topic.. wreed belangrijke info...
                      Sli Ti Asks Why

                      Comment

                      • Hoeloes
                        Advanced Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Jun 2016
                        • 1051

                        #26
                        Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken




                        I like it!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment

                        • Meglow
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2011
                          • 1374

                          #27
                          Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                          Ff een vraagje...
                          Is het mogelijk om pH- te verdunnen en voor langere tijd op te slaan??? Ik vind het namelijk gevaarlijke rommel. Ik zou veel liever eens in de zoveel tijd een verdunde oplossing maken, zodat ik niet elke keer als ik een voedingswatertje maak risico hoef te lopen. Niet dat 5% fosforzuur veilig is, maar het is in ieder geval een stuk minder agressief dan 50%.
                          Iemand??

                          Comment

                          • mafferd
                            Super Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Sep 2010
                            • 1709

                            #28
                            Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                            Lijkt me dat moet kunnen, daar je het ook kunt kopen in verschillende sterktes. Zou alleen niet weten waarmee het verstandig te verdunnen valt.

                            Zelf gebruik ik zon Druppel flesje als ik kleine hoeveelheden water aanmaak.

                            tropftaschen_190755_1.jpg paar druppels per liter, werkt best fijn zonder te smeren.

                            Comment

                            • Meglow
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2011
                              • 1374

                              #29
                              Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                              Ik zit te denken aan demi-water... zit in ieder geval niets in wat reageert met het fosforzuur.

                              Comment

                              • justforfun6619
                                Stoner
                                Member
                                • Sep 2016
                                • 22

                                #30
                                Re: Veilig Hobbymatig Binnenkweken

                                Zeer zeker een lap tekst Meglow, maar wel de moeite waard om door te lezen Zeer practische en handige info. Ook de toevoeging van LR2 is duidelijk. Thanx.

                                Comment

                                Bezig...