Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC meter/PH meter nodig bij biologisch kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC meter/PH meter nodig bij biologisch kweken?

    Korting op 420shop
    Heb ik een PH en/of een EC meter nodig bij biologisch kweken? Ik wilde deze namelijk gaan bestellen, maar ik las dat dit bij biologisch kweken helemaal niet nodig zou zijn. Wie kan mij in kindertaal adviseren? Ik ben beginnend kweker en we gaan voor het eerst in een tent kweken.

    #2
    In theorie niet nee,je bodem leven corrigeert als het ware alles.

    Comment


      #3
      Zover ik weet moet je je water wel afzuren
      ec weet ik niet (ligt eraan op wat voor manier je biologisch kweekt
      ik test nu de greenhouse feeding biolijn
      Dan gooi je spul door de grond
      En eens in de 2 weken gooi je enchanger bij je waterbeurt in een soort versterversterkerze lijn heb je geen ecmeter nodig
      wel phmeter
      Wabt de enchanger Is ph verhogend tot 8.5ph
      Het advies voor cocos was afzuren naar ph 5.0
      Dus met aarde zuur ik met enchanger af tot 5.7a5.8 dan komt die met enchanger uit op 6.5
      ​​​​​
      maar stiekem ben ik toch meer van de minerale voeding
      Dan heb ik net even wat meer zelf in de hand
      En kan ik nog bijsturen ,wanneer nodig

      Nu is de helft van mijn planten overvoed
      en ik kan niks doen (gelukkig doen ze het nog goed)
      Want de voedingsstoffen worden langzaam maar constant afgegeven
      ik had de verhouding al lager aangehouden maar voor de helft is het te gek
      en dat zou je biet verwachten van dat kleine beetje poeder wat ik door de aarde moest mengen

      Comment


        #4
        Ph meter is wel handig, zodat je weet wat je water ph is en kan bij sturen.

        Comment


          #5
          Ik heb Plagron Alga Grow en Alga Bloom besteld. Heb AFjes. PH meter lijkt me inderdaad wel handig, maar de EC zou niet nodig zijn, indien je biologisch kweekt. Vandaar ook mijn vraag. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik gebruik Plagron Lightmix als aarde.

          Comment


            #6
            Ik deed wel afzuren met biobizz omdat de ph uit me kraan nogal hoog was en biobizz adviseert dan toch af te zuren. Maar op t begin geef je vooral kraanwater en dan kun je dat ook al afzuren.

            Denk dat mineraal makkelijker is voor mee te beginnen, het is wel meten maar je hebt alles in de hand. Met bio moet je vantevoren al een beetje plannen omdat veel ervan slow release is.

            Dat wilt dus zeggen dat je je bodemleven voed en je bodemleven breekt de voeding langzaam af in mineralen die de wortels kunnen opnemen.

            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


            • Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Inderdaad en dat slow release is onomkeerbaar
              Zo heb ik de foutgemaakt
              Te veel te hebben toegevoegd aan de grond
              Het advies was 2tot3gram biogrow per liter substraat
              Ik deed 2gram
              Maar 1 gram was meer dan voldoende geweest voor de autoflowers
              Nu is de helft overvoed

            #7
            Zogauw je het water afzuurd spreek je al niet meer van een biologische volledige kweek.

            Je geeft al aan plagron algra te gebruiken,deze voeding haalt de ph omlaag vanzichzelf al.

            Dus even goed rekening mee houden,met afjes raad ik je toch aan om te meten en zodoende bij te sturen,tot ph 6.0 de gehele kweek.

            Je hebt immers geen tijd om een fout te maken gezien dit je gehele kweek verpest en vooral de eerste 3 weken zijn heel erg belangrijk tot de vorming van de plant,en het bloei process gaat dat fout dan moet je niet raar opkijken als je maar een paar gram per plant haalt,je zult niet de eerste zijn die nieuw is een geen weet hiervan heeft,of het overkomt.

            Staff





            Comment


            • Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Inderdaad ook.miijn 1ex autoflowers maar ondanks de overvoeding
              Hebben ze er geen last van gehad met de groei
              Nu de bloei afwachten

            #8
            Algenvoeding zorgt idd voor goeie resultaten maar dan moet je heus wel iets aan die gesteriliseerde potgrond toevoegen wil je toch enig ph corrigerend bodemactiviteit (check bij rhizosfeer) creëren.

            Ik kan sterk **** aanbevelen met hun proefpakket en ze zullen je ook graag helpen ev bijsturen waar nodig moest je geen antw op het forum kunnen vinden + het is de gemakkelijkste lekenmethode die er is en lekker chill niets meten idd, naast de smaak en geursensatie een groot pluspunt vind ik ook. Nog makkelijker dan Sannie want hier lijkt het onnodig voor te groeien en eerst een bodemvoedselweb aan te maken maar meteen gaan met die banaan, kan niet stukgaan.
            Veel succes
            Last edited by Silas; 16 August 2023, 19:12.
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Leuke strip ook

            • Captain fantasy
              Captain fantasy commented
              Editing a comment
              Is het woord "biotabs" taboe?

            #9
            Alleen met voeding toch

            Comment


              #10
              Ik heb zelf op het moment een eerste binnenkweek met de Bio Canna voedingslijn. Aangezien ik een waterontharder in huis heb die alle Magnesium en Calcium omzet in Natrium voeg ik daar ook nog Biobizz Calmag aan toe.

              ik had aantal weken geleden wat last van gele bladeren en stelde mezelf toen ook de vraag of ik wellicht toch de ph moet bijsturen.

              zoals al eerder gemeld in dit forum zou dat met een biologische voeding eigenlijk niet nodig zijn. Benieuwd naar jullie mening.

              Comment


                #11
                De voeding die aan het water wordt toegevoegd beïnvloedt (ook) de pH. En als je alleen kraanwater geeft, dan is een pH van 6 beter dan een pH van 8. Dus is de pH regelen ook bij biologisch kweken wel aan te raden.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                  #12
                  Ik kweek met biobizz. In het begin corrigeerde ik de PH en meette ik deze. Tegenwoordig doe ik alleen aan het begin van iedere ronde 1 op de 3 keer een paar drupjes ph- bij het water in, en daarna niet meer. Reden is dat je aan het begin weinig voeding geeft, en de voeding juist de ph verlagende factor is. Dus vanaf het moment dat je voeding gaat geven, hoef je eigenlijk geen ph meer te meten.
                  Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Dat is alleen bij biobizz zo, ander merk voeding werkt waarschijnlijk anders.

                  #13
                  Als we ervanuit gaan dat je grondmengsel ph neutraal is .

                  welke Ph waarde kan je dan het beste hanteren voor je water ? 6.2 of 6.5 ,… of binnen een bepaalde marge ?

                  En is er een verschil als je mineraal of bio voeding gebruikt ?

                  Comment


                    #14
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fruttella View Post
                    Als we ervanuit gaan dat je grondmengsel ph neutraal is .

                    welke Ph waarde kan je dan het beste hanteren voor je water ? 6.2 of 6.5 ,… of binnen een bepaalde marge ?

                    En is er een verschil als je mineraal of bio voeding gebruikt ?
                    pH neutraal als in, precies tussen 0 en 14? Dus 7? Of pH-huidneutraal als in tussen de 5.0 en 6.5?
                    pH voor je water mag best in een bepaalde marge vallen vind ik zelf, tussen de 5.7 en 6.8 is prima. De grond heeft een bufferende werking en de plant doet ook zijn best om de pH lokaal te regelen.
                    Is er een verschil als je mineraal of biovoeding gebruikt? Ja. Maar dat hangt echt per merk voeding af, de ene biovoeding is zuur, de andere basisch, de een bevat een buffercomponent, de andere niet.. Zelfde geldt voor minerale voeding.
                    Ik gebruik elk type voeding, zolang het maar goedkoop is. En ik heb al 3 jaar niet gemeten omdat ik al zeker 3 jaar geen problemen tegenkom. Dus dan hoef ik ook niet bij te sturen. Ik denk dat dat een goed startpunt is voor iedereen met zulke vragen; begin gewoon eens, en kijk of je problemen ziet. Als er geen problemen zijn, dan hoef je die ook niet op te lossen. Dan hoef je ook geen "Als.. Dan" scenario's uit te stippelen. Dan kun je gewoon zeggen "Ik heb nu geen probleem".


                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #15
                      Idd ph 7 tot 8 , zou toch goed moeten zijn voor bio grond ?

                      Het is idd dat ik steeds tegen problemen oploop.
                      En ook altijd tegen bloeiweek 3 a 4 (5 a 6 weken 12/12), tekorten npk,….
                      De strijd tegen verkleuring vergeling , bruine vlekken etc is weer begonnen.

                      en dan hol je weeral achter de feiten aan ,

                      Daarom was ik ph 6.2 voedingswater aan het geven en npk voeding geleidelijk beetje opschroeven . (Nog tekorten) kalium en pk.

                      Ik heb al tig soorten grond geprobeerd dus ga nu eens 3 soorten bemeste bio potgrond mengen met gedroogde koe en kippen mest ,zeewierkalk en perliet .

                      3 jaar zonder problemen zou goed zijn

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Gewone potgrond, groeivoeding blijven geven tot er in de bloei gebreken te zien zijn en dan pas bloeivoeding geven.
                    Bezig...
                    X