Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het zou een vrouwtje moeten zijn maar nu m'n plant begint te bloeien zie ik ook wat bolletjes. Klopt dit wel?





    Comment


      Hahaha, dat zijn calyxen. Op en top vrouwelijk, dus....

      Comment


        Oooh gelukkig....... ik schrok even

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Niets aan de hand. Is een vrouwtje.

        help? is dit een mannetje of vrouwtje?
        Heb je hier iets aan...anders maak ik morgen nog een foto....
        Ik heb het nog eens gepr0beerd...hierbij plant 1.
        En plant 2...
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by QnQ; 1 October 2020, 10:56. Reden: alles bij elkaar mag ook gewoon he

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Fotografeer een paar oksels, in deze zit iets verschrompelds maar wat het is dat is niet te zien.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Kijk even in de 1ste post, daar wordt beschreven waar je op moet letten.

        Hopelijk is het zo duidelijker.....plant 1.
        Attached Files

        Comment


          Plant 2....
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Die fotos heb je al gepost. Kijk even verder dan je neus

          Ik denk dat dit een mannetje is maar wil graag bevestiging <3.
          Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg... Zo niet dan hoor ik het wel.
          Attached Files

          Comment


          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            Mn eerste instinct zegt ja maar t is nog niet super Duidelijk te zien
            K denk over 3-6 dagen beter te herkennen
            Zou nog heel ff wachten, je hebt nog ruim meer dan een week als ik t zo zie

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Middelste foto laat zien dat er meerdere geslachtsdelen groeien uit dezelfde oksel. Dat is iets wat typisch is voor mannelijke bloei. Waarschijnlijk zie je dat duidelijker als je vandaag gaat kijken.

          • Blazeit420
            Blazeit420 commented
            Editing a comment
            Ik heb de plant opnieuw aangekeken, bleek inderdaad een mannetje te zijn. Dan worden 2 dames maar bestoven voor een zaden kweek dan heb ik volgend jaar in iedergeval genoeg zaad voor meer spots!

          Ik ben bang dat ik een mannetje of herma hier heb, of hoef ik mij geen zorgen hierover te maken?

          Vijfde groei week trouwens.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Last edited by Smikkelmikkel; 1 September 2021, 18:24.

          Comment


          • Smikkelmikkel
            Smikkelmikkel commented
            Editing a comment
            BackYardPlant, belladonna ik heb een tweede foto toegevoegd

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Je zit een paar nodes te laag om het met zekerheid te zeggen. Het kan een misvormd blaadje zijn wat uit de oksels groeit, of een vervormde calyx.
            Als je een paar oksels hoger kijkt, dan zou het duidelijker moeten zijn. Ik zou deze structuren wegknijpen zodat ze geen verwarring scheppen.

          • Smikkelmikkel
            Smikkelmikkel commented
            Editing a comment
            LR2 Ik heb een 3e foto toegevoegd van hoger in de plant

          Smikkelmikkel Met een paar nodes hoger bedoel ik minstens 2 nodes hoger. Je zit nu in praktisch dezelfde node te kijken en alles er rondom is vaag. Als je de focus van je camera even goed maakt, door bijvoorbeeld een stuk papier achter de tak/stam te houden, dan is het makkelijker voor ons.
          Waarschijnlijk zie je in de nieuwe scheuten, zo'n 1-3 nodes lager dan de nieuwste, wel duidelijke structuren.

          Vroege mannelijke ballen lijken veel op calyxen met het duidelijke verschil dat er geen haren uit groeien en dat er vaak een enkel segment-flapje langer is dan de rest. Da's precies wat ik niet kan zien op de foto's. Er is geen haast bij, dit is nog voorbloei. Het is niet erg om een weekje te wachten totdat je duidelijkheid hebt. Ik heb hier mannelijke planten staan die hun ballen al sierlijk lieten hangen, vanaf daar duurde het nog 8 dagen voordat de eerste open ging. Neem lekker rustig je tijd om wat goede foto's te maken, het komt goed. Stel dat je een week te laat bent, dan nog zal het bestuiven wel meevallen; als er dames in de buurt staan dan bevrucht alleen de voorbloei en niet de hoofdtoppen, dus je kweek blijft dan alsnog redelijk zaadvrij.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            LR2 het probleem is een beetje dat het net in de weg zit en geen goede foto's kan maken.

            Ik heb nog een paar extra foto's gemaakt hoger in de plant.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Helaas, ik kan dit niet met zekerheid voor je zeggen.
              Probeer het over een weekje gewoon opnieuw. Waarschijnlijk hangen er dan wel ergens haren uit, dan zie je het zelf ook
              Als je fem zaad hebt, dan hoef je je overigens niet heel veel zorgen te maken. Da's in 95% van alle gevallen gewoon een vrouw.

            Het is dus geen fem zaad! Daarom maak ik me juist een beetje zorgen.

            We zijn inmiddels weer wat verder en heb nieuwe foto's genomen. Zie ik het goed of lijkt het op zaad ontwikkeling? Al hoewel er ook een mini haartje uitsteekt.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Zaad zit in toppen.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Mijn onderbuik zegt dat het een man is. Maar je zegt dat er een haartje uit steekt? Is dit haartje wit, of groen en een verlengde van dat druppelvormige structuurtje? Als het groen is, dan vrees ik dat het een man is. Toch.. Wat ik zei: wacht nog even een weekje voor de volgende foto, dan heb je straks direct 100% zekerheid. Nu blijft het gissen en gokken, daar wordt je vast niet vrolijk van..
              Pluk desnoods zo'n ding af, en bekijk het met een vergrootglas als je echt niet kan wachten. Maar soit, dat wachten is dus veel makkelijker. Een weekje is in mijn wereld ongeveer 7 dagen. Da's 5 dagen langer dan 2

            Als je denkt dat het zaad is , effe met de
            vinger erover , zaad weg !!!!


            981EE133-386E-4C03-A085-D79265D51FCC_4_5005_c.jpeg




            Remco.
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              Comment


              Ben ik weer met een nieuwe foto, lijkt dit op een vrouwelijk haartje!?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik zie een vrouwelijke haar en twee structuren die dat niet hebben.. Die hebben wel dat uitstekende groene sprietje wat typerend is voor een mannelijke bal in ontwikkeling.
                Ik denk dat je met een herma te maken hebt. Hoe zien diezelfde structuren er lager op de plant uit? Ze hebben nu wat tijd gehad om verder te ontwikkelen, dus die zouden nu groter moeten zijn. Steken daar geen haren uit inmiddels?
                Ik zou 't jammer vinden als je deze moet omhakken op slechts 70% zekerheid.. Dus het zou goed zijn om nu te kijken of je alleen vrouwelijke, of zowel vrouwelijke als twijfelachtige onderdelen vindt. Als de twijfelachtigen in de meerderheid zijn terwijl de jongere/nieuwere structuurtjes wel al haren laten zien, dan kun je er vrij zeker van zijn dat je met twee geslachten op dezelfde plant te maken hebt.

              • Smikkelmikkel
                Smikkelmikkel commented
                Editing a comment
                LR2 Ik heb even gekeken bij de plant en de structuren lager op de plant zijn vrijwel gelijk gebleven.

                Het lastige is dat er een enorm bladerdek hangt in mn netje en niet zo makkelijk de onderkant kan zien laat staan vastleggen op camera. Morgen ga ik een paar foto's nemen van vertakkingen die sinds een weekje ook wat dingen laten zien. Wie weet helpt dat.

                Ik heb er nu twee autoflowers naast staan die bijna klaar zijn met de 2e week (voor)bloei, zou het mogelijk zijn om deze autoflowers gewoon ernaast te laten staan tot ze klaar zijn met 18/6 en daarna over op 12/12 te gaan en gewoon eens te kijken wat er gebeurd met de plant?

                In de wiet waar dit zaadje vandaan komt heb ik in z'n 20 gram maximaal ongeveer ruim 20-30 zaden gevonden!

              LR2 Ik heb even gekeken bij de plant en de structuren lager op de plant zijn vrijwel gelijk gebleven.

              Het lastige is dat er een enorm bladerdek hangt in mn netje en niet zo makkelijk de onderkant kan zien laat staan vastleggen op camera. Morgen ga ik een paar foto's nemen van vertakkingen die sinds een weekje ook wat dingen laten zien. Wie weet helpt dat.

              Ik heb er nu twee autoflowers naast staan die bijna klaar zijn met de 2e week (voor)bloei, zou het mogelijk zijn om deze autoflowers gewoon ernaast te laten staan tot ze klaar zijn met 18/6 en daarna over op 12/12 te gaan en gewoon eens te kijken wat er gebeurd met de plant?

              In de wiet waar dit zaadje vandaan komt heb ik in z'n 20 gram maximaal ongeveer ruim 20-30 zaden gevonden!
              Dus je hebt zaden gevonden in de wiet? Als dat binnenwiet of shopwiet was, dan heeft er waarschijnlijk een herma gestaan. De nakomelingen daarvan zijn dan vaak makkelijker herma dan andere planten omdat het (helaas door die bevruchting) genetisch is ingebakken. Dat maakt het spannend voor je. Ik zou zulk zaad niet gauw gebruiken om die reden; je stopt er een boel tijd en energie in en pas in de bloei weet je misschien wat het gaat worden. Het kan zomaar zijn dat straks al je planten bevrucht raken als je een mannelijk onderdeel mist en wiet vol zaad smaakt niet erg lekker.
              Autoflowers kunnen prima op 12/12, maar ze blijven dan kleiner. Autoflowers kun je op 18/6 laten staan, omdat ze vanzelf bloeien. Ik snap dus niet zo goed wat je bedoelt met 'tot ze klaar zijn met 18/6'. Het hele ding aan AF's is dat ze op 18/6 kunnen blijven voor de hele bloeiperiode.
              Als je 12/12 inzet dan kun je natuurlijk wel zien wat je niet-AF plant gaat doen. Maar.. Je zit met een plant die uit verdacht zaad komt, uit een verdachte bron, een plant die bovendien verdachte structuren laat zien.. Het komt oprecht niet vaak voor dat ik zo erg twijfel aan een geslacht, zelfs met zulke minder ideale foto's kan ik meestal wel zien wat 't is. Dat is in feite dus 4 punten achterstand tegen een enkel bloeihaartje.
              Zaad is niet moeilijk te krijgen, het is ook niet kneiterduur voor wat je er voor terug krijgt. Vandaar dat we het er allemaal over eens zijn dat "gevonden bagseed" beter niet gebruikt kan worden. Het veroorzaakt teveel kopzorgen.
              Maar ik snap ook dat je niet zomaar wilt opgeven. Blijf het vooral vastleggen en dan zien we 't vanzelf.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Smikkelmikkel
                Smikkelmikkel commented
                Editing a comment
                Ik bedoelde tot dat mijn autoflowers geoogst worden op 18/6 blijven en daarna over te schakelen op 12/12!

                Of is er alsnog een goede kans dat de autoflowers dan bevrucht raken?

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Als de voorbloei in je herma/man begint te stuiven, wat zeer zeker mogelijk is, dan kunnen je auto's bevrucht raken. Met name in een afgesloten ruimte.
                Een plant 2-3 maanden op 18/6 houden kan wel betekenen dat je flink zult moeten snoeien. Ik heb ze in de buitenlucht na 3 maanden op 1 meter 80 geklokt. En dan heeft het de helft van de tijd geregend. In een tentje gaan ze harder.
                Maar goed, het kan!
                Als je de voorbloei bij elke node op tijd wegplukt (maar dan heb je dus ook geen idee wat daar precies groeit) dan kun je bevruchting wel voorkomen. Maar aangezien je plant in een net verstrikt lijkt te zitten, is dat een lastige opgave.
                Ik wil niet zeggen dat je 't jezelf een beetje lastig maakt, maar erg makkelijk is het niet

              • Smikkelmikkel
                Smikkelmikkel commented
                Editing a comment
                Hmm lastige keuze dus...

                Er staan twee auto flowers en twee mogelijke mannen/herma's in de tent, de foto's die ik steeds plaats zijn van de oudste, inmiddels 7 weken oud en de andere is een weekje jonger. Beide planten laten niet heel duidelijk zien wat het is qua voorbloei..

                De twee auto flowers zijn even oud en zijn nu 5 weken oud, ze hebben sinds week 3 al signalen van bloei laten zien en zijn nu dus 2 weken aan het bloeien en gaan volgende week de derde bloei week in.

                Volgens de website waar ik de autoflower zaden heb gekocht hebben ze z'n 56-64 dagen bloei nodig, 8-9 weken dus waarvan er nu nog 6-7 te gaan..

                Ergens zit ik ook met de gedachte dat ik na volgende week of misschien nu zelfs al ook over zou kunnen op 12/12, wat wel nadelig is voor mijn autoflowers maar dan kan ik de bloei wel forceren in de andere planten en iets meer zekerheid krijgen.

                Maar wat als het dan blijkt dat het echt een herma is? Een herma in de bloei is wel een groter probleem naast een bloeiende vrouwlijke plant dan een herma in de voorbloei lijkt me..

                Misschien nog z'n 4 weken volhouden en goed inspecteren, op dat moment zouden de autoflowers nog maar 2-3 weken moeten staan en dat ik dan over ga op 12/12 en daarmee de bloei in de andere planten forceer.

                Mochten er in dat geval herma's tussen zitten, dan zal de schade wel meevallen in de andere planten en kan ik rustig de hermas verder laten bloeien. Ik wil ze er liever niet uit doen, het wietje waar de zaden uitkwamen was erg zalig en mochten er ook zaden in mijn wietje zitten dan kan ik er opzich wel mee leven.

                Zou wel een leuke kruising kunnen opleveren als een van mijn autoflowers bevrucht raakt, ik neem aan dat als ze in de laatste 3 weken bevrucht raken dat de hoeveelheid zaad opzich wel meevalt.

                Hoe denk jij hierover? In mijn ogen is het een redelijk plan om toch nog het beste van deze eerste ronde te maken. Het is mij wel duidelijk geworden, volgende keer alleen fem zaden en de zaden die ik nog over heb uit de shop wiet kan ik misschien wel gebruiken voor een guerilla grow volgend jaar
            Bezig...
            X