Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gen 200 de groene revolutie
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Gen 200 de groene revolutie
Dat word wel ff aankloten want tot nu toe heeft geen 1 stek het overleefd maar we gaan aan het oefenen zometeen. Heb wat purple widows in de groei dus daar ff van proberen te stekken. Zodra de k1 amnee in het tentje klaar is gaat dit feestje beginnen want die ruimte zal als eerste beschikbaar worden.
Comment
-
Ik zal nooit iets kopen als er niet op staat wat er in zit.
Het barst van de producten die zijn samengesteld uit gewoon spul, maar dan met een geweldig lulverhaal en een zotte prijs er op.
Een leuk voorbeeld is Ecostyle Silinal (gewoon natron waterglas voor een belachelijke prijs)
Of de talloze "bio" insecticiden gemaakt van koolzaadolie of kalivetzuren (kalizeep) met wat uitvloeier.
Comment
-
Dat Gen200 bevat dus ortho/mono silicium zuur als belangrijkste bestanddeel. Dat moet toch goedkoper aan te komen zijn?
Of zelf maken uit heermoes planten?
Is het uberhaupt beter dan kaliwaterglas? Dat kost echt geen drol.
In Yara Actisil zit choline-gestabiliseerd ortho-siliciumzuur (ch-OSA). Dat spul is zo mogelijk nog duurder dan Gen200.
Comment
-
Ik snap alle drama omtrent dit product niet.
Het hele forum staat vol met positieve berichten over producten en vanaf dag 1 word stafford sen post afgekraakt tot de grond.
Ik moet zeggen dat de meeste tog erg krenterig wezen als ze dit duur vinden-----) 30 cent per week voor 10l voedingswater dat is al veel voor de meesten. Alles is zelf goedkoper te maken maar hier ontbreekt kennis en materiaal.
Stafford heeft gepost en bewezen dat het werkt.
Berry heeft een prachtverslag neergezet met gen200
En ik heb ook 6 gigantische mooie dames staan op gen200.
Net als stafford al zei wij blij hij blij.
Ik heb geen verder bewijs nodig dat staat voor me neus.
Greets
Comment
-
Kaliwaterglas wordt het meeste gebruikt als silicium bron.
Ortho verbindingen hebben wel wat voordelen, maar zijn erg duur.
Kaliwaterglas is erg basisch, dat heeft voor en nadelen.
Ik gebruik het als pH-, maar ook om extra P te kunnen geven in de vorm van fosforzuur.Vooral in de bloei fase werkt dat mooi.
De plant komt beter in bloei, is beter beschemd tegen aantastingen en hitte stress, en de koppen worden harder (stevige celwanden) en zwaarder door de extra Si en K opname.
Yara maakt mooi spul, b.v. SuperFK, een polyfosfaat met ook flink wat K. (dit gebruik ik dus ook)
Het grote voordeel van dit soort verbindingen is dat de P ook opneembaar blijft bij een hogere pH.
Comment
-
@psychedelic1988
Hoezo drama? HJM roept al jaren dat je silicium bij je planten moet gooien. Nou is er een veel duurder product dat hetzelfde doet. Dan is het toch niet zo raar dat mensen zich afvragen of dat oorspronkelijke goedkope product niet toch gewoon hetzelfde doet?
Ik zie ook helemaal nergens dat Stafford afgekraakt wordt. Laat staan "tot de grond". Alleen dat zijn OP als een reclameboodschap leest en dat je hetzelfde spul ook goedkoper kunt krijgen. Dat zijn gewoon terechte opmerkingen.
Hoeveel dames heb je gegroeid zonder gen200 en hoe zien die er uit?
Comment
-
In deze run 0,0 maar het is algemeen bekend dat ik geen topkweker ben en eigenlijk altijd wel wat problemen heb.
Deze staan stevig in de schoenen met dikke stammen van onder tot boven zo gezond als het maar zijn kan. Fanleaves van ong 20-25cm eigenlijk alles wat ik met me afgelopen 100 planten niet heb gehad. Het is meer dan siliciumzuur dus hoe je erbij komt dat het alleen dat is vraag ik me ook af?
Noemen jullie maar een product wat er volgens jullie het meest op lijkt dan ga ik ze naast elkaar neer zetten de volgende run
Comment
-
Psy. Ik ga totaal niet zeggen dat het geen goed product is.
Ook van staff zijn dame was ik onder de indruk en niks dan lof erover .
Ik heb via cookaapje ook eens met aapje geluisterd naar die gen.
Dan de verkoper zelf gecontacteerd met vond het net iets te duur.
Het is het silicium die ik wil, aar heb ik al genoeg over gehoord van hjm en qnq alsook de Yara super fk.
Alleen vond ik niet waar ik het moest kopen en toen vond ik die silica power van bac.
Ik had er nog nooit over gehoord en vind er heel weinig info over terug dus we zullen zien wat het doet
Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
-
http://www.deververije.nl/shop/kaliw...d_208.htmlYara Super FK gaat helaas per 25 ltr.
Ik heb al dat spul hier al eens voor kost prijs aangeboden, maar 3 reacties gekregen.
Dan is het voor mij al heel snel "Je verdient de God waar je voor bid"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HJM View PostKaliwaterglas wordt het meeste gebruikt als silicium bron.
Ortho verbindingen hebben wel wat voordelen, maar zijn erg duur.
Kaliwaterglas is erg basisch, dat heeft voor en nadelen.
Ik gebruik het als pH-, maar ook om extra P te kunnen geven in de vorm van fosforzuur.Vooral in de bloei fase werkt dat mooi.
De plant komt beter in bloei, is beter beschemd tegen aantastingen en hitte stress, en de koppen worden harder (stevige celwanden) en zwaarder door de extra Si en K opname.
Yara maakt mooi spul, b.v. SuperFK, een polyfosfaat met ook flink wat K. (dit gebruik ik dus ook)
Het grote voordeel van dit soort verbindingen is dat de P ook opneembaar blijft bij een hogere pH.
http://www.yara.nl/fertilizer/produc...zers/super_fk/
hjm je zit nu van alles reclame te maken, dat yara ben ik allang van op de hoogte en uit ervaring ook,
dat is al langer op de markt, leuk spul werkt aardig.
maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat yara niet verglijkbaar is met de gen,
en met de gen worden betere resultaten geboekt.
ik zal eens bewijs binnenkort droppen, van wat am binnen wiet.
hier ben ik zelfs 3 shops mee ingegaan, met als 1e reactie kom maar met alles.
als een shop al in de hemel is dat zegt en bewijst genoeg,
echter heb ik 3 eigenaren moeten kwetsen, gelukkig kon ik ze.
maar ik voelde me toch wel wat schuldig na hun toe, dat ik alle 3 de zakjes, van de 1 top bij 1 ieder 1 achter heb gelaten.
Comment
-
Oh die actie heb ik gemist, maar ik moet toegeven dat ik ook niet zo goed zou weten hoe het in te passen bij de rest van de voeding
Geldt ook voor die siliciumzuur dingen trouwens. Ik zag bij sommige voedingsschema's ook al silicium in de additieven. Dan moet je wellicht ook wel opletten dat je dingen niet teveel gaat toevoegen.
Comment
-
het is jammer, dat iets wat goed bedoeld is voor de mede mens,
zo door van alles en dittes en dattes word weerkaats.
helaas,iedereen roept maar wat rond,
maar dan zouw het volstaan om eens een bewijs te droppen,
theorie is leuk,praktijk is een ander verhaal.
verder ga ik niet de tijd hieraan voldoen,
thanx voor de mensen, die het eens zijn met me,en die een betere kweek resultaat behaalde,
ik ben blij dat het voor jullie vooruitgang gaf, en dat jullie tevreden zijn.
dat maakt me dag weer goed.
verder aan de overige mensen, vergeet niet dat we allemaal deze passie delen,
en dat we allemaal open staan om elkaar te helpen,
we kunnen nog zo goed zijn, maar we kunnen altijd wat bijleren,
en er zal altijd wel iemand weer de missende link hebben, om de volgende oogst weer nog beter te hebben dan de vorige.
het is ook geen wedstrijd, of strijd vergeet dat niet.
we zijn hier allemaal om elkaar te helpen, en voor elkaar iets te kunnen betekenen.
verder wens ik iedereen al fijne feestdagen en een gelukkig niewjaar, met een mooi kweekseizoen
Comment
-
Ik wordt hier zo moe van. Discussies zijn leuk, maar dan alleen als iedereen het 100% met jou eens is en je overdadig bedankt voor je oneindige en onbetwistbare wijsheden?
Het is wel grappig dat je zegt dat we allemaal wat kunnen bijleren, maar als echte ervaren rotten als HJM en QnQ wat zeggen dan moeten we dat maar negeren. Laat staan dat een willekeurige "pleb" zo maar zijn mond open doet. Het idee alleen al zeg!
Je roept zelf ook maar wat, want niemand heeft ooit beweerd dat Yara FK hetzelfde doet als dat gen spul. Er zit geen spat silicium in. Kaliwaterglas daarentegen ...
Maar drop gerust wat bewijs. Je hebt dus naast gen200 ook Yara Super FK en Ecostyle Vital geprobeerd. Kaliwaterglas ook? Yara Actisil ook (die zeggen dat hun ch-OSA beter is dan OSA zoals in gen200 zit)? Hoeveel planten met ieder? Controle groep erbij? En dan niet een enkel zaad plantje in het zonlicht en de andere zaad plant in de schaduw zoals in je foto's. Sowieso al geen zaad planten natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
Of was het bewijs dat je je "hele oogst" bij coffeeshops kon verkopen?
Heb je nu planten staan overigens?
Comment

Comment