Afzuring water
Collapse
X
-
Re: Afzuring water
deze ga ik testen! heb je ook een idee hoeveel water je met 1 zakje omlaag krijgt? een ouwe pe naast mijn moeders huis deed soms ook gewone huisthee in zijn water en zij me toen "dadde, da's nog bitje goed voej tomaten wi!" maar kwist niet dat het de ph veranderde...Gouden tip voor mensen waar het water een veel te hoge ph heeft , gewoon een zakje groene tee bijvoegen . de gallotannine (looizuur) in de groene thee zorgt dat de ph waarde zakt tot 6.0 exact. Mijn plant was bijna doodgegaan doordat mijn water dat ik gaf een waarde van 7.4 had waardoor mijn plant nauwelijks voedingsstoffen opnam. Ik weet niet meer wie, maar een goede samaritaan op dit forum gaf me die tip en het heeft wonderen gedaan
grtz thelos1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....
Comment
-
let wel op dat groene thee mega veel antioxidanten bevat en bepaalde mineralen afbreekt in je voedings water.
af en toe las ik kan geen kwaad maar bij dagelijks zullen ook bij groene thee de wortel kleppen van de plant een blokkade geven en niks meer opnemen
GOOGLE IS YOUR FRIEND BTW
soms moet je jezelf ook niet gek maken en rekening houden met wiet een onkruid is net als brandnetels en al chop je takken ervan af ze blijben terug komen, het zij met enige vertraging
remember onkruid vergaat niet (das een spreekwoord)
BTW brandnetels is fam. (ver) van de shit die wij so much likensigpic
LED there be lightComment
-
brandnetels en cannabis hebben niets van familiebanden, dit is een fabeltje omdat ze er een beetje op lijken en ook zuurminde planten zijn. de tot nu toe dichtste familie van cannabis die we kennen is hop... (hennep niet meegerekend)1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....
Comment
-
Fabeltje
vroeger plaatste men het wel in de familie van de brandnetels, later bij de moerbeifamilie en nog later pas bij Hop ..
Comment
-
sigpic
-
zo wie zo Plagron dingen zijn T O P zo wie zo hun pH dingen maar ook hun voeding en bij mest zooi is top !
Ik ben nu een bio Bizz man maar volg bijna elk verslag op forums en ik zeg Plagron niks mis mee.
En hebben hun zaken echt voor elkaar kwa kennis en kwa how to.sigpic
-
-
Als ik nog verder moet afzuren met een groot gedeelte regenwater en voeding
dan gebruik ik gewoon de ph- van een tuincentrum, het spul dat ze
gebruiken voor in vijvers met vissen en planten!
Paar druppeltjes erin en klaar!
Kost maar een paar euro en goed voor duizenden liters water!
Misschien is dat wel mijn geheime wapen!Comment
-
Ik zuur altijd af met Plagron PH-1, met een pipet meestal 1 a 2 druppels nodig.
en dat werkt echt goed (wel met een Adwa ph100 meter) ook gebruik ik alles van Bio bizz wat al wat zuur is van ze eigen.
Dus afzuren is hier simpel ondanks in Rotterdam het kraan water 8,3 / 8,5 is.sigpic

Comment