Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

no mercy supply biologische voeding test

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: no mercy supply biologische voeding test

    weet nog goed toen ik mijn eertse plantjes zette zonder voeding gewoon aarde en resultaat was altijd teleurstellend, ofwel extreem luchtige plukken ofwel compact maar dan minuscuul klein...
    en die planten en kruiden zijn meestal zo omdat ze in het land of plaats van origine in arme grond groeien en daaraantoe ontwikkeld zijn, vb. rozemarijn, druif , kaki/sharon,...
    cannabis staat ervoor gekend een echte voedingsstof slinker te zijn(geeft in ruil ook veel andere stoffen af in de bodem die andere planten nodig hebben)

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    vind het raar dat nog niemand iets gezegd heeft over mijn veel te lage LV krijg dit maar niet omhoog bij die hps...
    Last edited by wullox; 13 January 2016, 18:23.
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    Comment


      #17
      Re: no mercy supply biologische voeding test

      LV is geen probleem. Die mag ontzettend laag zijn, maar veel negatief effect op de groei zal dat niet hebben. Ja, misschien een halve centimeter groei verlies per week. Dat ga je niet merken. Bij jonge stekken is dat van belang, planten uit zaad voelen daar weinig van.

      Cannabis komt trouwens van nature ook op schrale grond voor, en vreet niet meer dan andere eenjarige planten zoals tomaten. De plant geeft weinig af aan de grond, vrijwel niets. Waarom zou een plant er baat bij hebben om zijn concurrenten te voeden, en daarmee zelf voeding af te staan? Het is een goede groenbemester, dat wel, daarmee wordt bedoeld dat je de plant goed kunt composteren als voeding voor een volgende teelt bij bijvoorbeeld een wisselteelt systeem. Op een akker wordt dan cannabis geplaatst zodat de voeding in de plant vastgelegd wordt en niet wegspoelt uit de bodem. EDIT: ik heb het fenomeen 'hulpstoffen' even uitgeplozen want ik weet dat sommige planten het doen. Wiet doet aan negatieve allelopathie, oftewel: het zorgt er juist voor dat andere planten minder
      Last edited by LR2; 13 January 2016, 21:11.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: no mercy supply biologische voeding test

        damn , daar snoer je me wel de mond mee even nuja ikzelf baseer me vooral op wat ik zelf meegemaakt heb, en sinds ik mijn grond bijvoer heb ik diezelfde problemen niet meer. en damn de dingen zijn veranderd sinds enkele jaren geleden.... toen zou iedereen nog gezegd hebben dat die lv echt omhoog moet in de groei en pas als de buds beginnen te ontwikkelen omlaag naar 20-25... heb dit vroeger op het forum veel verteld geweest en dat van die voedingsstoffen afgeven heb ik van een oud ventje in portugal die ieder 3 jaar zijn veldje volzet met wietplantjes en hennep (vooral hennep) om naar zijn zeggen de bodem terug rijker te maken aan mineralen en stikstof... ofwel was dit dan gewoon een excuus voor zij vrouw om een paar plantjes te zetten

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        on topic: de plantjes doen het goed, de kleintjes krijgen water met bacterial en de autoflower ben ik nu gestopt met de grow stimulator en geef nu sweet jane 1, guano extract,bacterial en co2 tablet. met de bloom stimulator ga ik nog even wachten tot de budvorming er is. hij groeit razendsnel... iedere dag moet ik de lamp wat verhogen vandaag is ze ook voor de laatste keer behandeld geweest met cannacure, dit product vind ik echt een topper, je ziet gewoon aan de plant dat hij ervan geniet en de bladeren zijn mooi en gezond ondanks eens verbrand te zijn tegen de lamp. ook van beestjes geen signaal wat bij mijn vorige grow een ramp was...
        zal int weekend enkele nieuwe fotootjes uploaden, grtz wullox
        Last edited by wullox; 14 January 2016, 22:15.
        1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

        Comment


          #19
          Re: no mercy supply biologische voeding test

          yoooo, hier verslag van vandaag, kheb de kleine plantjes vandaag een douche gegeven met cannacure
          20160115_205821.jpg20160115_205949.jpg
          omdat ik 2 kleine vliegjes zag. ze groeien goed door en bij 2 van hen zie je al veel wortels onderaan in de pot, hier fotootje:
          20160115_205556.jpg20160115_205610.jpg
          zoals je ziet is er eentje dood maar dit had ik verwacht, heb dat zaadje iets te lang in water laten liggen...
          ben wel wat dom geweest, in plaats van opschrijven welk plantje wat is dacht ik
          whaa da onthoud ik wel, de rest moet ik niet vertellen zeker
          nuja tis toch om de mooiste uit te kiezen en de northern biggie bang (zelf genaamd) herken ik wel...
          1 van de plantjes gaat volgens mij een mutanten zijn, hij ziet er echt raar uit ---->foto
          20160115_205622.jpg
          deze plantjes staan momenteel onder een 200watt spaarlamp op zo'n 4-5cm van de lamp en de lv in de ruimte is MIN 20% MAX 53%
          20160115_205654.jpg20160115_205659.jpg

          temperatuur zit ook goed,
          nog even wachten en ze dan elk een eigen potje geven met wat verse grond.

          bij de amnesie autoflower van kera seeds heb ik de kop met LST wat geplooid zodat hij niet te dicht bij de lamp komt want die kan maar zo'n 10-15cm meer omhoog....
          20160115_210419.jpg20160115_210500.jpg
          verder van de rest ziet hij er volgens mij zeer gezond uit, buiten 2 bladeren die enkele plekjes krijgen.
          kheb er proberen een fotootje van te nemen maar ging niet zo goed ----->
          20160115_210354.jpg20160115_210407.jpg
          ik weet dat het niet zo duidelijk is zal volgende keer met licht uit eens proberen maar als iemand dit herkend laat het me aub weten.
          het lijkt een klein beetje als toen ik witte vlieg had maar dan veel minder erg en kzie ook nergens beestjes zitten zelfs niet met blacklight...and that mostly does the trick
          iemand raad? mijn ph waarde van de grond zit op 6.6 als ik dat ding mag vertouwen en de aarde was nog mooi vochtig dus vandaag geen water,
          20160115_212244.jpg <----moist/ph---->20160115_212309.jpg
          ook heb ik eindelijk het probleem van waar ik mijn waaier moet gangen opgelost, een vriend had nog een buis van een tent liggen die perfect past,
          20160115_212019.jpg

          dan als laatse nog mijn mijn kamertemp. en vochtgeh.
          20160115_211955.jpg

          zo dit wast verslagje van vandaag, binnen enkele dagen als er wat verandering is doe ik een nieuwe.
          nu tuitje rollen en in bed want morgen back to the rat race...
          grtz wullox
          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

          Comment


            #20
            Re: no mercy supply biologische voeding test

            Is het blaadje op foto 11 nu aangevreten ?

            Een foto in daglicht zal beter te beoordelen zijn.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #21
              Re: no mercy supply biologische voeding test

              zal zo meteen een fotootje nemen met de lamp uit, moet je een hps lamp een bepaalde tijd uitlaten voor je hem terug inschakelt?
              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

              Comment


                #22
                Re: no mercy supply biologische voeding test

                ja hij moet eerst afkoelen 10 min is genoeg
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #23
                  Re: no mercy supply biologische voeding test

                  thanks, ga dat nu doen.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  hier enkele betere foto's, heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dan toch nog maar eens een frisse douche te geven met cannacure nu de lamp uit was voor eventjes.
                  20160116_203511.jpg20160116_203523.jpg20160116_203532.jpg20160116_203553.jpg20160116_203610.jpg
                  20160116_203625.jpg20160116_203637.jpg20160116_203642.jpg20160116_203718.jpg

                  als er iemand weet wat dit is laat me weten aub, het is slechts op 3 bladeren (die grote bladeren zijn kapotte topjes van verbrand te zijn toen ze nog jong was)
                  verder van de rest doet alles het goed, er is natuurlijk niet veel veranderd in 1 dag zijn kop die ik had schuin getrokken is zoals ik had verwacht weer volledig recht gekomen
                  maar voordeel aan dit is dat de plooi al iets in de stam zit dus minder kans om de stam te breken als ik hem straks met een touwtje horizontaal trek...
                  grtz wullox
                  Last edited by wullox; 16 January 2016, 20:29.
                  1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                  Comment


                    #24
                    Re: no mercy supply biologische voeding test

                    Zou het geen "brand"plekjes van de cannacure of andere voeding kunnen zijn?
                    Sproeien nadat het licht uitgaat, soms is niet alles "droog" als de lamp weer aangaat.
                    Ik moest ook denken aan TMV (tabaks mazaiek virus , vanwege die kringeltjes aan de zijkant van het blad) rook je ?
                    Goed je handen wassen voordat je de tent in gaat!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: no mercy supply biologische voeding test

                      oei, ik rook wel veel een jointje terwijl ik bezig ben, maar denk niet dat het dat is hoor, kdoe dit altijd al en kheb dit nog nooit gehad, ook ken ik iemand waar zijn growkast in de blowruimte staat waar iedere dag gerookt wordt en heeft daar nooit last mee...
                      ik sproei altijd met licht uit en nog geen kwartier later is alles mooi droog... ook is het bij dat ene blad vooral de topjes van de bladeren die aangetast zijn.
                      zou het kunnen dat ik mijn ec te hoog heb gemaakt in zijn voedingswater? heb namelijk geen meter...
                      ik geef gewoon de aangegeven hoeveelheid zoals op de flesjes. maar op het voedingschema werken ze voor de grow en bloom sensation met ec waarden....
                      grtz wullox
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                      Comment


                        #26
                        1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                        Comment


                          #27
                          Re: no mercy supply biologische voeding test

                          20160201_144523.jpg20160201_144652.jpg20160201_144636.jpg20160201_144627.jpg20160201_144616.jpg20160201_144556.jpg20160201_144547.jpg20160201_144538.jpg20160201_150302.jpg20160201_144715.jpg20160201_144719.jpg20160201_150252.jpg



                          grtz wullox

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          ik krijg die thumbnails niet weg... kweet zelfs nie hoe ze daar gekomen zijn
                          Attached Files
                          Last edited by wullox; 1 February 2016, 17:24.
                          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                          Comment


                            #28

                            Ten eerste is het een mechanische insectenbestrijder, het werkt immers d.m.v. een natuurlijke plakstof die op het blad achter blijft, en geen bioloigisch of chemisch bestrijdingsmiddel. Het voordeel hiervan is dat het niet giftig en schadelijk is voor mens en plant en dat er geen spuitlicentie nodig is voor dit product.
                            Het kan dus (legaal) door iedereen gekocht en gebruikt worden.
                            Als gewasbeschermer is hij effectief tegen diverse plagen zoals: spintmijt, wolluis, bladluis en witte vlieg maar ook tegen meeldauw.

                            Ten tweede is het naast een beschermer ook een bladvoeding, dit is niet toegevoegd door ons maar een eigenschap van het product.
                            CANNACURE bevat namelijk Fe (ijzer) en N (stikstof) wat de plant normaal gesproken binnen een a twee dagen een zeer mooie frisgroene kleur geeft.
                            Het is dus zeker interessant voor moederplanten aangezien die en minder of geen beestjes meer hebben en de stekken er zeer mooi uitzien door de bladvoeding.

                            CANNACURE werkt het beste als het preventief gebruikt wordt vanaf de eerste dag en daarna een keer per zeven dagen herhalen, het dient herhaald te worden omdat de plaklaag afbreekt onder invloed van licht en lucht.
                            Mochten er al plagen in de plant aanwezig zijn dan kan CANNACURE elke twee a drie dagen gebruikt worden zonder dat dit een schadelijk effect op de plant heeft.
                            Indien er een spintplaag is (toch de meest voorkomende) waarbij de toppen van de planten al helemaal ingewikkeld zijn, verwacht dan geen wonderen meer want dan ben je gewoon te laat.

                            In het geval van meeldauw is het aan te raden om elke dag te spuiten met CANNACURE totdat de meeldauw is verdwenen.
                            Afhankelijke van de grootte van de infectie zou dit binnen een dag of zes toch helemaal verdwenen moeten zijn.

                            Aangezien CANNACURE werkt als een contactvloeistof is het zaak om de planten altijd goed te bespuiten en zorg ervoor dat zowel de onderkant als de bovenkant van het blad goed nat wordt.

                            (bron: Cannacure topic op wietforum)


                            Iets plakkerigs, hmm...naw, ik zou het niet op de toppen spuiten.

                            --sry voor het lange verhaal, nou blijf ik weer ff stil
                            Last edited by QnQ; 1 February 2016, 20:35.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #29
                              Re: no mercy supply biologische voeding test

                              jeep, bedankt voor de tips QNQ. die potjes is echt goed gevonden, simpel, maar je moet er maar opkomen ikzelf denk ook dat het product het best niet op de toppen komt ookal beweerd canna van wel... kheb haar gisteren een douche gegeven met een spray die een klein kopje heeft en daardoor was het makkelijk om enkel de bladeren te bespuiten. moest ik het nog eens moeten doen zet ik die bekertjes er ook op (zal eerder een afgesneden fles moeten zijn).
                              de LED komt net terug van een elektricien die hem eens helemaal heeft uitgemeten en het probleem is een van de "starters" die kapot is. maar die bevindt zich mee in het "moederbord" verwerkt waardoor je er niet aankan... zoals ze tegenwoordig met bijna alles doen...
                              nuja, kzal wel nog eens nagaan of ik er zeker geen garantie meer kan op krijgen en zo niet kan ik hem nog altijd als groeilamp gebruiken...
                              alvast bedankt voor de goeie tips,
                              grtz wullox
                              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                              Comment


                                #30
                                Re: no mercy supply biologische voeding test

                                Wat een onzin van die onlineregistratie als voorwaarde voor de garantie
                                Het aankoopbewijs is voldoende. Doet de winkelier moeilijk of de fabrikant ?
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X