Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuring water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Afzuring water

    Ik was er al bang voor : /
    beetje jammer weer..

    maar wat ik dan niet snap is waarom regenwater gebruiken dan beter is..
    Deze een lagere PH waarde heeft die na bijvoegen van voeding dan ook veel te laag word??

    Betekent dus toch dat je precies moet berekenen hoeveel voeding je nodig hebt en alle planten exact hetzelfde moet gaan geven??
    Denk dat ik dan liever ga testen hoeveel de toegevoegde voeding afzuurt.
    en hierop dan mijn afzuring afstel om uiteindelijk toch op de correcte waarde te komen.
    of is dit ook weer geen goed idee?

    Zit zelf nog met het idee dat het onhandig is om voeding in het watervat te doen.
    Hierbij ik geen neutraal water meer heb om extra te geven aan dorstige planten zonder kans op overvoeding.

    En sig was bij deze niet echt van toepassing, Het was inleidende informatie alvorens de vraag :p

    Op het gebied van water geven ga ik geen advies rondstrooien
    Dit is voor mij zelf nog een groot vraagteken :p
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


    • peerdy
      peerdy commented
      Editing a comment
      Als het regent en ze staan droog,hup in de regen,na3 dgn weer je eigen ding doen??
      Elke dag kijken is meer waard dan op het water letten.De planten geven aan wat ze nodig hebben,doeii

    #47
    Re: Afzuring water

    Laat gewoon die emmer water in je tent staan, die gebruik ja alleen voor dorstige planten zoals je al doet. pH 6 is laag zat eh..
    Evt. kun je nog upgraden door aan die emmer een Blumat te hangen, en die pas laten druppelen als de aarde echt droog wordt.

    Als je voeding wil geven, pak je een fles water uit de kraan, doe de voeding erbij, meet de pH, dan pas je eventueel de pH aan, en dan geef je dat meteen aan je planten.

    Je kan alles wel moeilijk maken eh..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #48
      Re: Afzuring water

      Is water geven met een plantensproeier een goede methode voor stekken van 2 weken oud ?
      Groeten een beginnend kwekertje !

      Comment


      • peerdy
        peerdy commented
        Editing a comment
        Ja.maar weinig, hebben te tere wortels om het op te nemen,in de gaten houden.

      #49
      Re: Afzuring water

      ik dacht dat je met stekken een beetje van beide moest doen.
      Grond bewateren om te motiveren wortel te gaan schieten... en sproeien/benevelen omdat ze nog weinig wortels hebben.
      If life keeps putting you down, You better stay high

      Comment


        #50
        Re: Afzuring water

        Oorspronkelijk geplaatst door jangajegang View Post
        Is water geven met een plantensproeier een goede methode voor stekken van 2 weken oud ?
        Groeten een beginnend kwekertje !
        Gewoon water geven aan de buitenkanten van de pot.

        De stekken zullen wel wortels aanmaken om het water aan de rand van de pot te vinden.
        Wees gerust.

        De bladeren worden bij mij enkel nat bij het geven van bladvoeding. Ze zomaar besproeien doe ik nooit.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #51
          Re: Afzuring water

          ik heb gehoord dat je ook gewoon regenwater kan gebruiken want dit ligt tussen de 5,5 en 6,5 ph niveau dus kan ik ook gewoon regenwater gebruiken ?

          Comment


            #52
            Re: Afzuring water

            camille, niet vervuild regenwater zit idd rond de 5.65 als ik het goed heb,
            Let wel op als je hier voeding bij doet zit je veel te laag denk ik want dan gaat deze ook nog naar beneden.

            Comment


              #53
              Re: Afzuring water

              Sublime

              Comment


                #54
                Re: Afzuring water

                ik heb mij een PH metergekocht ik wou eens zien hoeveel dat mijn leidingwater was en dat was 8.1 niet goed dus
                "Weed is not a Drug,it's a plant,
                So i'm not a drugdealer,
                i'm a Florist"

                Comment


                  #55
                  Re: Afzuring water

                  Die van mij is ook 8.1. Maar nadat ik voeding gegeven heb op 5l gaat dit terug naar 7.0+- (atta terra bloom) en dan beetje ph min van plagron erbij en hupa 6.2.
                  Zou mijn water op 6 moeten starten zit ik veel te laag en zou ik ph+ moeten doen.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #56
                    Re: Afzuring water

                    Hier zitten we in R'dam op 8.1

                    mijn methode is kraanwater tappen , dan de voeding erbij of in begin rootjuice en dit laat ik even staan dan meet ik met een adwa meter de Ph en das dan 7.2 meestal
                    erna zuur ik af met ph- van plagron tot meestal 6.1
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #57
                      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                      Comment


                        #58
                        Re: Afzuring water

                        Kraanwater pH 8.1
                        Na voeding toevoegen: rond 6.5
                        Niks meer aan doen
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #59
                          Re: Afzuring water

                          Kraanwater 8.15
                          50% regenwater en 50% kraanwater plus canna voeding (helft van schema) zit ik rond de 6.5-7.0
                          paar druppels ph- van intra tuin en klaar 5.9-6.0
                          Als ik de grond meet zit ik meestal zo 6.3-6.4 !
                          In het begin gebruikte ik citroensap, maar sinds mijn meiden flink aan de drank zijn
                          ben ik overgestapt naar PH-

                          Comment


                            #60
                            Re: Afzuring water

                            Beste mensen Citroenzuur en afzuren ermee is een aanslag op je kalkbuffer en mineralen in het water (google it)

                            Oook als je met citroenzuur je ph verlaagd en je water bewaard meet het na 2 uur nog maar is = gewoon weer hoger aan het worden

                            haal gewoon Ph- van plagron of gebruik anders regenwater in combi met kraanwater

                            BTW ik zie veel jankie jankie mensen en hun bio Wiet en shit hier en 1 met de natuur.

                            van plagron ph- gebruik je hooguit, met pipetje doseren een drupje of 2 drie op een liter
                            als je de laatste cyclus van je dames goed spoelt (laatste week) dan merk je niks van PH- na het drogen en roken of olie maken enz enz

                            iedereen doet alsof BOI the shit is ineens maar wat denk je dat je vreet in je eten aan E nr's
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                            • STKJJ
                              STKJJ commented
                              Editing a comment
                              Groot Gelijk, ik las ergens dat het met citroen zuur kon. Nou was zeker niet aan te raden. PH van water en aarde was totaal niet consistent
                          Bezig...
                          X