Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuring water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    eigenlijk is het dus het beste om een regenton te kopen?

    groet

    Comment


      #17
      is regenwater dan altijd contant in z'n ph? Moet je daar dan ook niet bij meten en zo nodig een beetje aanpassen?

      Comment


        #18
        Hier is het ook van het zelfde, ook bij regenwater is meten weten.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #19
          zaleg by te hoge ph gewoon wat cola geve

          Comment


            #20
            Re: Afzuring water

            Gouden tip voor mensen waar het water een veel te hoge ph heeft , gewoon een zakje groene tee bijvoegen . de gallotannine (looizuur) in de groene thee zorgt dat de ph waarde zakt tot 6.0 exact. Mijn plant was bijna doodgegaan doordat mijn water dat ik gaf een waarde van 7.4 had waardoor mijn plant nauwelijks voedingsstoffen opnam. Ik weet niet meer wie, maar een goede samaritaan op dit forum gaf me die tip en het heeft wonderen gedaan

            grtz thelos

            Comment


              #21
              Re: Afzuring water

              Hey thelos, dit komt net goed van pas, want als ik met ph- bezig ben ik soms wel een half uur bezig. Soms heb ik de tijd er niet voor, maar met deze idee is het zo gedaan. nog een vraagje, hoeveel theezakjes gebruik je per L?

              Smoke ze:splif:

              Comment


                #22
                Re: Afzuring water

                eentje op twee liter ongeveer. Lijkt misschien weinig maar als je het ff laat staan dan is mijn hele gieter een theekan

                grtz thelos

                Comment


                  #23
                  Re: Afzuring water

                  Na aanschaf van ph-metertje bleek de ph een beetje te hoog te zijn, ik heb dus ook groene thee gebruikt van de week.
                  Met een cranberry-smaakje dan, als je niks anders hebt...
                  Monty gebruikt ook groene thee meende ik mij te herinneren van de chat.
                  Mijn ph schommelt nu rond de 6, werkt dus perfect.

                  vale.

                  Comment


                    #24
                    Re: Afzuring water

                    Regenwater heeft een ph tussen de 4 en 5. Bij kraanwater is de ph ongeveer 8. Dus als je regen- en kraanwater in gelijke delen mengt zal de ph in de buurt van 6 liggen. Overigens bevat niet alleen regenwater veel ongebonden waterstof ionen, maar ook de buitenlucht. Immers bij condensatie vormen watermoleculen te zamen met bijvoorbeeld zwavel en kooldioxyde zure regendruppels. Zuur is overigens geen zelfstandige stof maar een aan waterstof gebonden chemische energie.
                    Verzuring (van het milieu) treedt enerzijds op door zure regen, de zogenaamde natte depositie en anderzijds door droge zure lucht, de zogenaamde droge depositie.


                    Xtreme
                    Last edited by Xtreme; 31 August 2009, 12:44.

                    Comment


                      #25
                      Re: Afzuring water

                      wat ook wel eens wil helpen is een goedde zoektocht naar de verhoudingen in de hoogtes van de PH maar net zo belangrijk de EC waarden!!!! aangezien de PH en EC van elke plant in elk stadium van de groei/bloei verschilt met vrijwel elke andere plant en je er dus ook eigenlijkdagelijks zou moeten controleren.

                      REGENWATER: Behalve dat regen water nog steeds het betere water boven kraanwater is. MAAR LET OP: ziektes kun je makkelijker je kast binnen halen netzoals stoffen die de plant niet nodig heeft. daar tegenover staat dat regenwater veel meer CO2 bevat dan kraanwater en nog veel meer andere stoffen die de ontwikkeling van de plant stimuleren zonder dat je ze toebvoegen moet cheers

                      Comment


                        #26
                        Re: Afzuring water

                        Hallo,

                        Heb hier een paar topics terug gelezen ivm groene thee om een goede ph waarde te verkrijgen, nu m'n vraag is kan het geen kwaad om dit bij uw planten te gieten deze thee extracten. Heb m'n eerste binnekweek opgestart vanaf zaailingen deze week, en deze doen het zeer goed en gaan volgende week in m'n DR100.

                        Grts

                        Comment


                          #27
                          Re: Afzuring water

                          was miss een ook weer zo'n domme vraag maar zal er dan maar vanuit gaan dat dit geen probleem geeft voor de plant zelf dan.

                          Comment


                            #28
                            Re: Afzuring water

                            hey
                            dus als ik alles goe begrijp moet mijn medium rond de 6.5 a 7 liggen en dan mijn water tussen de 5.5 en 6 houden
                            grtj benhaze

                            Comment


                              #29
                              Re: Afzuring water

                              Oorspronkelijk geplaatst door rookie View Post
                              Bij ons is het kraanwater standaard tussen de 4.5 en 5.
                              Hoe is het bij jullie?
                              amai hier7,8 soms tegen de 8
                              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                              Comment


                                #30
                                Re: Afzuring water

                                om eens terug te komen op deze topic,wat als ja nou teveel ph- gebruikt hebt?
                                kan het dan geen kwaad dat je planten aangetast worden door het zuur als je je water terug naar ph+ trekt???

                                Comment

                                Bezig...
                                X