Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuring water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Afzuring water

    Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
    BTW ik zie veel jankie jankie mensen en hun bio Wiet en shit hier en 1 met de natuur.
    Wat domme zin
    God was never on your side..

    Comment


      #62
      Re: Afzuring water

      Beste mensen Citroenzuur en afzuren ermee is een aanslag op je kalkbuffer en mineralen in het water (google it)

      Oook als je met citroenzuur je ph verlaagd en je water bewaard meet het na 2 uur nog maar is = gewoon weer hoger aan het worden

      haal gewoon Ph- van plagron of gebruik anders regenwater in combi met kraanwater

      BTW ik zie veel jankie jankie mensen en hun bio Wiet en shit hier en 1 met de natuur.

      van plagron ph- gebruik je hooguit, met pipetje doseren een drupje of 2 drie op een liter
      als je de laatste cyclus van je dames goed spoelt (laatste week) dan merk je niks van PH- na het drogen en roken of olie maken enz enz

      iedereen doet alsof BOI the shit is ineens maar wat denk je dat je vreet in je eten aan E nr's
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #63
        Re: Afzuring water

        sorry jongens IK LIET ME GAAN

        mijn Xcuus
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #64
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #65
            Re: Afzuring water

            Ik weet het we hadden is zo zak in de schuur staan met mest stof die nog halfvol zat.
            Ondanks we er een extra vuiniszak om heen hadden gedaan kwam ik na een week in de schuur en ging ik haast over me nek.
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #66
              Re: Afzuring water

              Welke Plagron pH- bedoel je dan, het fosforzuur, of de Lemonkick, het citroensap ?
              Het is beide net zo slecht.
              Als je toch 1 fles wil halen, gebruik dan pH- groei. (of liever nog KNO3 maar dat verkoopt de growshop niet denk ik)
              pH- groei is salpeterzuur (HNO3), er zit dus een stikstofdingetje in.
              Handig omdat een stikstoftekort nogal eens voorkomt aan het eind.

              e- nummers
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #67
                Re: Afzuring water

                Ik gebruik het Ph-1 van plagron die paarse fles en ik denk dat dat fosforzuur is.

                het kraan water is hier haast 8,5 in R'dam en dat gaat ik der niet geven dus dan maar afzuren met ph-

                Ik geloof niet in helemaal biologisch want dan zou je ze niks als water moeten geven en ook geen root juice of top boost of pk

                ik heb op USA sites onderzoeken gezien die aantonen dat als je laatste week of anderhalve week spoelt met alleen water er heel weinig achterblijft (is aangetoond)

                Ik vind dat soort dingen altijd geweldig om te lezen en uit te zoeken vandaar ik zei dat Biologisch en helemaal is een beetje flauwekul (ik had dat wat netter kunnen zeggen in bovenstaande post)
                en heb daar ook als een volwassen iemand me oprechte xcuus voor aangeboden.

                dit is ook de reden waarom ik gewoon water afzuur met plagron en der Bio Bizz heaven geef en straks ook Bio bizz bloom en Bio bizz topbooster

                BTW dat e nr's niet alles slecht is snap ik , maar zoek is het e nr op wat in sambal zit om het langer goed te houden als voorbeeld

                das echt de grootste zooi (of te wel veel e nr's zijn schadelijk en eet en drink je dagelijks)

                vandaar ik me niet druk maak om een flesje ph-1 of een booster! ik weet wat een mens dagelijks binnen krijg aan zooi dmv van gewoon je eten

                lijstje

                Kleurstoffen

                Kleurstoffen kunnen ook vallen onder E-nummers en worden verwerkt in veel voedingsmiddelen. Ook hierbij geldt dat als men er teveel van binnen krijgt, het vervelende tot schadelijke gevolgen kan hebben.
                Sommige E-nummers zijn zelfs in bepaalde landen verboden maar in Nederland wel toegestaan!
                Dit geldt voor E-102, E-123, E-131 en E-154.

                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #68
                  Re: Afzuring water

                  E 202 zit in de sambal die je koopt. Kaliumsorbaat.
                  Da's inderdaad niet zo goed voor je, als je bijv. 60 kilo weegt, en je zou dan anderhalve kilo kaliumsorbaat gaan innemen.
                  Gelukkig, als je pepers kweekt kun je heel makkelijk zelf sambal maken, mbv azijnzuur.

                  Nja, ik wilde het eigenlijk niet over e-nummers hebben, maar ik heb er nog eentje uitgespit uit dat lijstje: E-180
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #69
                    Re: Afzuring water

                    QNQ allereerst voel me niet aangevallen en ik had ook niet de intensie omdat terug te doen.

                    Dit soort post zoals jij doet (onderbouwen) vind ik heerlijk om te lezen (dus no hard feelings from me)

                    de reden dat ik me zo in e nr's hebt verdiept is omdat ik PDS aan me darmen heb en als ik iets verkeerds eet of er te veel van dan lig ik in de nacht echt kronkelend over de vloer van de pijn.


                    Het afzuren en je grondleven JA daar ga ik helemaal in mee met je en als je afzuren doet dan zal je op een gegeven moment iets aan moeten toevoegen om dit weer in evenwicht te krijgen.
                    Dit ben ik met je eens en is ook in vele artikelen al eens beschreven.

                    Kortom ik zuur me water af op 6.0 of 6.1 en ik geef bloei en top booster , ik vind dat biologisch en de hype erbij echt iets van YUP OKEE!

                    En dat van die sambal ! als laatste ik woon in een multiwijk hier in R'dam en ken het zeer goed vinden met een suri fam. op de hoek hier
                    waarvan ik altijd een jampot vol zelfgemaakte sambal krijg en waarvan ik geen darmen gerommel heb!
                    je kan het alleen geen jaren goed houden en het moet in de koelkast bewaard worden.

                    Maar goede aanvulling QNQ (ik begin je steeds meer te mogen met je kennis en onderbouwings dingen) KENNIS IS MACHT
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #70
                      Re: Afzuring water

                      ondertussen hier afgestapt van salpeter- en fosforzuur
                      regenwater met of zonder kraantjeswater en dan ph beetje verlagen met enzymen of aminozuren
                      kraantjeswater in container voor een dag om de chloor te laten verdampen
                      wel geen gebruik meer van minerale voeding hier dus geen echte noodzaak meer om af te zuren
                      heb weleens appelazijn gebruikt als ph verlager maar zal bij langdurig gebruik ook net zoals citroenzuur een aanslag op je kalkbuffer zijn

                      laatst plagron bloei gekregen : mijn neus merkt geen verschil op tussen dat middel en melasse, zal wsl verdunde melasse zijn met een lichte stikstofbron erbij, wat maken die toch makkelijk geld.

                      Comment


                        #71
                        Re: Afzuring water

                        Het is overigens ook niet zo dat zuren een aanslag zijn op je bodemleven. Schimmels groeien het beste bij een pH van 4,5 of zelfs nog minder. Bacterien daarentegen gaan juist het hardst als de pH hoog is (boven de 8).

                        Voor de juiste balans heb je voor je bodemleven ook een pH van rond de 6 nodig. Net zoals voor de planten zelf dus.

                        Als je dan kraanwater met een pH van 8 giet dan verstoor je daarmee mogelijk juist het bodemleven.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #72
                          Re: Afzuring water

                          Kraan water hier is 8,5 wat door Evides op hun site ook aangeven word, en ik door middel van een Adwa 100 ph meter ook echt meet in me tap water.

                          Dit kan je gewoon niet geven aan een dame dan weet je gewoon en is ook bewezen dan slaan der wortel klepjes dicht en nemen ze niks op van water of voedingstoffen , gewoon kwa bescherming

                          ja ik weet het ben een vervelend ventje kwa info maar onderzoek altijd alles kwa hobby tot op het stront vervelende.

                          Tuurlijk snap ik dat regen water het beste is en mega goed aan ph , maar ik heb die kans niet met de buren waar ik naast woon want zodra ik de schuifpui al open schuif staan ze al voor de ramen (wat gaat tie doen wat hebt tie wat doet tie ?)

                          is echt zwaar iri ander s had ik al jaren geleden een buiten kweek gestart (maar is hier niet te doen) woon naats het nieuwsblad en aan de andere kant het AD PFFFFFFFFFFFFFFFFFF

                          anyhow ik geef gewoon ph-1 en gewoon bloei en top voeding

                          laatste week of 2 weken spoel ik met alleen water en laatste 2 dagen met ijskoud water en 2 dagen donker.Om ze laten denken het einde nadert nu ff nog snel me best doen.

                          Ik wil niemand kwetsen zoals mensen wel is van me denken maar ik denk gewoon iedereen heeft ze eigen kweek methode inmiddels.
                          Ik gfeloof niet in 100% bio gedoe en je zal altijd wel iets van moet helpen kwa groei of kwa PK 13-14 : gewoon omdat je ander geen goeie oogst hebt.

                          en nogmaals niet lullig bedoeld naar anderen die dat wel geloven ! ik heb geleerd van alle verslagen geef gewoon minimaal voeding en overdrijf niet en zorg dat je aan het einde goed spoelen of flushen doet.


                          en zuur je water serieus af met be-hulp van een goede meter die geijkt is.


                          maar zoals ik al zei ieder ze manier


                          en nogmaals viel ff uit de toon en nogmaals sorry daarvoor maar respect voor iedereen.



                          GOED WEEKEND AAN ALLE
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #73
                            Re: Afzuring water

                            Dat is anders wat Plagron wel aanraadt van te doen. Niet afzuren. Maar ergens klopt er iets niet want buiten heb je ook een massa aan bodemleven (wormen etc) en die gaan ook niet dood van wat regen. En regen heeft doorgaans een ph van rond de 6,2. Dus ja. Ik zou het kunnen testen door volgende winter men alga bloom te gebruiken op regenwater ipv kraanwater.

                            Comment


                              #74
                              Re: Afzuring water

                              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Dat is anders wat Plagron wel aanraadt van te doen. Niet afzuren. Maar ergens klopt er iets niet want buiten heb je ook een massa aan bodemleven (wormen etc) en die gaan ook niet dood van wat regen. En regen heeft doorgaans een ph van rond de 6,2. Dus ja. Ik zou het kunnen testen door volgende winter men alga bloom te gebruiken op regenwater ipv kraanwater.
                              testen met een goed verslag (altijd welkom bij mij)

                              ik zeg doen !

                              want je bent nooit te oud om te leren en nieuwe tricks aan ter leren

                              +1 Beo
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                #75
                                Re: Afzuring water

                                Normaal gesproken hoef je ook niet aan te zuren. Althans het verschil in opbrengst/kwaliteit zal marginaal zijn. Alleen bij kraanwater met een hoge pH lijkt me het toch wel iets om te overwegen. Zeker in de groei fase. In de goei verzuren de planten zelf de grond niet en dan kan de pH flink oplopen. Zeker als je er dan ook nog water met een heel hoge pH bij gooit. Als je dan weken lang voor groeit dan loop je al die tijd de ontwikkeling van de schimmels mis. Dat zal ook allemaal wel niet zo'n vaart lopen, maar dan ben je dus wel al tijd voor joker bezig om schimmels toe te voegen.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X