Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Curen in weckpotten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Curen in weckpotten

    Korting op 420shop
    Hi, ik heb onlang 3 plantjes geoogst en heb ze 4-5 dagen laten drogen (laten hangen) en daarna in weckpotten gestoken voor te curen.
    Nu ik doe elke dag na 5-10 uren de pot open voor 10-20 minuten om te luchten.
    Ik heb nu wel een probleem met de geur, ik denk dat de chlorophyll er niet uit geraakt, ik krijg dezelfde geur in alle weckpotten.
    ze staan nu in de potten voor een week, ze geven nog altijd wel beetje vocht af, dan laat ik ze wat drogen en dan weer in de pot.

    Hoe komt het nu dat ik die weed geur niet krijg? enig idee?
    Grtz
    2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

    #2
    Re: Curen in weckpotten

    Eerst drogen en dan curen
    Drogen tegen het knakken aan en dan de pot in of snel drogen en dan de pot in

    Ga je het ook in de pot bewaren ? spuit hem zwart aan de buitenkant , weed is het beste in het donker te bewaren en niet iedereen kan zien wat er in je "snoep"pot zit

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Curen in weckpotten

      Die geur dat duurt wel een maandje of 2 voor hij goed is hoor.
      zolang het nog niet goed droog is de potten open laten staan en goed controleren op schimmel.
      Of je toppen in kranten rollen en zo laten drogen
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Curen in weckpotten

        ik heb ze vandaag nog eens laten boeren, de hooi/gras geur begint te verdwijnen en de aroma van de weed begint te domineren
        ik denk dat het goed zal komen met de smaak/geur.

        Alvast begonnen met ontkiemen van 4 nieuwe zaadjes ( 2 x vanilla kush en 2 x pineapple chunk).
        Ik zal een verslag starten in kweekverslagen als ze midden in groei zitten.

        Grtz
        2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

        Comment


          #5
          Ik cuur mn wiet in grote stofzuiger zakken. Eerst heel lang langzaam laten drogen tot 2/3 droog. Daarna 2a3 mnd wegleggen in stofzuigerzakken. Daarna heerlijke wiet. Wel opletten op schimmel. ImageUploadedByTapatalk1346972455.167321.jpg

          Comment


            #6
            Re: Curen in weckpotten

            Curen is op zich wel belangrijk, al is het maar om de chlorofil kwijt te raken. Maar volgens mij is de tijd die je het curen gunt, belangrijker dan de manier waarop je cured. Ik heb pas nog een droognetje met "vergeten" AF-jes uit mijn goed geventileerde openhaardhoutschuur gevist. Die fluffy stengels hebben daar 2 maanden gehangen. De wiet was kurkdroog en ik kon die fluffy toppen zou van de takken afratsen. En tot mijn verbazing is deze wiet ook redelijk van kwaliteit

            Comment


              #7
              Re: Curen in weckpotten

              Ik heb laatst een AF Big Bang geoogst.
              Eerst heb ik de wiet ongeveer een weekje laten drogen.
              Daarna een maand in een weckpot gedaan, elke dag even open/dicht doen.
              1 Maand curen is naar mijn mening genoeg want hij smaakt beter dan menig wiet uit shop !

              Comment


                #8
                Re: Curen in weckpotten

                Voor optimale smaak en zekers bij haze of erg andere smaakvolle soortjes ben je er echt niet na een maand . Ik heb zelf ook moeite met geduld hebben maar na een maandje of 3 is het smullen geblazen !

                Comment


                  #9
                  Re: Curen in weckpotten

                  Moet je maar eens voor een paar jaar curen, heb hier potten staan met wiet van 1,2 en 3 jaar geleden, je kan niet geloven hoe zacht die is op de keel en wat voor een bijzondere smaak die heeft!
                  Je moet er wel het geduld voor hebben natuurlijk

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Curen in weckpotten

                      heri08.jpg
                      Ik kwam deze drie maanden geleden tegen, in een verhuisdoos.
                      Hij was wel lekker droog maar ik vond de smaak toch een stuk minder.
                      Het is wel te doen en de werking is nog wel goed, maar ik probeer de potten met een jaartje toch wel leeg te hebben.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Curen in weckpotten

                        Wat een schattig potje Q ik zelf vind het pas lekker na 6 maanden curen
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Curen in weckpotten

                          Als je lang gaat curen dan kun je beter je pot zwart spuiten, licht zorgt voor THC afbraak

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: Curen in weckpotten

                            gebruikt iemand ook een hygrometer om de rv te meten?
                            om te kijken wanneer je wiet op cure moment zit?
                            zoja welke gebruiken julie en waar gehaald?
                            aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

                            Comment


                              #15
                              Re: Curen in weckpotten

                              De moby dick aangestoken en smaakt goed, heeft veel weg van white widow.
                              De juicy fruit smaakt zacht, maar zou nog langer kunnen, ze curen nu voor een maand en een half.
                              de toppen zijn redelijk droog, maar niet zo droog dat ze verkruimelen. gwoon droog zoals je ze krijgt in de coffeeshop.

                              Grtz
                              2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

                              Comment

                              Bezig...
                              X