Hallo jointjesdraaiers,
ik ben nu ongeveer 4 weken bezig met het kweken van mijn eigen wiet.
Het is de eerste keer dat ik zelf een poging doe tot het kweken van wiet.
ik heb 4 planten, 3 blackberry kush (van dutch pasion) dit zijn autoflowers en ik heb nog 1 Amnasia lemonator (gekregen van een vriend hij heeft deze van wietzaadjes.nl )
nu heb ik de plantjes ongeveer 5 dagen geleden buiten, in de volle grond gezet.
Meteen slecht weer natuurlijk maar dit hebben ze tot nu toe goed volgehouden.
Echter begint één van mijn planten zwarte bladeren te krijgen , en een ander heeft last van parasieten .
ik dacht eerst aan bladluis omdat ik ook een mierennest aantrof (nog geen meter bij de plant vandaan) en ik wist dat mieren bladluis op de plant uitzetten omdat de luizen een zoete stof uitscheiden waar de mieren zich mee voeden. heb op de plant echter geen luizen aangetroffen maar heb ze voor de zekerheid toch maar bespoten met een anti-bladluis/witte vlieg middeltje wat nog in de kast stond.
dit heeft niet geholpen en de vraat aan de planten wordt alleen maar erger.
image.jpgimage.jpg
Hier 2 foto's van de plant die last heeft van vraat.
image.jpgimage.jpg
Hier 2 foto's van de plant met zwarte, omkrullende bladeren.
ik heb van een vriend wat pokon plantvoeding kunnen krijgen met fosfor. ik hoorde namelijk dat zwarte bladeren vaak een tekort aan fosfor betekend.
ik geef de planten verder helemaal geen voeding alleen maar water.
ik heb een beetje voeding in een gieter met water gedaan en heb alle planten hier water mee gegeven (ik ben hier gisteren mee begonnen) .
graag hoor ik van jullie hoe ik deze problemen het beste kan oplossen.
ik zou niet graag zien dat mijn eerste poging meteen een mislukking wordt.
groet,
Ties305
ik ben nu ongeveer 4 weken bezig met het kweken van mijn eigen wiet.
Het is de eerste keer dat ik zelf een poging doe tot het kweken van wiet.
ik heb 4 planten, 3 blackberry kush (van dutch pasion) dit zijn autoflowers en ik heb nog 1 Amnasia lemonator (gekregen van een vriend hij heeft deze van wietzaadjes.nl )
nu heb ik de plantjes ongeveer 5 dagen geleden buiten, in de volle grond gezet.
Meteen slecht weer natuurlijk maar dit hebben ze tot nu toe goed volgehouden.
Echter begint één van mijn planten zwarte bladeren te krijgen , en een ander heeft last van parasieten .
ik dacht eerst aan bladluis omdat ik ook een mierennest aantrof (nog geen meter bij de plant vandaan) en ik wist dat mieren bladluis op de plant uitzetten omdat de luizen een zoete stof uitscheiden waar de mieren zich mee voeden. heb op de plant echter geen luizen aangetroffen maar heb ze voor de zekerheid toch maar bespoten met een anti-bladluis/witte vlieg middeltje wat nog in de kast stond.
dit heeft niet geholpen en de vraat aan de planten wordt alleen maar erger.
image.jpgimage.jpg
Hier 2 foto's van de plant die last heeft van vraat.
image.jpgimage.jpg
Hier 2 foto's van de plant met zwarte, omkrullende bladeren.
ik heb van een vriend wat pokon plantvoeding kunnen krijgen met fosfor. ik hoorde namelijk dat zwarte bladeren vaak een tekort aan fosfor betekend.
ik geef de planten verder helemaal geen voeding alleen maar water.
ik heb een beetje voeding in een gieter met water gedaan en heb alle planten hier water mee gegeven (ik ben hier gisteren mee begonnen) .
graag hoor ik van jullie hoe ik deze problemen het beste kan oplossen.
ik zou niet graag zien dat mijn eerste poging meteen een mislukking wordt.
groet,
Ties305

Comment