Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bangmans vollegrond kweek 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: bangmans vollegrond kweek 2012

    ok ik dacht aan je schaamlippen en zag dat er wel een beetje in, maar dan zal ik em morgen maar weer uit de grond trekken en plant nummer 1 er in zetten.
    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

    Comment


      #47
      Re: bangmans vollegrond kweek 2012

      hallo

      ik denk slecht nieuws te hebben. het lijkt me dat er slecht 1 een vrouwtje is en zelfs dit is nog maar de vraag. dus vraag ik jullie, hopelijk voor de laatste keer, naar het geslacht.

      plant 3IMG_8752.jpgIMG_8753.jpgIMG_8754.jpgIMG_8755.jpg
      plant 4IMG_8760.jpgIMG_8761.jpgIMG_8762.jpgIMG_8766.jpgIMG_8767.jpg
      plant 1 IMG_8770.jpgIMG_8772.jpgIMG_8774.jpg

      plant 1 zou volgens lr2 een vrouwtje zijn. maar hier twijfel ik ook aan. en plant 4 lijkt het meest op een vrouwtje. aangezien deze nogal wat witte haartjes heeft. maar er lijke ook balletjes bij te zitten. dus vertel het maar ik zou het niet weten
      Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

      Comment


        #48
        Re: bangmans vollegrond kweek 2012

        Ik denk dat ik je gelijk moet geven.. Hoewel ik eerst dacht dat plant 1 een dame was, de spitsgevormde pistil doet me dat ook vermoeden in de eerste foto. Maar nu ik dit zie, begin ik toch te twijfelen. Ik denk dat je te maken hebt met herma's. Want die ene met witte haren, heeft ook ballen..
        Nu is het wachten op overduidelijkheid.. Aangezien je de bladoksels dus niet kunt vertrouwen (ik in ieder geval niet!) .

        Sterkte!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #49
          Re: bangmans vollegrond kweek 2012

          Voor de zekerheid toch maar 2 fem zaadjes te ontkiemen gelegd. Voor het geval dat dadelijk geen van die planten een vrouwtje is
          Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

          Comment


            #50
            Re: bangmans vollegrond kweek 2012

            Het lijkt me inderdaad nog net iets te vroeg om met zekerheid te kunnen beslissen maar ik vrees dat plant 4 echt wel een hermafrodietje is. Nog even wachten en dan weet je het zeker!

            Comment


              #51
              Re: bangmans vollegrond kweek 2012

              hey,
              ik hoop voor je dat je nog een mooie dame krijgt
              als ik jou was zou ik gewoon aleen maar dames kopen
              als je tog geen zaad wil hoef je ook niet voor nix te kweken
              maar suc6 verder met je kweek ik hoop dat je ook eens bij mij kijkt
              grtzhttp://www.jointjedraaien.nl/wietfor...905#post281905

              Comment


                #52
                Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                als je het mij vraagt is 4 zowizo een man, plantje 1 ben ik nog niet zeker van, en ik denk dat 3 vrouwlijk is.. correct me if im wrong..

                Comment


                  #53
                  Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                  hier volgt de huidige stand van zaken

                  dit is plant nr 4 ik denk dat het misschien toch wel een vrouw is of een herma met een groot aandeel vrouwelijk. of misschien is ie tijdelijk herma geweest in de tijd dat ie veel getopt werd en is ze nu weer gewoon vrouwelijk. in ieder geval zijn er voldoende witte haartjes op de plant, ik twijfel zelfs of dit er niet te veel zijn, en de plant soms al in bloei zou zijn??

                  plant nr 4 IMG_8834.jpgIMG_8835.jpgIMG_8836.jpgIMG_8837.jpg

                  de stekjes, 3 gaan het waarschijnlijk redden. de vierde laat nog even op zich wachten IMG_8838.jpg
                  dit zijn de mini northern lights deze zijn er voor het geval dat de purple widow alleen mannen blijken te zijn. IMG_8839.jpg
                  dit zijn de frisian dew en de white widow IMG_8840.jpgIMG_8841.jpg
                  dit is de grotere northern light zoals je ziet staat deze al in de volle grond.IMG_8842.jpg

                  het is nog even wachten tot de boer achter ons zijn land bespoten heeft en dan kan de rest ook wel de volle grond in.
                  Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                  Comment


                    #54
                    Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                    okee de huidige stand van zaken is:

                    de 3 feminised nl fd en ww zitten in de volle grond, ze zijn allemaal getopt en van de fd en ww zijn stekjes genomen. de nl heeft een gek bladprobleem en een beetje last van luizen.

                    1 van de 4 grootste pw heb ik vermoord, dit omdat het duidelijk een herma was. 2 andere waren duidelijk mannetjes en hier van ben ik aan het proberen stuifmeel te winnen.
                    en de andere pw lijkt wel in bloei te staan, alhoewel ik dit best raar vind. ook lijkt deze last te hebben van stamrot.

                    verder gaat het goed met de jonge nl's en 2 stekjes van de eerste ronde (dus pw) hebben het gered, 2 andere zijn nog niet volledig geworteld.

                    hieronder volgen de foto's

                    de fd en ww IMG_8880.jpgIMG_8881.jpg
                    de nl met zijn gekke bladprobleem IMG_8877.jpgIMG_8878.jpgIMG_8879.jpg
                    de pw die misschien in bloei staat, iemand enig idee of dit ook zo is?? IMG_8869.jpgIMG_8871.jpgIMG_8872.jpg
                    dit is een foto van dezelfde pw, met mijn vraag of dit stamrot is??IMG_8882.jpgIMG_8883.jpg
                    de pw waar ik aan het proberen ben stuifmeel van af te halenIMG_8876.jpg
                    de stekje zowel nieuwe als oudereIMG_8873.jpgIMG_8874.jpg
                    en de nieuwe nl plantjes IMG_8875.jpg

                    nu heb ik dus 3 vraagjes:
                    1 wat is de reden van het bladprobleem?
                    2 of de pw al in bloei staat?
                    3 of het stamrot is?
                    Last edited by bangman; 12 June 2012, 12:53.
                    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                    Comment


                      #55
                      Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                      De PW staat zo te zien in bloei, het is inderdaad stamrot! Kutzooi! Meteen behandelen lijkt me het beste wat je kunt doen, en hopen dat er nog wat te redden valt! En je bladprobleem lijkt een natuurlijk proces te zijn van gewone slijtage en aantasting door beestjes. Niet zo'n groot probleem. Maar ik kan er naast zitten.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #56
                        Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                        hoe pak je dit aan??
                        Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                        Comment


                          #57
                          Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                          hey echt "rot" dat je met stamrot zit ik persoonlijk ken er niet zoveel van maar de enigste tip die ik kan geven is de onderkant van de stam wit verven met latex verf dit zou het rotting proces moeten stoppen, en het openbarsten moeten voorkomen, je hebt je mischien al eens afgevraagd waarom ze soms bomen onderaan wit verven voilla....
                          oja gebruik wat tape dan heb je een mooie cirkel bij het verven ......

                          mischien heb je hier iets aan stamrot

                          Comment


                            #58
                            Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                            Ik heb in mijn topic een stuk over rot-beschrijding staan. Maar dit geval is al vergevorderd, ik weet niet hoeveel er te redden valt.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ead-2012/page5 Kijk hierbij bij LR2's plantentip van de week.
                            De methode van Chiefthang is me onbekend. Een flinke dosis UV-straling moet goed kunnen helpen, als je dus een portable zonnenbankje hebt: zet die er zeker op!
                            Je zou in zo'n ernstig geval beter een doek met alcohol kunnen wikkelen om de stam, en een paar dagen laten zitten. Wel zorgen dat de alcohol zo min mogelijk verdampt om volledige groei van de schimmels eerst te stoppen voordat je gaat snijden.

                            Al met al, denk ik helaas dat dit een verloren zaak is, maar het is het zeker waard om te proberen! Nooit geschoten is altijd mis!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #59
                              Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                              ik ben echt benieuwd naar het resultaat in verband met je stamrot, heb dit ook al enkele keren meegemaakt met mooie plantjes die mijn vrouw meebrengt vande bloemenwinkel
                              meestal was de oorzaak teveel water , dat heb je als je met twee personen water geeft ....

                              aan LR2 leuke topic en goeie tips dankjewel

                              Comment


                                #60
                                Re: bangmans vollegrond kweek 2012

                                ik heb een beetje risico genomen, misschien verklaren jullie me voor gek, maar ik denk dat dit de enige juiste oplossing was omdat het rot al in een ver gevorderd stadium zat.

                                ik heb het onderste stuk er tussen uit geknipt. hierna met alcohol ontsmet en toen weer op elkaar gezet. de takken worden ondersteund door stokken en bij de aanhechting tussen beide delen zitten natte doeken en een stuk tape. hopelijk overleeft ie het want hij begint juist mooie roze kleurtjes af te geven.

                                zojuist heb ik ook een andere plant behandeld tegen luizen. dit met een deel afwasmiddel, spiritus en water. hopelijk helpt het.

                                het land is ook nog steeds niet bespoten, maar dit kan wel in de komende dagen gebeuren daarom heb ik een zak over de planten gedaan.

                                foto's volgen binnekort.
                                Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                                Comment

                                Bezig...
                                X