Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Vraag(je),


    ik ben totaal beginnend en zoek dus nog enorm veel info op...
    Klopt het dat de batmix een npk heeft van (3 - 15 - 4) ?
    En ik dacht gelezen te
    hebben dat je in de groei toch vooral stikstof nodig hebt.
    Momenteel staan ze in een zaai&stek grond maar het word tijd dat ze verpot worden..
    Zou het dan niet beter zijn ze na 2 weken eerst te verpotten in een andere grond (met meer N) en vervolgens te verpotten in batmix eens ze in bloei gaan?
    (ik heb momenteel niet het budget om alle voorgestelde productjes in huis te halen, men setup enzo is voorlopig voldoende geweest )

    Ik weet dat het eenvoudiger is om alles te volgen en alle productjes te gebruiken, maar ik kan er niet superveel aan uitgeven (setup heeft me al aardig gekost)
    Maar wat zou je aanraden? na 2 weken in de batmix of een andere grond met meer N ?
    _________
    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
    2e kweek: (fem?) 6x WW

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Je kunt ze bijvoorbeeld de eerste 2 weken op lightmix zetten en dan in de batmix.
      Maar algabloom en greensensation zal je toch nodig hebben.
      Vita race, powerroots, sugarroyal zou je nog weg kunnen laten maar wel opletten dat je dan op tijd gaat voeden anders gaat het in eens erg hard met het blad.

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Vraag(je),


        ik ben totaal beginnend en zoek dus nog enorm veel info op...
        Klopt het dat de batmix een npk heeft van (3 - 15 - 4) ?
        En ik dacht gelezen te
        hebben dat je in de groei toch vooral stikstof nodig hebt.
        Momenteel staan ze in een zaai&stek grond maar het word tijd dat ze verpot worden..
        Zou het dan niet beter zijn ze na 2 weken eerst te verpotten in een andere grond (met meer N) en vervolgens te verpotten in batmix eens ze in bloei gaan?
        (ik heb momenteel niet het budget om alle voorgestelde productjes in huis te halen, men setup enzo is voorlopig voldoende geweest )

        Ik weet dat het eenvoudiger is om alles te volgen en alle productjes te gebruiken, maar ik kan er niet superveel aan uitgeven (setup heeft me al aardig gekost)
        Maar wat zou je aanraden? na 2 weken in de batmix of een andere grond met meer N ?
        _________
        1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
        2e kweek: (fem?) 6x WW

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Wat is er niet duidelijk aan mijn antwoord?

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Nog mensen dat problemen hebben met de complete Alga lijn?
            Ikzelf, en nog kennissen hebben steeds bij de 3-4e week in de bloei stikstof of ander tekort...
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Dat is de overgang opdat de voeding uit de pot is.Raad je aan om in de 2de week bloei 1,5ml bloom mee te geven en op de bladpunten te letten.Bij een klein lichtpuntje ga je 2 dagen water geven.Daarna geef je weer 1,5 ml per liter.Vanaf week 3 ga je naar de 2 ml Algabloom.Geef de volgende dag altijd alleen water.
              Zal een ander topic gaan maken over gebruik van Plagron met mijn voedingschema voor indica's en met alle voeding en hoe te gebruiken.

              Zal dit weekend het topic aan maken.

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                hallo fijn forum hier;;;ik ga ook mijn eerste kweek opzetten en heb de zaden superlemonhaze gisteren ontkiemd in een potje gedaan met stekgrond;;ik had gedacht eenmaal de wortels erdoor schieten ze over te plaatsen naar 11L potten met royalmix van plagron die ik reeds gehaald heb ---nu zit ik met het volgende probleem..op de zak van d plagron royal mix staat dat ik 6 weken geen voeding mag bijvoegen???maar moet ik deze grond ook spoelen als ik plantje overpot? en mijn schema is tot 11 weken van wanneer mag ik dan d voeding geven ?als er staat 6 weken geen voeding te geven ???ik heb de plagron growbox 100%terra genomen met terra bloom terra grow plagron roots plagron enzymes en green sensations hopelijk kan hier iemand mij helpen alvast vriendelijk bedankt

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Allereerst welkom sorensens.
                  Ivm je vragen.
                  Je begint met het omruilen van de Plagronbox.
                  Royalmix is voor de Naturallijn.
                  De grond spoel je idd uit en laat je uitlekken.
                  Als ik haast hebt dan leg ik de grond even uit en woel deze lichtje zo nu en dan om totdat ze niet meer te nat is maar lichvochtig.
                  Dan doe je deze in je pot en plant het plantje in het midden.
                  Lees dat je stekgrond hebt.
                  Maak een kuiltje in het midden tot de helft van de pot en mix 1 op 1 de royalmix met potgrond.
                  Als het jonge plantje is gezet geef je er direct rond om heen 50ml water.
                  Nu ga je idd 6 weken alleen water geven.
                  Vanaf week 5 let je op de plant.
                  Ze moet nu lekker groen zijn.
                  Dus wanneer je verkleuring in het onderste bladerdek begint te zien dan begin je met voeden.
                  Bij het soortje waar jij mee kweekt.
                  Begin je met 1ml per liter water en voer je elke week 0,5ml op per liter water.
                  Totdat je op 2,5ml zit.
                  3 weken voor je gaat spoelen bouw je af met de bloom 0,5 per liter.
                  De greensensation blijf je vanaf week 6 echte bloei geven tot het spoelen.
                  Voeding geef je als volgt.
                  Dag1 voeden dag 2 water dag3 voeden dag4 water etc.
                  Hou als je bezig bent met voeden je bladpunten in de gaten.
                  Als de verbranding laten zien geef je 2 dagen water.
                  Als je een verslag aan maak dan kom ik wel regelmatig even langs hoppen.
                  Succes!

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    BESTE...bedankt voor de snelle reactie en moet me al drkt exuzeren ik heb de naturalijn boxnu had ik de ontkiemde zaadjes gisteren al om 8 in stekgrond geplaatst...wanneer raad jij me aan ze dan in 11potten te plaatsen?en moet ik de grond alsnog spoelen als ik ze ga overplaatsen dacht hier nog te wachten tot ik de wortels zie aan de onderkant van het stekpotje?alvast bedankt ga zien voor een forum te openen en alle hukp is welkom grt

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Weet niet hoe groot je stekpotje is.
                      Maar als je worteltjes ziet zet je ze over.
                      Als het indicas zijn kan het ook met een beetje stekaarde mengen met de allmix.
                      Zie je topic wel verschijnen.
                      Succes.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        beste mway...te gek hoe je hier iedereen helpt echt wel...ik ben wijzer geworden met dit forum te lezen ik heb dus zoals je weet mijn zaden in stekgrond zitten..nu heb je mij aangeraden(wat ik ook doen ga)de roayalmix door te spoelen met 1Lwater per l pot he...nu vroeg ik mij af gaat deze grond niet te nat zijn ?of stel je voor de grond twee dagen op voorhand te spoelen ze dan om te potten en direkt 50ml water geven?
                        dit is het enige waar ik aan twijfel de rest van mijn vragen waren er al heel veel beantwoord in deze prachtige forum alvats erg bedankt weeral en hopelijk tot snel grtzzz

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Sorensens als je de potten gespoeld hebt en de grond is vochtig dus niet nat.''neem een handje grond en maak een vuist als deze druppels afgeeft die eruit lopen is de grond nog te nat''.
                          Als de grond dit niet doet en nog vochtig is hoef je ook geen 50ml water te geven en zal er vootlopig genoeg in de pot zitten.Voel hoe zwaar je potten op dat moment zijn en als ze lichter worden ga je beginnen met water geven langs de randen van de pot.

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            weeral eens erg bednkt mway!!!kan je me hierbij ook raad geven de zaailingen zitten nu bijna een week in potje van 10x10 zowizo wil ik nog een dikke week eer ze om te potten naar mijn 11Lpotten op de op u uitgelegde manier uiteraard maar nu is de stekkegrond goed gezakt en vroeg ik me af of ik hierbij stekkengrond mag bijvullen tot de bovenkant terug?geen problemen met stamrot naderhand of raad je me aan om ze bij te vullen of raad je mij AF om dit te doen vriendelijk bedankt groeten soren

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Zou beginnen met overpotten zodra de wortels zich onder hebben laten zien en dan tot de lobblaadjes in de aarde.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                vanwar ben jij ergens mway?geen zin om ens af te spreken met een dikke pief en dan kan ik papier en pen meenemen event met een kleine vergoeding en lekker alles opschrijven hoe waar en wat ik moet letten ikzelf woon in belgie bilzen groete

                                Comment

                                Bezig...
                                X