Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duiding: Geel blad tijdens de bloei, hoe en waarom?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik heb nochtans alles wat ik gezegd heb terug naar voren gebracht via websites die herhaalde wat ik zei.
    Als ik naar bronnen vraag trekt de TS zich terug en gaan we ad hominem doen?

    Natuurlijk moet ik nog veel leren, maar het is toch erg dat als je op een forum komt niets over de EC kan bijleren zonder dat je het zelf via google moet doen?
    Dit verslag heeft mij alleen maar meer in de war gebracht en ik breng daar duidelijkheid in.
    Als niet doordringt hoe belangrijk de EC waardes bij zo'n "blokkade" zijn en deze aangepast dienen te worden, is het gebrek aan kennis niet mij te wijten.
    Laten we wel eerlijk en consequent blijven en jouw vuile was niet tussen de mijne draaien. Ik dank U zeer.

    En neen ik maak niet echt verslagen, maar ik ben wel bezig met bodemmonsters en zal mij meer daarop richten om die EC haarfijn te begrijpen. Dat ik nog niet overloop van praktische kennis is te wijten aan het feit dat hier zoveel verwarring gezaaid wordt. Maar maak je maar niet ongerust, ik ben wel onderweg. Ik ga het niet op "die" of "die" manier doen, ik ga het eens doen zoals het anno 2017 gedaan wordt. Meten is weten, geen nat vingerwerk.

    Comment


      #47
      Anno 2017 kweken we doorgaans op bio en daar wordt niet op gemeten. Ik weet wat er gebeurt als je een plant verzuipt door ze te spoelen, jij duidelijk niet. Een plant met vergeeld blad gaan spoelen maakt alles 10 keer erger. Op eender welke grond.
      En ook wat Stemma aangaf. Zoutophoping en verkeerde ec is iets typisch voor minerale voedingen, niet de biologische.

      Comment


        #48
        Eerst gaat alles over hesi powerzyme,nu over de ec, organisch heeft iets gelezen(snapt het niet) en dat moet wij allemaal weten elke topic wordt hiermee bezaait.

        Comment


          #49
          Nu ga je er weer van uit dat iedereen anno 2017 bio kweekt. Jij weet wat er gebeurt als je een bio substraat spoelt. Maar wie bio teelt gaat sowieso de eerste weken niet bijvoeden, of wel? Het zijn die overvoeden die met opstapelingen zout te maken hebben in hun substraat en dat MOET gespoeld worden.

          Kijkt, deze website zegt wat ik zeg.
          Wat raad jij dan aan bij een te hoge EC? De plant overvoed laten of actie ondernemen? En zoja, als je niet spoelt, hoe ga je die actie ondernemen? Bij bio is het kwaad al geschied als ge met een overvoeding zit, maar bon. Ze zeggen dat autisten geen inlevingsvermogen hebben, maar leef je eens in bij mensen die een te hoge EC hebben door hun voeding.

          https://www.zamnesia.nl/content/95-d...-en-ec-waarden schrijft:

          EC-correctie is ook relatief eenvoudig. Over het algemeen is het het beste om dit probleem allereerst te verhelpen met een flush puur water; meestal wordt een te hoge EC-waarde veroorzaakt door overvoeding.
          Stel na het flushen de voeding bij en meet de EC-waarde. Lichte voeding met veel supplementen, zoals enzymen en koolhydraten, is meestal een goed herstelmiddel voor de wortels en zorgt ervoor dat je je kweek weer op de rails krijgt.
          Exact wat ik hier tot in de treure toe herhaald heb maar toch maar niet lijkt door te dringen. Tik tok?
          Last edited by Organisch; 8 October 2017, 17:34.

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
            Eerst gaat alles over hesi powerzyme,nu over de ec, organisch heeft iets gelezen(snapt het niet) en dat moet wij allemaal weten elke topic wordt hiermee bezaait.
            Beste, het gaat al lang niet meer over PowerZyme. Ik heb PowerZyme aangeraden en dat lijkt die mens achteraf beter gedaan te hebben dan groeivoeding geven. Zijn bladeren vallen er bij god af!
            PowerZyme dient om je substraat na de EC behandeling terug te doen opleven. (Want alles is er dan uitgespoeld en daarom verbeter je opnieuw de grond).

            Het is mij echt niet te wijten dat jij geen puntjes van 1 naar 3 kan verbinden he. It's all connected.

            Comment


              #51
              Uitspoelen waarom en waarvoor en waar is je kweekverslag.
              En bij mij werkt alles naar behoren, en als je begrijpend kunt lezen staat er "eerst gaat alles over...."

              Comment


                #52
                Komaan Witpen laten we eerlijk blijven. Zie post 49. Daar zie je waarom ik PowerZyme aanbeval en waar het ontspoord is.
                Nu gaat het niet over PowerZyme, maar over een overvoeding/te hoge EC en hoe dit behandeld dient te worden. Het dringt Beowulf niet door dat ik niet over bio teelten bezig ben, maar over mensen die mineraal voeden en zo overvoeden. Je kan zelfs overvoeden door de aangewezen hoeveelheid te volgen omdat je niet meet.

                Het is eigenlijk allemaal vrij kristalhelder, maar dan moet je wel even in staat zijn je open te stellen voor de discussie en je tegenpartij. Ik met mijn autisme doe tenminste mijn best mij in te leven.

                Comment


                  #53
                  Organisch, begin met praktijkervaring op te bouwen ipv te googelen tot je bepaalde zaken tegen komt die je punt bewijzen. Dat artikel op zamnesia heeft het tegelijk over hydroponics, over coco's, over aarde. Dat kleine stukje dat ec gecorrigeerd kan worden door te flushen klopt, voor coco's. Flushen op aarde WORDT NIET GEDAAN. Die ec kan bij vergeling nooit hoog genoeg zijn dat je reden hebt om te gaan flushen. Zeker niet in de bloei, dit zet zich nooit meer recht. Iedereen hier weet dat, jij blijkbaar niet.

                  Hogerop in het artikel staat er nog dit: Water heeft een EC-waarde van 0 en is meestal pH neutraal, en heeft dus een pH waarde van 7.0. Speciale aarde heeft meestal een pH-waarde van 6.0 en hydro kleikorrels en perliet zijn neutrale, zuivere substraten.

                  Water heeft nooit een ec waarde van 0 en is ook zelden of nooit ph neutraal. Regenwater zit er onder, kraanwater er boven qua ph. Jij denkt dat alles wat je leest waar is. Binnenkort ga je nog artikels quoten van op rollingstoned waar er iemand beweert dat je ook gerust in de winter op je vensterbank een plant kan zetten. Ge gaat best op mijn negeerlijst, ik begin hoofdpijn te krijgen. Snap niet dat ik uw reacties nog lees.

                  Comment


                    #54
                    Beowulf, jij bent gewoon een koppigaard dat zich niet buiten zijn eigen methode kan inleven.
                    Uw methode en tien jaar ervaring is hier niet van toepassing. Daar zijn mensen met een overvoede plant nu niets mee, of wel?

                    Ik ben een buitenteler en moet nog in dat indoor gebeuren rollen. Maar de praktijk is dat mensen die mineraal voeden wel beter hun EC meten.
                    Gij zijt geleerd dat meten niet zo belangrijk is omdat aarde een goed buffer is, maar toch stapelt dat substraat ook zoutwaarden op. En de EC is iets geheel anders dan de pH Beowulf. Iedere genetica verbruikt zijn voeding anders en daarvoor dienen die bodemmonsters om dat op te volgen.

                    Als gij zegt dat flushen bij een overvoeding nooit gedaan wordt, is dat uw zaak. Ik ga toch verder op de overgrote meerderheid die daar een andere mening over toegedaan is.
                    Het gaat er niet om welke EC waarde het water heeft, het gaat er om hoeveel EC uw substraat opstapelt.
                    Het is niet enkel Zamnesia die dat schrijft he, ook links die andere gedeeld hebben schrijven dat. Zoals die link dat Witpen deelde.

                    Ik snap niet dat jullie het belang van EC bij minerale voeding niet begrijpen en halsstarrig blijven verder gaan op de visie van een bio teelt. Daar is iemand die met een overvoeding zit niets mee.
                    Maar ik noteer dat jij geen betere oplossing voor handen hebt. Gewoon "niet spoelen."

                    Als je in bloei flushed zet zich dat wel recht met een bodemverbeteraar. Maarja, dat is ook al tot in de treure toe herhaald he.

                    Publiceert gij anders eens een artikel dat ge bij een overvoeding niet moet flushen en verder op de bladpuntjes moet gaan.
                    Last edited by Organisch; 8 October 2017, 17:58.

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Het probleem is dat als wij aap, noot, mies schrijven jij wim, zus, jet lijkt te lezen.

                      Even voor de duidelijkheid, bedoel jij met spoelen 3 x de inhoud van de inhoud van de pot aan water aan de plant geven of alleen water geven? Dit wordt vaak met elkaar verward, men spreekt dan van spoelen terwijl men alleen maar water zonder voeding geeft. Echt 'spoelen' of 'flushen' doe je aan het eind van de kweek als je je medium wilt hergebruiken om (tada! ) alle voeding en zouten uit je medium te spoelen, volgens mij spoel je alleen kokos echt schoon maar dat kan ik verkeerd hebben.

                    #55
                    Alsof ik nog nooit mineraal gekweekt heb. Welke overgrote meerderheid? Flushen is een aantal keer de inhoud van de pot in water erdoor halen. Dat doe je niet op aarde, ook niet bij een te hoge EC. Je geeft enkele dagen gewoon water en dat trekt wel bij. En daar zijn we weer met de magische enzymen die een compleet verzopen plant er weer door gaan helpen? Mischien kan je je bezig houden met je eigen beginnersvragen op te lossen als je dan toch zoveel kennis blijkt te hebben. Ik steun de motie van QNQ.


                    Negeer maar dat er ook in datzelfde artikel staat dat water een ec heeft van 0 en een ph van 7.

                    Comment


                    • Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      demi water ja. Kijkt, agreed to disagree. Ik ga u toch maar koppijn geven Ik ken van die EC nog niet veel, maar blijkbaar al wel meer dan de meeste hier aanwezig.
                      Ik moet misschien nog veel leren, maar ik leer het tenminste. Gij weet bijjgod ook niet wat er mis is bij die Super Skunk.

                    #56
                    Jij herhaalt in de treuren wat op de fles staat en als jij het fijn vindt prima.
                    Je wilt een schema maken met ec gegevens maar als je nu 14 weken bloei tijd heb en de andere 8 weken.
                    En je wilt je ec verhogen in welke stappen.
                    Voor ik zelf begon had ik ook vanalles bedacht hoe het in theorie moest maar praktijk is toch een ander verhaal.
                    Zo leer elke keer bij maar niet van een schema maar van te kijken naar planten.

                    Over eerlijk blijven waar slaat dat nou op.

                    Comment


                    • Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      Neen, ik herhaal niet wat er op de fles staat. Op welke fles lezen wij dit? Ik lees dat op websites die mij de theorie over de EC uitleggen

                      Deze discussie gaat over een overvoede plant !!! Ik heb DAGEN besteed om dit te begrijpen. Ik vat dan de theorie samen en bots op weerstand. Ik citeer later dan die websites die herhalen wat ik zeg. En dan nog blijven we halsstarrig koppig in het grote gelijk hangen. Ja hey, wie is het dan te wijten?
                      Dit gaat niet over de EC verhogen (dat heb ik misschien in het pH en EC topic gedaan?)

                      Mensen die mineraal voeden en met een overvoeding te maken krijgen dienen daar hun schema toch op aan te passen? Dan moet je dus de EC afdrijven en niet opdrijven.

                      Je kan toch best bijleren van je planten adhv bodemmonsters? Eerlijk Witpen?
                      De EC opvolgen kan je veel bijleren over je planten hoor. Zo kan je desnoods meer geven als ze dat aankunnen en dus meer oogst halen. Maar ik ben daar nog heel noobie in. Ik ga die evolutie wel op het forum in een eigen verslag samenvatten.

                    #57
                    Weet je zoek het allemaal maar lekker uit, jij weet tocht alles beter dan wie dan ook.
                    Laat je kennis maar een zien een kweekverslag.

                    Comment


                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Ik had je advies veel eerder op moeten volgen: negeren, want alle spraak valt op dove oren.

                    #58
                    Maar het gaat mij echt niet over beter weten. Ik wil dit oprecht begrijpen, maar ik kom bij mensen terecht die hun methode daartussen wringen en daardoor het belang van EC teniet doen.
                    Mensen die niet bio telen en met boosters werken dienen toch hun EC in de gaten te houden?
                    Ik ga ook lekker mijn ding doen en ervaring opdoen en dan zal ik wel wat tonen. Nu ben ik nog veel theorie aan het vergaren en aan het spelen met de praktijk. Voorlopig houden we het op safe
                    EC niet te hoog, maar we gaan zeker niet te laag eindigen.
                    Ik zal onderweg wel wat foto's delen, maar doe nou toch niet zo geprikkeld. Ik wou de hobby maar naar een volgende stap drijven door EC metingen te doen. Is het alsof ik iemand doodgedaan heb.

                    Comment


                      #59
                      Laten we ontopic blijven: de P+K voeding die stikstof blokkeert, geel blad tijdens de bloei.

                      Ik heb aangegeven wat de bron is, hoe het te voorkomen is. Welnu, dat was mijn doel.
                      Ik lees van iedereen hetzelfde terug: voorkomen is beter dan genezen. Ook dat heb ik geduid. Dat mensen van mening zijn dat geel blad er bij hoort, is hun ding. Dan hoeven ze in eerste instantie dit topic niet eens aan te doen. Gelijkgezinden, of mensen die zich wel storen aan geel blad, die hebben hier hun oorzaak.

                      Bijleren over de EC, pH, enzymen, supplementen en andere dingen, daar zijn andere topics voor. Die zijn daar, apart neergezet, met een reden.

                      Specifieke vragen, behalve die van Organisch en ik heb aangegeven waarom, beantwoord ik met alle plezier.
                      Keuvelen kan op de chat. Niet hier.


                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • Organisch
                        Organisch commented
                        Editing a comment
                        Ergo

                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Organisch heeft overigens in een PM zijn misvattingen toegegeven net voor zijn ban. Hij heeft ook vriendelijk gevraagd om hem nog eens bij te staan als hij ooit een topic opent. We zijn er samen uitgekomen dat het geen zin heeft om elkaar in de haren te vliegen. Ik heb nogmaals benadrukt dat we beiden(!) dan wel open en eerlijk moeten blijven communiceren en open staan voor nieuwe informatie. Diezelfde dag heeft hij een ban gekregen. Ik lees 't nu allemaal even terug, en ik zie dat mensen misschien wel een staartje aan het verhaal zouden willen weten. Bij deze dus. Om die PM te publiceren vind ik wat te ver gaan.

                      #60
                      Ipie doradeexplora BackYardPlant Ik heb mijn comment van dat andere topic hier bijgevoegd in de eerste post.

                      QnQ zou dit een sticky mogen worden? Jij hebt die macht toch?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • BackYardPlant
                        BackYardPlant commented
                        Editing a comment
                        Die moet ik even lezen als ik morgen overdag wat wakkerder ben.. Vind je het erg om me nog een keer een @ te geven zodat er een melding staat morgen?

                      • BackYardPlant
                        BackYardPlant commented
                        Editing a comment
                        laat maar, heb m wonder boven wonder zelf terug kunnen vinden

                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Aha! Zijn de kruitdampen gelukkig opgetrokken!!
                    Bezig...
                    X