-
Re: Spint
Naar jullie zeggen zou er spint op mijn ene plantje zitten. (stipjes op sommige bladeren)
Nu heb ik tot nu toe nog geen enkel spinnetje gezien als ik de blaren check!
Mijn idee was dus nog te wachten met anti-spintmiddelen te beginnen spuiten tot ik merk dat er echt spint op zit.
Heb de afgelopen week 2x gespoten met een totaal-insecticide tegen zuigende en vretende beesten, in de aveve zeide ze dat het tegen mn wortelvlieg zou helpen) Ik zie wel nergens in de bijsluiter staan dat dat er ook werkelijk tegen helpt, er staat ook niet op dat het tegen spint zou werken of niet (hopelijk wel).
aangezien ik slechts een arme student ben lijkt het mij stom om nu al een ander middel te gaan kopen, want het zou nog wel goed kunnen dat die wortelvliegen er niet aan gaan. (zal ik wel merken binnen enkele weken, want schijnt dat binnen 3-4weken je plant dan kapot is)
dus: stel nu dat ik wacht tot ik terug ben van vakantie (ik vertrek 7sept op vakantie voor 10 dagen), en merk dat mijn plant de wortelvlieg overleefd heeft. Kan ik dan nog beginnen spuiten met anti-spint dingen? (tegen dan staat mn plant hopelijk wel deftig in bloei, ze is nu toch redelijk aan het beginnen denk ik, steeds meer en meer witte draadjes,..)
of mag je eens een plant in bloei staat niet meer spuiten???
En, hoe lang duurt het eer die spint werkelijk je plant kapotmaakt?
Ik heb eens gezocht op internet achter natuurlijke vijanden, maar dat zou me 20€ kosten voor wat roofmijten! (wat dus redelijk veel is voor mn armzalig budget
) Ik zou er wel ettelijke m² mee kunnen behandelen, maarja, dat is niet nodig he!
Vallen die beestjes ook per minder te bestellen? of af te halen in een growshop ofzo?
Cannabis Tags
Regels voor berichten