Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Ik zie ook nergens welke voeding je gebruikt? Enkel bio heeft dat bodemleven nodig, de terra lijn niet. Dus onafhankelijk van de grond zuur je sowieso af met de terra lijn.
    Of er wel of niet bodemleven in zit herken je aan de labels op de aarde. Rood niet, groen en paars wel. Komt overeen met bio of mineraal.

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Gezien we over Batmix praten is afzuren zowieso geen optie want dat gaat je niet helpen ook met de terralijn niet.
      Dus mocht ie de terralijn hebben en nog niet aangebroken moet ie het ruilen voor de natural of alle aarde eruit en op de growmix verder.
      Ik zou voor optie 1 gaan

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Ik zou ook voor optie 1 gaan bio is het beste

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Mannen kijk even op koning tak daar staat alle data
          op even "intro en gelijk een vraag"
          dank
          K tak

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Terra lijn. Afzuren dus. Ongeacht welke grond je gebruikt. Terra lijn wordt opgenomen door middel van de juiste ph. Heeft met bodemleven niks te zien. Zit in light mix ook niet. Dus het enige verschil is dat je dat uit de batmix kapot maakt door af te zuren. Maar dat heeft minerale voeding niet nodig.

            Je zuurt trouwens automatisch af door die terra lijn te gebruiken want die ph daarvan is zodanig negatief dat het het voedingswater voldoende naar beneden haalt. Dus om het dan toe te voegen om vervolgens weer kapot te maken is geldverspilling.

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Ongeacht welke grond?
              Dus jij wil zeggen dat als je Batmix hebt je met de terralijn dan gewoon kan afzuren?
              Als je een goede oogst wil en geen schrale zou ik me gewoon aan 1 lijn houden.
              En er geen 2 door elkaar gooien.
              Zal ik hier maar gewoon de mensen hun vragen blijven beantwoorden.

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Je mengt zelf lightmix met batmix, dus dan haal je ook twee lijnen door elkaar. Beetje tegenstrijdig maar bon.

                Alga lijn op lightmix werkt niet, terra lijn op batmix wel. Ik wil het gerust gaan copy pasten van fora waar mensen van plagron dit zo gepost hebben...

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Waarom zou je dure grond gaan kopen dan?
                  En dat ik lightmix opmeng met stekaarde bedoel je.Dat is door het lange watergeven allang en breed vertrokken.
                  Maar ook dat hoef in feite niet als je de lightmix in ruil voor promix.
                  Ģezien ik nu heel makkelijk aan alle soorten aarde van Plagron kan komen gaan we dat voortaan gebruiken omdat dat nog beter aansluit.
                  En die mensen waar jij het over hebt kweken zeker al jaren moet je dat een beginner aan doen 1 foutje en je hang weg 4 maanden.

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Het gros van mijn klanten zitten op batmix met de terra lijn en hoor daar geen klachten over.

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Zo heb je het mij in 2008 ook aangeraden

                      Waarom dan batmix? Omdat ik overpot naar batmix en lang voorgroei. Ik hoef ze dan de eerste 4 weken niks van voeding te geven, enkel water. Regenwater of kraanwater maakt geen verschil. Pas als ze voeding nodig hebben kan je toevoegen. Of je dat nu met de alga lijn of de terra lijn doet maakt niet uit. Maar de terra lijn is bio mineraal en wordt opgenomen bij een ph rond de 6.
                      Bij de alga lijn wordt voeding opgenomen door de werking van het bodemleven. Daarom zuur je daar niet af, omdat het afzuren dat bodemleven verstoort. Maar aangezien je dat met de terra lijn niet nodig hebt boeit dat niet.

                      Ik zou eerder zeggen dat bio kweken moeilijker is want de voeding kan veel gemakkelijker gaan ophopen zonder dat je het door hebt. Afzuren en een ph meter aflezen kan iedereen.

                      En neen, ik zag je ergens light en batmix mengen. Vroeg nog waarom, exact om die reden.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Ik weet dat biokweken moeilijker is daarom doe ik het ook.
                        Maar gezien jullie het beter weten dan Plagron hou ik de Plagron wijze van werken aan.
                        En die geef ik hier ook weer bij het beantwoorden van de vragen.
                        Dus hou nu maar op met je eigen geneuzel en.maak daar een eigen topic voor dan.
                        Zal Plagron de sponsor van hier ook wel weten te waarderen of mis je me zo?

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Ik haal mijn info letterlijk van de site van plagron. Kom anders nog wat hoger van den toren blazen.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          Gezien we over Batmix praten is afzuren zowieso geen optie want dat gaat je niet helpen ook met de terralijn niet.
                          Dus mocht ie de terralijn hebben en nog niet aangebroken moet ie het ruilen voor de natural of alle aarde eruit en op de growmix verder.
                          Ik zou voor optie 1 gaan
                          En dat zijn dus nonsens. Je kan perfect de terra lijn gebruiken op batmix. Gewoon afzuren en klaar.
                          Omgekeerd kan je ook alga bloom gebruiken op lightmix als je der het bodemleven zelf bij aan toevoegt. Aflezen van de site kan ik ook. Dat ze zeggen dat je dezelfde lijn moet aanhouden. Hoelang bestaat batmix al en hoelang brengen ze die alga reeks al uit???

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Beowulf wat staat op de site en wijsneus ben je zelf gup.
                            Want zeg nu zelf wanneer heb jij in dit topic een poot uitgestoken.
                            Met je hoog van de toren blazen.
                            Je bent gewoon een zieke stalker meer niet en mocht je nog meer te zweren hebben stuur een pm.
                            Ik help hier de mensen al meer als een jaar vlek misschien zelfs wel langer en jou nooit gezien stalker.
                            En ik hoef niets van de site te lezen weet zelf wel waar mee ik werk.
                            En bio moeilijk zegt toch genoeg dat ze bij jou voor biovragen niet hoeven te zijn.
                            En nee ik hou geen hele technische verhalen die zoekt men hier niet maar gewoon simpele duidelijke antwoorden.
                            Voor sommige is het al moeilijk genoeg.
                            Zelfs voor jou althans biokweken
                            Last edited by MWay; 14 February 2016, 22:42.

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              2 honden vechten om een bot
                              de 3 e zijn wiet smaakt rot
                              tak

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Heren,
                              het is me duidelijk
                              ik heb een fout gemaakt
                              er zijn verschillende batmixen. Rood en groen
                              en de daarbijbehorende growbox
                              ik heb de groene batmix en de rode growbox
                              hoe nu verder
                              kort en bondig
                              en niet kibbelen anders is het alleen maar verwarrender
                              dank veeeeeeeel dank voor tijd en uitleg
                              een nederige tak

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Tsja je kunt wel weer zien wat je in de kuip hebt, de arrogantie(Zal ik hier maar gewoon de mensen hun vragen blijven beantwoorden#591) straalt ervan af.
                                Een verrassing voor je MWay dit is NIET jouw topic, iedereen mag zich hierin mengen en met zijn ervaringen komen ondanks dat je hier al een bepaalde tijd Ciaze vrijwillig denkt te vervangen moet je niet het idee hebben alwetend te zijn.

                                Comment

                                Bezig...
                                X