Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint

    Korting op 420shop
    roofmijten. De bekendste roofmijten zijn Amblyseius californicus en Phytoseiulus persimilis. Ook komen er van nature roofmijten voor, waarvan de bekendste zijn Amblyseius soorten en Phytoseius soorten. Andere natuurlijke vijanden zijn soorten roofwantsen van de geslachten Orius en Anthocoris, de galmug Therodiplosis persicae en het kevertje Stethorus punctillium.



    Last edited by Jointjedraaien; 7 September 2016, 02:44.

    #2
    Re: Spint

    Hier nog een stukje info dat mss van pas kan komen.

    Voorkomen

    Voorkomen is de beste bestrijding. Hou daarom de planten en hun omgeving licht vochtig. Als je een aantasting ontdekt, verwijder dan zo spoedig mogelijk de aangetaste delen. Spoel vervolgens de plant grondig af met een oplossing van spiritus en zeepsop. Herhaal deze behandeling enkele keren per week.

    Als de plaag na enkele weken nog aanwezig is, dan kan je de planten bij voorkeur behandelen met een middel op basis van het natuurlijke pyrethrum. Evenwel opletten met deze middelen, want zij zijn ook voor de mens gevaarlijk bij inademen of via wonden. Hierbij moeten wij er wel rekening mee houden dat, door de snelle opeenvolging van generaties, deze spintmijten relatief snel resistent worden. Dat wil zeggen dat na een aantal behandelingen met een bepaald middel, alleen nog een ander middel helpt. Bovendien hebben de meeste insecticiden geen effect op de eieren.

    we kunnen natuurlijke vijanden inzetten zoals roofmijten , lieveheerbeestjes, roofwantsen en gaasvliegen.



    Nog wat fotokes.





    Peace

    Comment


      #3
      Re: Spint

      of je gaat naar de grow shop en koop je daar een doosje
      met

      Bayar garden
      werkt heel effectief maar is heel erg giftig het is niet overal te verkrijgbaar.

      als je het op je handen krijgt was het goed af met warm water

      als je het op je gezicht krijgt of je krijgt het in je mond , ga dan met spoed naar de dichtsbijzijnde huisarts of ziekenhuis


      greets darkiess

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
          dan kan je de planten bij voorkeur behandelen met een middel op basis van het natuurlijke pyrethrum.
          Greetzz

          Comment


            #6
            zou ik niet doen, probeer maar 1 ml op 1 liter sproeiwater

            greetz

            EDIT: spuitflacon is kant en klaar. ik neem aan dat je ecostyle hebt.

            maar de kleine geconcentreerde flesjes dosering 20-30 ml per liter volgens ecostyles website
            Last edited by knockie; 5 November 2008, 09:26. Reden: dosering

            Comment


              #7
              Yep, het is van ecostyle.
              Ik had al op internet gezocht, maar niet op hun site
              Dus om het veilig te doen zou ik dan beter 10 ml per liter nemen?
              Greetzz

              Comment


                #8
                ik zou 15 doen , is vast genoeg ook

                greetz

                Comment


                  #9
                  nee je moet het geen overdosis geven gewoon op de aanbevolen hoeveel heid je moet je plant natuurlijk niet vergiftegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint

                    ff inhaken op 2 dingen topics..

                    Oorspronkelijk geplaatst door knockie View Post
                    zou ik niet doen, probeer maar 1 ml op 1 liter sproeiwater

                    greetz

                    EDIT: spuitflacon is kant en klaar. ik neem aan dat je ecostyle hebt.

                    maar de kleine geconcentreerde flesjes dosering 20-30 ml per liter volgens ecostyles website

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint

                      als er voor je oogst nog spint op zit en je wilt niet meer sproeien, gewoon ff de stofzuiger pakken, en de toppen in de zuigmond van de stofzuiger stoppen.

                      wees niet bang, dit is geen probleem voor je plant, je zult niets weg zuigen of beschadigen

                      Comment


                        #12
                        -Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz-
                        Last edited by westport; 30 January 2010, 18:41.
                        grow da weed, smoke it's buds

                        Comment


                          #13
                          Re: Spint

                          dan was je plant misschien niet al te goed dan (in welke week was dat dan), ik heb er al diverse malen hele toppen mee afgedaan, en totaal geen schade door gekregen.

                          en ik had het over de toppen he!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Spint

                            mischien stomme vraag hoor maar ik stel hem toch ( domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden) als je planten niet buiten zijn geweest vanaf stek in de potgrond en altijd binnen staan hoe kan het dan dat er toch spint op komt ? dan moet dat al in de aarde hebben gezeten toch ?

                            Comment


                              #15
                              Re: Spint

                              Je kan ze ook meenemen van buiten , op je kleding in je haar .

                              Grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X