Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuring water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Afzuring water

    Nee dat kan geen kwaat.
    In de bloei zuur je af met fosforzuur.
    Opgelost in water geeft dit H3PO4 + H2O → H2PO4- + H3O+
    (het levert je plant dus ook nog extra P wat zu nu goed kan gebruiken)

    In de groei zuur je aan met salpetezuur.
    Opgelost in water geeft dit HNO3 + H2O → H3O+ + NO3-
    (Dit levert wat extra N)

    Comment


      #32
      Re: Afzuring water

      Ikzelf geef altijd regenwater, heb eigenlijk nooit op de zuurtegraad gelet,
      een plant moet maar zien te overleven in de natuur, past zich wel aan..
      Ik hou dan ook wel van een milde weed en niet van die opgefokte weedsoorten van tegenwoordig,
      waar je na een paar trekjes hartkloppingen en hoestbuien krijgt.
      grts.

      Comment


        #33

        Comment


          #34
          Re: Afzuring water

          ik heb zo teststrookjes om de ph waarde zwembadwater te testen, dit zal niet werken in de aarde zeker? grt

          Comment


            #35
            Re: Afzuring water

            Jahwel, voor een grove indicatie best te gebruiken.

            Ik neem hiervoor op 3 of 4 plaatsen een monstertje van de te meten grond. neem 1 cm te testen grond en doe dit in een buisje. Daar doe ik 2 cm gedistilleerd water op zodat ik totaal 3 cm in mijn buisje heb zitten. Goed schudden en de grond laten bezinken. dan je ph papiertje erin en de kleur vergelijken met de verpakking.

            Comment


              #36
              Re: Afzuring water




              dit is niet geschikt zeker voor de ph aan te passen? heb dit toevallig thuis liggen enja kan maar vragen of dit ook geschikt is dan direct nieuwe te gaan kopen.

              grtz

              Comment


                #37
                Re: Afzuring water

                Ik gebruik altijd grondwater... K zou niet weten wat de ph daarvan is maar mn plantjes reageren er echt goed op.

                Ik laat het water altijd een dag rusten. Zo is het netjes op temperatuur.

                Groeten!

                Comment


                • peerdy
                  peerdy commented
                  Editing a comment
                  Ik ook,voor kamer planten ook veel beter!!

                #38
                Re: Afzuring water

                Waarom zouden deze artikelen niet geschikt zijn? Zuur is geen zelfstandige stof, maar een hoeveelheid chemische energie. Citroensap, azijn, zoutzuur e.d. hebben allen de zelfde functionaliteit. Daarom begrijp ik niet waarom er twee soorten pH min op de markt worden gebracht: een voor de groei en de ander voor de bloei. Of het aanbod moet berusten op geldklopperij. Wat je echter nooit moet doen in situaties waarbij je te zwaar hebt afgezuurd dit proberen te herstellen met pH plus. Het mengen van zuren en basen kan tot onvoorspelbare chemische reacties leiden, tenzij je de exacte samenstelling van de zuren en de basen kent en enige scheikundige kennis bezit.
                Last edited by Xtreme; 16 July 2011, 15:34.

                Comment


                • peerdy
                  peerdy commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad grote onzin.meeste middelen wat dan ook zijn geld klopperij.Heb vroeger lang geleden veel binnen gekweekt.Nu 3 buiten voor mijn zoon.gr,,peerdy

                #39
                Re: Afzuring water

                dit is idd echt een handige link Het water dat ik geef heeft een ph van meer dan 7 en zuur ga ik niet aankopen weet u een alternatief hiervoor azijn? regenwater gebruiken?
                maar ik neem aan dat je het water in je pot moet meten er is mij verteld dat deze snel 1 ph waarde lager ligt.
                hier is mijn kweekverslag
                Last edited by grexter; 6 April 2013, 14:25.

                Comment


                  #40
                  Re: Afzuring water

                  Als ik helft regenwater gebruik met helft kraanwater plus biovoeding van plagron. En ik meet met een test voor aquaria kom ik op een goede ph uit. Is het zinvol om aquariumtest te gebruiken? Indien te zuur kan ik dan ph- voor aquariums gebruiken?

                  Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

                  Comment


                    #41
                    Re: Afzuring water

                    Hangt er vanaf welk soort zuur gebruikt wordt.

                    Maar dan nog zou ik het niet riskeren. Een fles van Canna of Plagron kost nu ook de wereld niet.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #42
                      Re: Afzuring water

                      Oke dankjewel

                      Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

                      Comment


                        #43
                        Re: Afzuring water

                        Ik zou wel een goede ph meter gebruiken
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #44
                          Re: Afzuring water

                          Vitens Levert water met een PH gehalte van precies 7.


                          Zelf maak ik gebruik van een grote *verf* emmer waarin ik het water afzuur naar de 5,8/6
                          Daarna gaat de emmer de tent in *om op temp te blijven* van waaruit ik elke keer water pak.
                          de voeding gooi ik er dus pas bij als ik ze ook daadwerkelijk ga voeden.
                          Wat ik me dus nog wel afvraag is wat voor effect heeft de voeding op de PH waarde??

                          Indien je te ver af zuurt kun je ook gewoon wat water er uit halen en er nieuw kraanwater bijgooien.
                          Lijkt me makkelijker en logischer dan PH- En PH+ mixen.
                          Last edited by DenSchimmige; 11 October 2013, 08:03.
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #45
                            Re: Afzuring water

                            Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                            Wat ik me dus nog wel afvraag is wat voor effect heeft de voeding op de PH waarde??
                            pH waarde daalt.

                            Water zuur je best af nadat je de voeding hebt toegevoegd.
                            Zoals jij het doet zou ik dus niet aanraden.

                            Afzuren, voeding erbij en dan met een te lage pH zitten...


                            Mooie signature trouwens... Is bij deze van toepassing
                            Last edited by Gamm; 11 October 2013, 08:10.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment

                            Bezig...
                            X